• Azalea04

    Ni som blivit gravida genom IVF, vilken ruvardag började ni känna symtom?

    Undrar som trådfrågan lyder. Är på ruvardag 3. Har haft väldigt ont sedan ÄP med svullen mage men den biten känns bättre idag. Idag kom istället molvärken strax ovanför blygdbenet. Saken är den att jag känner av PMS väldigt tidigt i normala fall, redan några dagar efter ägglossningen. Därför blir jag nu lite orolig. Kan kroppen redan känna av om embryot inte har fastnat. För man kan väl inte känna en graviditet på ruvardag 3?

  • Svar på tråden Ni som blivit gravida genom IVF, vilken ruvardag började ni känna symtom?
  • Acka666

    jag känner exakt så också
    Molande mensvärk till och från och väldigt stora o ömma bröst
    Brukar inte ha riktigt så vid mens och hade exakt såna symtom vid mina andra två graviditeter

    Enl min bm på sofiahemmet så var det omöjlig o känna grav. symptom så tidigt ( ruvardag 5 idag, kände från dag 2 dessa symtom )

    Måtte tiden gå fort till den 28/3 som är våran testdag Glad 

  • Honken

    Då håller vi tummarna på att vi är undantagen som FAKTISKT känner symptom redan nu! Flört
    Just nu och sen någon timme tillbaka har jag haft ganska kraftig molvärk..
    Vi har TD den 26/3.

  • Acka666

    Ja exakt så, vi är definitivt undantagen


    Det är nu klappat o klart Flört

  • Ljus82

    Är på Ruvardag 7, har hela dagen gått och varit orolig på att jag inte har några symtom.....så fort jag kom hem så loggade jag in på FL och såg detta på forumet :)
    Vi hållar tummarna gör oss alla :)

  • lollsanT

    Förutom svullna och onda bröst som jag fick på ruvardag 4 tror jag så vaknade jag upp på ruvardag 6 och var på väg att kräkas. Då visste jag nästan säkert att jag var gravid.

  • Meja10

    Jag kände ingenting förrän ruvardag 13, då jag fick lite ont i magen, som mensvärk. Trodde att mensen skulle komma och trodde inte att det hade lyckats. På ruvardag 16 tog jag ett test, även om jag trodde att det skulle vara negativt, bara för att jag skulle gå och ta blodprov och jag ville själv veta svaret innan, inte att en främmande person skulle berätta för mig om jag är gravid eller inte i telefon. Testet var positivt!!! Jag fick en chock! Alla gånger som jag haft skensymptom och trott att jag varit gravid. Nu var enda gången jag var övertygad om att det inte var något!
    Vi lyckades på 1:a IVF. :) 

  • JaMA08

    Jag fick symtom ruvardag 2-4 då jag blev hungrig och åt varannan timme, hade ont i magen och kände dragningar. Testade positivt på dag 10 men fick tyvärr missfall förra veckan då jag var i v.5!

  • Acka666
    Honken skrev 2011-03-17 21:12:49 följande:
    Ja precis! Skrattande
    Kom ditt/dina tidigare barn till genom IVF?
    Hej igen

    Nej dom kom till på vanligt sätt, tyvärr funkade det inte denna gången. En annan pappa och lite problem med simmarna som var slöa och för få
    Håll tummarna och jag för dig {#emotions_dlg.flower}
  • Honken
    Acka666 skrev 2011-03-18 08:36:32 följande:
    Grattis Honken Gravid
    Haha, vi är ju inte riktigt där än va! Flört
    Våra simmare är oxå lite slöa..
    Ruvdag 7 idag. Molväk, ont i ländryggen, tycker att mina bröstvårtor börjar ändra form.. Hmm..
  • tjorvas

    molande värk som vid mens beror på progesteronet man för upp i snippan. Det avger även ont i brösten, vilka är som tidiga graviditetssymptom. I IVF sammanhang beror det på medicinen och inget annat.

  • Astora

    Hej! Jag är på mitt 9 försök nu. Jag har varje gång suttit och läst på nätet om hur man ska känna och så. Min erfarenhet är att man varje gång har dessa symtom . Våra kroppar är olika och att man känner av dessa symtom beror på medicinerna och inget annat. Mitt råd är att sluta leta efter svar så tidigt. Ingen vet säkert från testdagen!!! Lycka till alla !!!

  • Gretchen

    Jag kände inte ett smack när jag var gravid, och inte på de misslyckade försöken heller - så även avsaknad av känningar kan innebära gravid!

  • RebeccAA

    Jag är på ruv. 4 och jag tycker mig känna lite illamående! Har gjort 1 tidigare misslyckat försök och då kände jag inte såhär... Man kan inte annat än att hoppas och att prata av sig här är ju guld... Ska ta grav test om 8 dagar... Ska ha mens om 3 dagar, inga tecken på det än ialla fall :) Ni som + när började ni känna? Lycka till alla, det är bara att kämpa på och försöka hålla hoppet uppe! Försök tills det går helt enkelt!!

  • Heidi82

    Jag hoppar in här jag med. Är bara på rd 2 men med 2 blastocyster, 5-dgr gamla, som höll på att kläckas vid transfer. Om dom fortfarande lever så borde dom ha fäst vid det här laget. Det här är vårt 3e IVF-försök.

    Sover som en kratta, vaknar minst en gång i timmen och kan inte somna om. Inatt vaknade jag av mensvärk. Annars har jag inga andra symptom

  • mom2012

    Nyfiken. Hur gick det för er Heidi82?

    Själv är jag på ruvardag 5, fick tillbaka ett 3dgr odlat som var perfekt och ett 3 dgr odlat som var OK. I morse vaknade jag av ett megahugg i magen sen inget mer. Inbillar mig att jag kände implantionen men det kan också vara mensen som är på G såklart.....

    Vår testdag är 18/8. Känns som en hel evighet dit!!!!

    Kram

  • mom2012

    Glömde svara. När jag va gravid förra gången va jag nästan säker dagen innan testdag. Då hade jag inte fått min mens och börjat.få ont i brösten. Dagen innan inga symptom. Testade -1testdagen.

  • Bönana

    Hej, Det här är första gången jag skriver i ett sådant här forum, jag är ny på det här, och jag vet inte riktigt vad som menas med ruvar dag och diverse förkortningar. fick i dag ett brev om att de övriga äggen inte gick att frysa in och har stor grinat i oro sedan dess för att jag nu undrar om det betyder att det embrio som jag nu haft i min sedan 6/6, förmodligen inte kommer ta.


    Jag har haft kraftig molande verk i ländrygg,
    Växlande spänningar i buk, fast det är ryggen som är konstant.
    och bröst vårtorna ömmar konstant men det är en skala på "släpp tuttarna fria" till hoppsan det kändes när man känner efter.


    Sedan Ägg Insättningen. Om det betyder att jag är påväg att få mens eller inte vet jag ej, för jag har i från början en hormon brist som gör att jag inte har en regelbunden mens.


    Undrar om det fins någon där ute som kan ge en kvinna på landet några tröstande ord, för jag har ingen i min närhet som förstår eller som gjort detta


    och jag vet inte vart jag skall vända mig då det verkar som att det är något fel på växeln som jag skall ringa till..


    <3


     

  • Lilla Gs mamma
    Bönana skrev 2019-06-12 12:28:08 följande:

    Hej, Det här är första gången jag skriver i ett sådant här forum, jag är ny på det här, och jag vet inte riktigt vad som menas med ruvar dag och diverse förkortningar. fick i dag ett brev om att de övriga äggen inte gick att frysa in och har stor grinat i oro sedan dess för att jag nu undrar om det betyder att det embrio som jag nu haft i min sedan 6/6, förmodligen inte kommer ta.

    Jag har haft kraftig molande verk i ländrygg,

    Växlande spänningar i buk, fast det är ryggen som är konstant.

    och bröst vårtorna ömmar konstant men det är en skala på "släpp tuttarna fria" till hoppsan det kändes när man känner efter.

    Sedan Ägg Insättningen. Om det betyder att jag är påväg att få mens eller inte vet jag ej, för jag har i från början en hormon brist som gör att jag inte har en regelbunden mens.

    Undrar om det fins någon där ute som kan ge en kvinna på landet några tröstande ord, för jag har ingen i min närhet som förstår eller som gjort detta

    och jag vet inte vart jag skall vända mig då det verkar som att det är något fel på växeln som jag skall ringa till..

    <3

     


    Hej!

    Ruvardag är dagarna efter att embryot satts in fram till testdag eller mens (RD).

    Den värk du känner och ömheten i brösten beror nog på progesteronet i de läkemedel som du tar.

    Det är inte alls säkert att det embryo du bär på är dåligt - de brukar ju sätta in det bästa och livmodern är den bästa miljön för dem.

    Håller tummarna för dig!
Svar på tråden Ni som blivit gravida genom IVF, vilken ruvardag började ni känna symtom?