• Anonym (problemlösaren)

    Vill bara tipsa! Ta bort kondylom på 1 vecka!

    Vill bara slänga in ett tips här, även om det varken är en nyhet eller en världs-sensation...
    MEN.... upptäckte för en tid sedan att jag tydligen hade Kondylom, inget jag hade en aning om, är i ettt långvarigt förhållande sedan länge med detta kan ju ligga i kroppen utan att "bryta ut" i flera år...
    Är verkligen inte den som går till doktorn om det inte gäller liv o död Flört så efter att jag upptäckt dessa vårtor där nere och gjort grundligt googlande och jämförande av internet-bilder och symtombeskrivnigar kom jag fram till att det var kondylom.. 
    Inte så himla trevligt men inte heller en dödsdom... det är typ lika vanligt som att ha fotvårtor, men på ett lite mer pinsamt och obehagligt ställe..

    Vad internet kunde säga mig var, lev med vårtorna tills kroppen tar hand om dem (någon månad eller några år!) eller gå till doktorn och fläk ut dig och pensla,frys eller bränn bort dem...även detta kan ta månader.
    Men sen hittade jag en amerikansk hemsida där de tipsade om naturliga bot mot olika obehag och hittade detta..

    Ta bort dina kondylom-vårtor på ca en vecka, med hjälp av Äppercider-vinäger på flaska.. som går att köpa på ica, konsum..ja där de säljer mat typ. Det bästa är att köpa en som är ofiltrerad, jag hittade en bra på Ica Maxi. 

    Man skulle först hålla en bomullstuss indränkt i äppelcidervinäger (ÄCV) mot vårtan i några minuter, blir vårtan vit så är det en kondylom-vårta..
    När du vet att det är kondylom börjar ju din behandling, enklast är att behandla under natten men eftersom det tyvärr svider en hel del så är det inte så lätt att sova efter några dagar in i behandlingen, så jag valde att behandla under dagen istället.

    Jag hade upptäckt 4 vårtor med hjälp av fingrar och spegel (är kvinna så det är inte så himla lätt utan spegel) men när jag hade hållt ÄCV i några minuter mot samma hudparti såg jag att det var 4 vårtor som syntes och 3-4 lite mindre runt om som säkert inte hunnit ploppa upp än bara.


    Dränkte in bomullsrondeller i ÄCV och tejpade fast dessa över vårtorna med kirurgtejp och lät sitta kvar under 4-5 timmar...Först så kändes det ingenting, sen sved det liiite lite...När jag sen tittade såg jag att alla vårtorna blivit vita.. Nästa dag gjorde jag om samma behandling, då sved det lite mer.. efteråt var 2 av vårtorna lite mörkare, mörk-grå.. Upprepade behandlingen i 4 dagar. (Sista dagen måste jag erkänna att det sved som f*n, men det var det värt... ) På den 5:e dagen var alla vårtorna svarta (det var nu istället ruvor) jag pillade bort ruvorna efter jag duschat och under ruvorna var det råsa nytt skinn som var lite skört... Baddade med ÄCV lite då och då(gjorde för ont att ha förbandet på längre stunder) där de hade suttit för att vara säker på att de skulle försvinna helt  och efter ca en vecka var vårtorna borta!
    Nu vet jag ju att viruset är kvar i min kropp, och att det kan komma upp nya vårtor och att det sved som satan...MEN vårtorna är borta och det hela kostade mig drygt 50 kr med ÄVC och bomullsrondeller och kirurg-tejp...

    Som sagt, detta är ingen nyhet och användandet av äppelcidervinäger är säkert sedan länge tillbaka,
    men när jag googlade efter detta fanns det bara info på engelska hemsidor och tänkte att det kanske sitter någon där ute med samma bekymmer som jag hade.
    Jag kan verkligen rekomendera detta, och vad jag har läst så är det ungefär 90% av dem som testar detta som blir av med sina vårtor på ca en vecka med hjälp av ÄCV...

    Så även om det kan svida så är det enligt mig värt det.. 
    Hoppas detta var till nytta för någon iaf, för även om man fryst vårtor och läkare och testat receptbelagda vårt-medel så kan det ju vara skönt att veta, att ploppar det upp en vårta så kan man alltid testa ÄCV, för som sagt det tar bort vårtan på ca 1 vecka och du slipper både läkarbesök och receptbelagda dyra botemedel... 
  • Svar på tråden Vill bara tipsa! Ta bort kondylom på 1 vecka!
  • Anonym

    Sen har du ju ingen aning om hur många vårtor du har inne i slidan..

  • Anonym (problemlösaren)
    Anonym skrev 2011-03-16 22:40:53 följande:
    Sen har du ju ingen aning om hur många vårtor du har inne i slidan..
    Vad jag kan känna så är det noll, vad jag kan se i slidöppningen är det noll.
    Men eftersom jag varit i fast förhållande flera år och vi inte använda oss av skydd så bär ju även min man på viruset även fast han inte har några synliga vårtor.
    Så även om jag skulle ha några vårtor inne i slidan så stör det mig inte så länge jag inte har ont av dem,
    utan det som fick mig till att vilja ta bort dem var ju för min egen skull att slippa känna dem och se dem..

    Min kropp kommer ju att ta hand om vårtorna tids nog, men jag vill inte ha synliga vårtor och vänta på mitt immunförsvar utan tar ju hellre bort de jag kan så fort som möjligt.. 
  • Anonym

    Jag blir själaglad när jag läser detta för jag har testat att klippa, använda penselmedel o sen bara låtit dem vara (i 2 år nu) Det kommer iaf inga flera så nu ska detta testas!!! :D

  • Anonym (vårtsvin)

    Jag fattar inte hur man får tejpen/bomullen att sitta kvar? Den blir ju blöt av äppelcidervinägern och så halkar allt runt : / Provade med vattenresistent plåster istället men det funkade inte heller... Hur noga är det att det är bara precis på vårtorna ÄCV hamnar? Jag menar, gör det något om det kommer på den friska huden också? Vill ju inte få hudskador eller så: )

  • Anonym (fliken)

    Jag har oxå det. Men har inga direkta vårtor. Det är mer som hudflikar liksom.... kanske är samma sak... Har väl inga direkta besvär av dem, mest att jag tycker det är lite äckligtt
     å olustigt.  

  • Anonym

    Alltså, helt jävla amazing! Tack som fan för detta tips.

    Gick och köpte bomullsbollar, zetaz ekologiska äcv & tejp och satte på skiten och hade det ungefär på i 3h.
    Efter hade det blivit som du skrev vitt och liksom lite svampiga. Jag hade några små flikar runt analen som jag inte kände mig så jävla happy över. 

    Dag två på morgonen drog jag på en ny bomullsboll som jag doppat i äcv, det sved ganska mycket och hade bara på den i ett Boardwalk empire avsnitt, ca: 50  min, medans jag låg och led i soffan.. Under dagen känns det liksom lite lustigt och svidigt där nere och jag överväger om jag ska fortsätta.. På kvällen ska jag smörja in med lite mjukgörande skit och vad händer... Jo, två små jävlar bara trillar av. Blir helt paff. Dom har ju inte hunnit bli gråa eller nått utan bara mer ljusrosa. Går och lägger och på morgonen drar jag bara försiktigt med papper där nere och dom små sista jävlarna trillar av. 3 dagar och allt är borta. Nu är det bara lite svidigt och små små sår efter. GÖTT!  Mår redan bättre över att dom är borta. Tack!

  • Anonym (kanon)

    Vet att denna tråd är jättegammal men den är värd att puffas upp. Sambon har haft problem med kondylom ett tag och när han äntligen fick tummen ur att ringa läkaren så fick han wartec. Behandlade i 5 omgångar, tror ni det hjälpte? Inte ett dugg. Allt kom tillbaka.

    Men sen såg jag denna tråd och va tvungen att testa det på honom. Först blev dom vita/svampiga. Sen dagen efter såg man typ en svart prick i några och 3:e dagen lite gråa och sen såg vi att 2 ramlat av plus att 3 till åkte av när han pillade lite på dom =) Så underbart! 
    Köpte Zeta's ÄCV. 

    Det funkar!     

    Så om ni har kondylom och inte vill gå till läkaren så testa detta, jag rekommenderar detta enormt mkt.  

  • Anonym (Glad tjej)

    Nu blev jag överlycklig och fylld av hopp! Har haft skiten i över ett halvår och testat olika metoder men ingenting har fungerat, så idag är det jag som inhandlar ÄCV, trosskydd och bomull! Någon speciell sort ÄCV som rekomenderas? Är det farligt om det kommer ÄCV på "osmittad" hud? Vad kan hända?

  • Anonym (Glad tjej)

    Förresten! Ni som testat, har ni haft vårtor INNANFÖR de yttre blygdläpparna, alltså runtom slidöppningen? 

Svar på tråden Vill bara tipsa! Ta bort kondylom på 1 vecka!