• Anonym (jobba­r inte)
    Äldre 20 Mar 15:23
    5527 visningar
    33 svar
    33
    5527

    Får skulsanering fast jag inte jobbar

    Men oj vad könstigt men så otroligt skönt att skuldsaneringen gick igenom.
    Min inkomst är vårdbidrag, jag jobbar inte.

    Vilket betyder att i 5 år ska jag betala 0 kr, sen är jag fri.

    Jag trodde att man vara tvungen att kunna betala något varje månad för att ens få denna skuldsanering.

    Jag är 39 år.

    Någon mer där ute i min situation?

    Undrar om mina skattepengar går till skulderna på inkasso eller får jag behålla dom?

  • Svar på tråden Får skulsanering fast jag inte jobbar
  • Äldre 20 Mar 15:25
    #1

    grattis, skattepengarna går till skulderna. Men hur kommer det sig att du bara har vårdbidrag?

  • Lizzyy
    Äldre 20 Mar 15:25
    #2

    Grattis!

    DU borde fråga Kronofogden om hur det fungerar med ökade inkomster under skuldsaneringstiden.

    Fråga också om skattepengarna.

    KRAM 


  • Anonym (jobba­r inte) Trådstartaren
    Äldre 20 Mar 15:28
    #3

    Pojken med särskilda behov går endast på förskola inget fritids så han är hemma redan efter lunch, jag får inget jobb på den lilla stunden. Jag har valt själv att ha honom hemma.

  • Äldre 20 Mar 15:44
    #4

    förlåt, men då tycker jag det är helt galet att skattepengarna ska betala dina skulder när du själv väljer att gå hemma. Du skulle kunna jobba halvtid nrä han är i förskolan, få a-kassa. Studera på distans och få csn. Du måste ju få underhåll, bostadsbidrag, barnbidrag? Har han sådana behov att det inte går att lösa fritids?

  • Anonym (jobba­r inte) Trådstartaren
    Äldre 20 Mar 15:52
    #5

    Vad menar du? galet att skattepengarna ska betala mina skulder?
    Det är väl egentligen bra att mina intjänade pengar när jag har betalat för mycket när jag jobbade, går till skulderna o inte till mej,
    även fast jag skulle vilja det

    Ja min målsättning är att kunna jobba halvtid men just nu är det för mycket kämpande för sonens rättigheter att det tar all min tid o ork.

    Fritids fungerade inte för honom.

  • Anonym
    Äldre 20 Mar 15:53
    #6
    Anonym (jobbar inte) skrev 2011-03-20 15:28:04 följande:
    Pojken med särskilda behov går endast på förskola inget fritids så han är hemma redan efter lunch, jag får inget jobb på den lilla stunden. Jag har valt själv att ha honom hemma.
    Fast det är väl inte säkert att det kommer att fortsätta att vara så i fem år till?
  • Anonym (jobba­r inte) Trådstartaren
    Äldre 20 Mar 15:55
    #7

    Nej, troligtvis inte för alla mår ju bra av att jobba o det vill jag med göra en dag när det har lugnat sej lite...
    Så det kanske är så KFM ser på det hela att jag just nu inte betalar något. Men att jag kommer att göra det inom dessa 5 år.

  • Anonym (me to)
    Äldre 20 Mar 15:58
    #8

    Min skulsanering tog slut i okt förra året, har varit mammaledig och sjukskriven hela tiden och fick igenom skulsaneringen. Första gången i vuxen ålder som jag är skuldfri.
    Grattis till dig (och mig)

  • Äldre 20 Mar 15:59
    #9

    menade inte dina skattepengar tillbaka, utan att allas våra skattepengar ska betala din skuldsanering när du själv väljer att inte jobba. Finns ju ingen anledning till att du inte skulle kunna jobba när sonen är på skolan. Eller få a-kassa. Eller plugga distans. Tycker skuldsanering är kanon att det ifnns men att man då sjävl ska göra allt som går för att bidra.

  • Lizzyy
    Äldre 20 Mar 16:00
    #10
    mammatill6 skrev 2011-03-20 15:59:27 följande:
    menade inte dina skattepengar tillbaka, utan att allas våra skattepengar ska betala din skuldsanering när du själv väljer att inte jobba. Finns ju ingen anledning till att du inte skulle kunna jobba när sonen är på skolan. Eller få a-kassa. Eller plugga distans. Tycker skuldsanering är kanon att det ifnns men att man då sjävl ska göra allt som går för att bidra.
    Vilka skattepengar?

    Vet du hur en skuldsanering går till? 
Svar på tråden Får skulsanering fast jag inte jobbar