• Skruttis1979

    trubadur/band

    någon som vet vad trubadur/duo/band kostar att hyra in för en kväll på ett bröllop??

    någon som har tips på sådana i göteborgsområdet??

    tacksam för snabba svar!


    Elma 2008.02.19, Eskil 2010.02.01 - www.elmasaventyr.blogspot.com
  • Svar på tråden trubadur/band
  • EmmPe

    Beror på om du tänker betala svart eller vitt:

    Trubadur 1500 - 2000:- (tillkommer 2500 - 3000:- för skatt och sociala avgifter)
    Duo, tja det dubbla.

    Band - om du vill ha ett BRA band, räkna med 15-25 000 vitt, men då får du en helkväll med jordens ös.
    Betelar du svart så blir det billigare.
    Lokala "spela för att det är kul" går att få billigare, men risken är att folk inte tycker det är speciellt bra och att det mest är ett jävla liv.

    Man får det man betalar för. Jag har sett några riktigt bra coverband på bröllop och fester, det har låtit kanonbra, ljusshow, bra låtar, rent ljud, proffsigt framförande m.m. men det har kostat därefter. Små lyckade shower mer eller mindre. 
    De flesta band jag sett på sådana här tillställningar är dessvärre skit, och det värsta jag vet är en duo som sjunger falskt med varsin akustisk gitarr  till en iPod eller komp på CD, fy faan vad tråkigt det är! 

  • Carlross

    Nu är ju det här svaret lite sent ute haha men det kanske kan hjälpa andra som är i samma situation och ser tråden! Man kan lägga ut en sökes-annons gratis på rockis.se och skriva vad man söker så blir man kontaktad av olika spelsugna band så får man ju se vad de erbjuder. Man kan också kolla efter annonser från band som letar efter spelningar, brukar vara jättetrevliga människor!

    här är länken: rockis.se 


Svar på tråden trubadur/band