Inlägg från: RosaPrinsessa |Visa alla inlägg
  • RosaPrinsessa

    Idag ska jag ta bort min bästa vän Nova

    Idag är den värsta dagen i mitt liv.. det värsta jag nog kommer behöva göra..
    jag ska avliva min bästa vän, min hund Nova som snart är 6år..
    Hon har levt i fem år övertid för när hon var dryt ett år så tyckte veterinärerna att jag skulle ta bort henne pga hennes allergier.. men hon fick kortison och det blev bättre..
    Hon har nu ätit kortison i fem år, och ätit ett bra foder..
    Nova är allergisk mot spannmål,kvalster, damm och ämnen i luften.. detta gör att hon kliar sig o biter på sig själv.. det är väldigt jobbigt..
    Vissa dagar är bra, dock aldirg helt kli-fria, vissa dagar e så jobbiga att hon gnäller av frustration...
    Men i övrigt är hon den snällaste och mest underbara hund som finns.. älskar allt o alla.. det är nog därför det är så jobbigt med...
    Vet inte om jag gör rätt.. känns som jag ger upp.. men hur länge ska hon behöva ha klåda på kroppen?? =(

    Vet inte hur jag ska få ork, hur jag ska samla kraft till detta.. en del av mig kommer dö med Nova... en del av mitt hjärta kommer försvinna och en del av min själ.. delar som aldirg kommer tillbaka... Nova kommer alltid fattas mig..
    Så många underbara minnen..men för kort tid.. varför ska jag behöva göra detta =(
    Kanske jag kan skjuta på det i några år till?? hon är ju trots allt glad o pigg.. full av kärlek o liv.. men hon kliar sig.. =( och de skär i hjärtat.. förstår ju att det är så jobbigt för henne..

    oh.. jag hatar denna dagen.. jag vet inte hur jag ska klara det =(

    mer känslor o funderingar i min blogg: 


    http://savannahsmamma.webblogg.se

    jag har inte gjort annat än gråtit... har aldirg kännt så här innan..

  • Svar på tråden Idag ska jag ta bort min bästa vän Nova
  • RosaPrinsessa

    jag sörjer. jag gråter.. jag har ont i varje del av kroppen.. jag saknar motivation, jag saknar glädje..
    jag vill inte något..
    (de stunder min dotter sover, annars försöker jag vara stark, men hon förstår ju att något är fel)
    jag söker kraft.. jag söker ork. men jag finner den inte.. jag blir sittande med tårar som rinner..

Svar på tråden Idag ska jag ta bort min bästa vän Nova