• mitt liv

    varför vill ni se mig gråta?

    Inte bokstavligt då.

    Startade en tråd igår om ett relationsproblem som jag har, men allt jag får höra är att jag är en barnunge och att det är lönslöst att skriva till mig. Massor av sidor har skrivits i natt om hur dum jag är.

    Jag har verkligen gjort allt för att hålla god ton och vara trevlig mot alla, även de som varit rent oförskämda mot mig, men ändå är jag inte värd någon respekt tillbaka.

    Idag är jag bakisdeppig och har mycket att tänka på från alla de bra inlägg jag fick igår, men jag blir så himla ledsen av alla påhopp som jag varken bett om eller förtjänat.

    Jag är ledsen om jag har tyngt ner erat sinne på något vis så att ni var tvungna att hemnas på mig eller varför ni nu skriver elaka saker till mig. Förlåt.

    Jag trodde att syftet med FL var att få råd, stötta varandra och hjälpa varandra med inputts av olikaslag? jag förstod att jag skulle få förklara mig, men inte att jag skulle få värja mig mot så mycket skit.

    Vilken typ av inlägg är ok att skriva? hur skall man formulera sig? vilka ämnen bör jag undvika? jag är ju så ny här så jag har faktiskt ingen aning. Jag behöver få veta så att jag kan slippa vara såhär ledsen i framtiden då jag läser svaren i mina trådar.

  • Svar på tråden varför vill ni se mig gråta?
  • varfördåför
    Läntandelavendel skrev 2011-03-13 18:40:12 följande:
    Nej du har du rätt i. Ingen har ngn som helst anledning att behandla dig dåligt. Ingen här ¨på fl. Ingen elak man. Eller kvinna. Eller allra minst du själv. Var inte elak mot dig själv! Våga bryta upp! Våga vara snäll mot dig själv!
    Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • mitt liv
    Läntandelavendel skrev 2011-03-13 18:40:12 följande:
    Nej du har du rätt i. Ingen har ngn som helst anledning att behandla dig dåligt. Ingen här ¨på fl. Ingen elak man. Eller kvinna. Eller allra minst du själv. Var inte elak mot dig själv! Våga bryta upp! Våga vara snäll mot dig själv!
    fast är det någon som får vara elak så borde det ju vara jag

    Nä, men, allvarligt, självklart skall man respektera sig själv också
  • Anonym (men?)
    mitt liv skrev 2011-03-13 19:36:32 följande:
    fast är det någon som får vara elak så borde det ju vara jag

    Nä, men, allvarligt, självklart skall man respektera sig själv också
    men på allvar nu, trodde du verkligen att du skulle få medhåll?

    "hej jag är tillsammans med ett as som behandlar mig som mindre värd än en fluga - visst gör han rätt?"

    hur har du växt upp undrar jag, om du helt missat att det är fel att behandla andra så som du blir behandlad? växte du upp med misshandel i hemmet så att det blev till en normal vardag för dig?
  • mitt liv
    Anonym (men?) skrev 2011-03-14 09:16:19 följande:
    men på allvar nu, trodde du verkligen att du skulle få medhåll?

    "hej jag är tillsammans med ett as som behandlar mig som mindre värd än en fluga - visst gör han rätt?"

    hur har du växt upp undrar jag, om du helt missat att det är fel att behandla andra så som du blir behandlad? växte du upp med misshandel i hemmet så att det blev till en normal vardag för dig?
    Men jag ser det ju inte så, eftersom jag accepterar hans beteende, eftersom jag har valt att vara med honom trotts hans olater så ser jag det ju inte som ett preoblem och jag trodde verkligen inte att alla andra skulle se det som misshandel och psykisktortyr..

    Och skillnaden mellan det förhållandet och detta med er här på fl, är att jag inte har godkännt att bli kallad för en massa saker, jag känner inte att det finns någon anledning att kalla mig elaka saker, jag ahr inte gjort någon illa, jag har varit snäll och tillmötesgående hela tiden.

    Det är lätt att sitta och säga att han är si och han är så, men det verkar vara svårt att se hur man uppförsig själv?
  • Anonym (men?)
    mitt liv skrev 2011-03-14 10:13:20 följande:
    Men jag ser det ju inte så, eftersom jag accepterar hans beteende, eftersom jag har valt att vara med honom trotts hans olater så ser jag det ju inte som ett preoblem och jag trodde verkligen inte att alla andra skulle se det som misshandel och psykisktortyr..

    Och skillnaden mellan det förhållandet och detta med er här på fl, är att jag inte har godkännt att bli kallad för en massa saker, jag känner inte att det finns någon anledning att kalla mig elaka saker, jag ahr inte gjort någon illa, jag har varit snäll och tillmötesgående hela tiden.

    Det är lätt att sitta och säga att han är si och han är så, men det verkar vara svårt att se hur man uppförsig själv?

    Ok, men du ser inget fel i det han gör trots att folk nu har varit onödigt tydliga med det?


    Jag tycker inte att man ska hoppas på folk och kalla dom dumma saker, det är lika dumt åt andra hållet liksom. Jag tycker dock att det är tragiskt att du är ok med att bli behandlad som skit och verkar trivas med det. Det är synd att du har noll självkänsla (på riktigt, ingen inbillad) och något måste ju ha hänt dig för blir man uppfostrad att inte ta skit så gör man det inte senare heller.


    Även om DU nu har godkänt hans behandling av dig, ringer INTE SOM HELST klockor att du kan ha FEL när i princip ALLA säger tvärtom? Tror du att alla andra har fel? Vet din familj om hur han behandlar dig? Tycker dom att det är ok? Om du mörkar det för dom, VARFÖR - om du nu är okay med det?

    Vad är det som gör att du tror att du aldrig kommer att få tag i någon annan kille som vet hur man behandlar andra människor?


    Alla gör vi val i livet, vill du leva som du gör och är nöjd med det så ser JAG det som väldigt synd, och jag hoppas att du förstår att skaffar du barn med den där typen så kommer de antagligen att söka sig till svaga tjejer att behandla lika illa eller till män som behandlar dom som deras pappa behandlade dig. Godkänner du den framtiden för dina barn?

    Det är aldrig ok att säga fula saker till någon, spec inte till någon utan självförtroende för det kan förstöra så mkt mer. Men samtidigt är det ju ett forum, man får liksom räkna med att fokl inte alltid kan hålla sig i skinnet när man skriver provocerande saker. Vilket du ju omedvetet gör.

  • mitt liv
    Anonym (men?) skrev 2011-03-14 10:27:43 följande:

    Ok, men du ser inget fel i det han gör trots att folk nu har varit onödigt tydliga med det?


    Jag tycker inte att man ska hoppas på folk och kalla dom dumma saker, det är lika dumt åt andra hållet liksom. Jag tycker dock att det är tragiskt att du är ok med att bli behandlad som skit och verkar trivas med det. Det är synd att du har noll självkänsla (på riktigt, ingen inbillad) och något måste ju ha hänt dig för blir man uppfostrad att inte ta skit så gör man det inte senare heller.


    Även om DU nu har godkänt hans behandling av dig, ringer INTE SOM HELST klockor att du kan ha FEL när i princip ALLA säger tvärtom? Tror du att alla andra har fel? Vet din familj om hur han behandlar dig? Tycker dom att det är ok? Om du mörkar det för dom, VARFÖR - om du nu är okay med det?

    Vad är det som gör att du tror att du aldrig kommer att få tag i någon annan kille som vet hur man behandlar andra människor?


    Alla gör vi val i livet, vill du leva som du gör och är nöjd med det så ser JAG det som väldigt synd, och jag hoppas att du förstår att skaffar du barn med den där typen så kommer de antagligen att söka sig till svaga tjejer att behandla lika illa eller till män som behandlar dom som deras pappa behandlade dig. Godkänner du den framtiden för dina barn?

    Det är aldrig ok att säga fula saker till någon, spec inte till någon utan självförtroende för det kan förstöra så mkt mer. Men samtidigt är det ju ett forum, man får liksom räkna med att fokl inte alltid kan hålla sig i skinnet när man skriver provocerande saker. Vilket du ju omedvetet gör.


    Jo, jag har förstått att jag provocerar och det är inte min mening :-/

    Det är bara två saker i hans beteende som jag har nämn egentligen, dels är han hårdhäntare än vad många förmodligen hade önskat och dels ligger han runt. Men inget av dessa två sakerna är ju i sig direkt livshotande? DVS han slår mig inte i ilska, han är aldrig arg på mig alls, och han i alla fall inte ännu smittat mig med något. (fast det kan komma att ske). Men på kort sickt just nu så gör han mig inte ledsen, han gör mig glad, den enda som gör mig glad.

    Jag ville ha medhåll eftersom jag tyckte att jag ahde något bra, det tycker då uppenbarligen inte rästen av världen och det enda sättet de ser att "rädda" mig är att trycka ner mig och säga att jag är en svag, utnyttjad, barnunge, som inte fattar något om liovet och som kommer att dö barnlös i div svåra sjukdomar om jag nu inte blir misshandlad till döds innan.

    Dessa inlägg sätter ju igång tankar såklart, och jag har tänkt massor, massor, ni skulle bara veta. Men de gör mig så ledsen också, så förtvivlat ledsen, för är det något som får en att känna sig liten och värdelös så är det då folk inte geren en tjans att aktivt delta i beslut som rör en själv. Att ingen har den tron på mig att jag verkligen skulle lämna om jag kännde att det var en direkt fara.

    Och ni gör mig så ledsen, vart skall jag vända mig då? starta en ny tråd på fl och hoppas att folk slutar vara dumma? prata med mamma som vändersig bort och går då jag öppnar munnen? prata med kompisen som låter presis som ni? eller... stanna där jag är, där det finns någon som i alla fall anstränger sig för att spela att han tycker om mig (för det gör han ju inte på riktigt enligt er)!
  • prinsesstårtan

    Jag tycker du ska försöka få komma och prata med nån om din självkänsla för det känns som den är ganska låg?

    Det känns nästan som det du säger mellan raderna är: han är det bästa/enda alternativet jag har och jag förtjänar nog inte bättre!

    Vilket naturligtvis inte är sant!

    Du skriver att du ville ha medhåll, men om det i ditt hjärta hade känts bra så hade det ju inte spelar nån roll vad nån annan tyckte eller hur?

    Jag har inte läst din andra tråd och inte hela denna men jag tror inte att du trivs med din situation egentligen? Jag tror bara att du inte vill och kanske till och
    Med är rädd för att vara ensam?

    Hur gammal är du?

  • mitt liv
    prinsesstårtan skrev 2011-03-14 20:19:36 följande:
    Jag tycker du ska försöka få komma och prata med nån om din självkänsla för det känns som den är ganska låg?

    Det känns nästan som det du säger mellan raderna är: han är det bästa/enda alternativet jag har och jag förtjänar nog inte bättre!

    Vilket naturligtvis inte är sant!

    Du skriver att du ville ha medhåll, men om det i ditt hjärta hade känts bra så hade det ju inte spelar nån roll vad nån annan tyckte eller hur?

    Jag har inte läst din andra tråd och inte hela denna men jag tror inte att du trivs med din situation egentligen? Jag tror bara att du inte vill och kanske till och
    Med är rädd för att vara ensam?

    Hur gammal är du?
    hej, jag håller inte ricktigt med dig, jag trivs ändå ganska ba med just den här situationen i livet om man genför med många andra situationer i livet som jag vantrivs massor med. detta är ju det bästa i mitt liv, enda gången jag känner mig glad och älskad. eller va i alla fall tills jag startade den endra tråden för att visa min kompis att man kunde leva som mig.

    jag är 16år.
    *hjärter dam bär på en sak, hon bär på rent, svart, hat*
  • prinsesstårtan

    Men om du var glad och lycklig så skulle du nog inte ha nått behov av att " visa" dina vänner? Eller prata med oss anonyma på ett forum. Vad vi tyckte skulle inte spela nån roll, du hade aldrig startat tråden.....

    Vill du inte ha en kille som tittar på dig med kärlek ömhet och respekt? Nån som vill smeka istället för att slå? Och som inte kan tänka sig att ligga med nån annan än dig?

    Om vi ska strunta i allt dumt, berätta för
    Mig vad det är med honom som du gillar.
    Vad är det han har och gör som du tycker om.

  • mitt liv
    prinsesstårtan skrev 2011-03-14 21:04:29 följande:
    Men om du var glad och lycklig så skulle du nog inte ha nått behov av att " visa" dina vänner? Eller prata med oss anonyma på ett forum. Vad vi tyckte skulle inte spela nån roll, du hade aldrig startat tråden.....

    Vill du inte ha en kille som tittar på dig med kärlek ömhet och respekt? Nån som vill smeka istället för att slå? Och som inte kan tänka sig att ligga med nån annan än dig?

    Om vi ska strunta i allt dumt, berätta för
    Mig vad det är med honom som du gillar.
    Vad är det han har och gör som du tycker om.
    jag vill visa mina vänner att det inte är någon fara eftersom de vill anmäla honom för misshandel alternativt våldtäckt och jag blir så grymt arg då de säger så och de lyssnar inte på mig. 

    han är helt underbar, dels är han den vackraste människa som någonsin skapats, han är enorm (gemfört med mig i alla fall) 190lång över 100kilo, deffad, hår på bröstet. han är en MAN, det gillar jag

    Fast det viktiga är ju att han är snäll och omtänksam, han bryr sig verkligen om alla, han är empatisk. Dock orkar han inte alltid visa det och det gör att han inte orkar med vissa människor och det stör dem också snackas det massor av skit.

    Han är verkligen mitt liv.
    *hjärter dam bär på en sak, hon bär på rent, svart, hat*
Svar på tråden varför vill ni se mig gråta?