• Jino
    Äldre 12 Mar 01:18
    15555 visningar
    11 svar
    11
    15555

    Misslyckade slingor hos frisören! Gråtfärdig!

    Har tidigare varit trogen min frisör och alltid gjort blonda slingor där. Sen bestämde jag mig att vara brunett ett tag och för någon vecka sen bestämde jag mig för att slinga det.
    Jag åkte till min vanliga frisör och berättade att jag ville ljusa upp det med två sorters slingor, en ljusare blond och en väldigt mörk nyans av blond.

    Det är inga problem säger han och börjar lägga upp en massa slingor i folie, allt går till som vanligt UTOM att han avönder sig av endast en färg... När jag frågar om var den andra färgen är säger han att den behöver inte lika lång verkningstid och att han lägger in den i slutet....

    Väl i slutet så hämtar han den andra färgen... Den ser inte alls ut som den blåa "geggan" som man blonderar håret med och tar på endast höger sida...(???!!!!!???)

    När jag väl ska duscha av det märker jag att båda frisörerna utbyter blickar och att han schamponerar mig tre gånger?!! Och han tar verkligen iii!

    Väl borta vid spegel ser jag en tjej (min egen spegelbild) men senapsfärgade ränderi håret. Frisören som ser min min säger - Det blir bättre när det torkar....

    Men det blir det inte... Och dum som jag är betalar jag och sen gråter hela vägen hem... =(

    Jag ringde tillbaka i förrgår och berättade att jag var väldigt missnöjd och han menade att eftersom jag gick ut och inte sa något så anses jag vara en "nöjd" kund...

    Detta är en frisör jag gått till i flera år... Det har alltid blivit perfekt förutom senapen han hällde i håret sist...

    Vad kan jag göra? Då jag har väldigt tjockt och långt hår kostade det mig en förmögenhet att göra slingorna...

    Ps. på vissa delar i håret, så är det jätte blond de första två cm vid hårbotten och sedan slutar färgen och håret är brunt..!!!!

    Snälla någon hjälp mig!!! Kan jag kräva att han gör om de? Ska jag köpa hem färg och måla allt brunt igen?

  • Svar på tråden Misslyckade slingor hos frisören! Gråtfärdig!
  • Äldre 12 Mar 01:36
    #1

    Tycker du ska gå tillbaka och be honom göra om det.

    Jag gjorde det en gång då en ny frisör gjorde så hela mitt hår vart grått, åkte hem med gråt i halsen och min kille sa direkt att det där måste du kräva att dom ska göra om så jag ringde och fick komma tillbaka någon dag efter så gjorde hon om det så jag vart nöjd.

    Jag tyckte det var lite jobbigt eller rättare sagt pinsamt men igentligen så är det inte mer en rätt.


  • Äldre 12 Mar 01:39
    #2

    Gå dit igen! Klaga! Ta med dig någon så du känner att du har lite extra stöd.

  • Jino
    Äldre 12 Mar 01:43
    #3

    Har han rätt att ta ut extra kostnader för att "rätta" till det?

  • Äldre 12 Mar 01:45
    #4

    Rätt och rätt....tycker personligen att du inte ska behöva betala något extra alls. Det är ju Han som har "messed up" ditt hår.

  • Äldre 12 Mar 01:49
    #5

    Kunden har en "betänketid" eller vad man ska kalla det. Du ska absolut gå tillbaka och få håret gjort på nytt så du blir nöjd, det ska inte kosta dig extra. Kolla med konsumentverket om du tvekar.

  • gladar­e
    Äldre 12 Mar 06:58
    #6

    Är man missnöjd ska man gå tillbaka inom 1 v får då ska frisören göra om det tror jag det står i konsumentlagen. De finns riktlinjer även för frisörer hör med konsumentvägledaren i din kommun el kanske nån här vet. Lycka till ts o stå på dig


  • LillTu­ssa
    Äldre 12 Mar 07:10
    #7

    Vilken oseriös frisör! Har aldrig varit missnöjd själv med min frissa men på deras salong har de en policy att ingen ska gå därifrån missnöjd..

    Tycker du ska gå tillbaka igen och klaga på håret, man ska inte gå därifrån missnöjd! 

  • Äldre 13 Mar 01:35
    #8

    Ts, hur har det gått?

  • Annany­m
    Äldre 13 Mar 07:59
    #9

    Usch, jag råkade ut för en dålig frisör en gång, det var på den tiden jag fortfarande färgade håret. När jag tvättade håret hemma rann färgen delvis bort i tvättvattnet, kvar blev en jättekonstig nyans. Jag valde att INTE gå tillbaka till den frisören för att "rätta till det" (hjälp!) utan gick istället till ICA och köpte ett paket med mörkbrun hårfärg och färgade om håret hemma i badrummet... tilläggas att jag hade kort hår, det är skillnad.

  • Äldre 14 Mar 22:40
    #10

    Hej hej! Jag jobbar som frisör.

    När man har färgat håret mörkt så är det väldigt svårt att göra det ljust igen.
    Tar några gånger innan det blir en snygg ljus färg.
    Det går inte att göra två olika ljusa färger på det, man börjar med att lägga ljusa slingor i hela håret. Man kan aldrig veta hur mycket att färgpigmenten som lossnar. Därför lovar man aldrig sin kund att bli en viss ljus färg.
    Sen när man har sköljt ur blekningen så får man se hur ljust det har blivit. Oftas ljusast i botten och mörkast ju längre ut på längderna. Sen får man utgå från den mörkaste färgen på slingorna och göra en toning på hela håret som är lite kallare eftersom det alltid blir röda/gula/varma färger på ett sådant hår.
    Så man får en jämn färg på hela håret. Så då har du den ursprungliga färgen plus den ljusare färgen, oftast ljusbrun/mörkblond.

    Det brukar ta ca 3 behandlingar innan man är helt 100% nöjd och det tar mycket på håret. Så räkna med att göra många bra inpackningar mellan.

    Vet inte varför din frisör inte gjort detta. Och varför han har sagt ok till två olika ljusa slingor för det är helt omöjligt.
    Han har rätt att ta betalt för det han har gjort, men han borde gjort det sista steget också så du hade kunnat gå ut utan att känna dig som senap.

    Får man fråga dig var i sverige du bor?

    Vi har salonger både i Lund och Malmö med riktigt bra frisörer.

    / Johanna

  • Äldre 14 Mar 22:48
    #11

    Johanna - jag förstår inte riktigt hur du menar.. Det är väl självklart att man ska kunna få olika ljusa nyanser i håret? Eller menar du att man inte kan få det under endast en färgning?

Svar på tråden Misslyckade slingor hos frisören! Gråtfärdig!