• Queeni­e70
    Äldre 15 Mar 21:32
    40151 visningar
    24 svar
    24
    40151

    Naglar skivar sig i stora flisor...

    Har samma problem och har alltid haft. Så jag undrar också vad det kan bero på. Har förövrigt också problem med sköldkörteln.

  • Queeni­e70
    Äldre 15 Mar 21:43
    #3
    Trivelina skrev 2011-03-15 21:35:46 följande:
    Kanske något vi inte får i oss då, men enligt prov så ska kalsium och B vitamin va bra... men vad mer ska göra för naglarna?????? För tydligen är det någon närig vi inte får i oss... skölden tar ju hand om sånt, eller???..
    Ingen aning, men jag äter både kalcium och b vitamin, sedan nåt år tillbaks men problemet kvarstår. Har haft såna naglar sedan jag var liten. Fick veta problemet med sköldkörteln för ca 4 år sedan. Jag hoppas nån annan vet vad det kan bero på.
  • Queeni­e70
    Äldre 15 Mar 21:47
    #5

    Får puffa med jämna mellanrum.
    Hur är dina naglar formade naturligt? TÄnker att det kanske hänger ihop? Är de böjda och kloliknande eller mer platta? Mina är platta och lite kaffefilterformade när de växer ut.

  • Queeni­e70
    Äldre 15 Mar 21:54
    #7
    Trivelina skrev 2011-03-15 21:52:38 följande:
    de är fina annars, om man bortser från flisningen.... du filar kanske dem fel? fila rakt, inte runda...
    Har försökt alla filningsmetoder och klippningsmetoder men lik förbaskat lossnar det stora sjok av nagel igen. Hoppas det kommer in några klokskaper under natten härdå :-/
Svar på tråden Naglar skivar sig i stora flisor...