• I Am Mine

    Nån mer än jag som äter Topimax?

    Jag äter Topimax som förebyggande mot migrän men hör gärna med er som äter mot epelepsi också.

    Vilka biverkningar har ni? Jag håller på att trappa upp nu och vet inte om biverkningarna är extra starka just nu och kanske avtar sen men just nu är de rätt jobbiga.

    Jag har dessa biverkningar:

    * Det bränner ibland jättemycket under fötterna, ibland bara under ena ibland under båda.
    * Kroppsdelar kan domna bort helt utan att anledning
    * Jag få en skum huvudvärk som är svår att få bort med medicin eller vila
    * Jag känner mig slö, trög i huvudet
    * Jag tappar bort ord och får tänka till lite extra ibland när jag ska säga saker
    * Jag känner mig vinglig när jag ska gå ibland och klumpig när jag ska göra saker. kroppen hänger liksom inte med.
    * Jag är sjukt törstig och känner mig torr i hela kroppen.
    * Allt smakar annorlunda
    * jag har en känsla av att vara sjuk eller på väg att bli sjuk. Lite ont i halsen, tät i näsan, hostig osv.
    * Jag har väldigt nära till tårar och gråter lätt.

    Däremot,den enda biverkning som jag ville ha, viktnedgång och aptitlöshet verkar jag inte fått, jag äter som vanligt och vikten gick bara ner några hekto i början. Nu står jag still i vikt

    Berätta gärna om era erfarenheter. Hur mkt äter ni? Jag är uppe i 75 mg/dygn nu och ska f.o.m. nästa vecka ta 100 mg/dag.

  • Svar på tråden Nån mer än jag som äter Topimax?
  • saraemma

    Såg att det här är en gammal tråd, men tänkte skriva ändå.
    Jag har precis slutat med Topimax som jag åt mot migrän, fick en massa biverkningar! Håravfall, viktminskning, oro, stickningar i händerna, muskelsvaghet- och värk, ont i vänster sida... Känns som mitt liv är förstört, hoppas nu bara allt blir bra igen utan medicinen. Kommer aldrig äta den igen! 

  • hysteria

    Jag har ätit topimax i c:a ett år mot migrän och det har verkligen gjort mitt liv så mycket bättre, från att ha haft migrän 3-4 ggr i veckan har jag nu bara 1-2 gånger i månaden.

    Har inte fått några allvarliga biverkningar, utan bara stickningar i benen och lite viktminskning. 


    Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • saraemma

    micro: vad skönt för dig! Önskar att det hade funkat för mig också...

  • Sessie82

    Jag äter topimax mot migrän och har dagligen och stickningar i knän, händer, fingrar, fötter, tår och ansiktet. Sen känns de som jag har en hel myrstack innan för kinderna :/

    Och har dagligen sådan otrolig nästäppa sen ja började med de :(  

  • saraemma
    Sessie82 skrev 2012-03-05 08:03:21 följande:
    Jag äter topimax mot migrän och har dagligen och stickningar i knän, händer, fingrar, fötter, tår och ansiktet. Sen känns de som jag har en hel myrstack innan för kinderna :/

    Och har dagligen sådan otrolig nästäppa sen ja började med de :(  

    Hjälper det mot migränen då?
  • Sessie82
    saraemma skrev 2012-04-17 12:27:21 följande:

    Hjälper det mot migränen då?

    Jag får migrän nu max en gång var tredje vecka eller nått istället för kanske 3-5 ggr i veckan !! Så jag är nöjd :)

    Visst jag hatar biverkningarna men jag har hellre dom än migrän :) 
  • saraemma
    Sessie82 skrev 2012-04-21 21:10:06 följande:

    Jag får migrän nu max en gång var tredje vecka eller nått istället för kanske 3-5 ggr i veckan !! Så jag är nöjd :)

    Visst jag hatar biverkningarna men jag har hellre dom än migrän :) 

    Skönt, för migrän är verkligen inte kul!
Svar på tråden Nån mer än jag som äter Topimax?