• Ethi

    Låt som passar på adoption

    Jag satt och letade bland gamla CD-skivor för att hitta en låt som skulle passa in på en film/bildspel om när vi fick lillebror. Till sist ramlade jag över den här och oj - klockren! Så jag måste dela med mig
    ">


     

  • Svar på tråden Låt som passar på adoption
  • Thi 08

    ">



    Denna tycker jag skildrar barnlängtan ganska bra. Men er låt ska mer handla om sonen? Fast iof passar ju denna ganska bra som en hyllning till att sonen kom in i era liv. Kan dock tänka mig att den blir lite "fel" när det handlar om ett barn som har syskon. Eller äh nu lindrar jag in mig. Den är BRA
  • Ethi
    Thi 08 skrev 2011-03-23 21:14:55 följande:

    ">



    Denna tycker jag skildrar barnlängtan ganska bra. Men er låt ska mer handla om sonen? Fast iof passar ju denna ganska bra som en hyllning till att sonen kom in i era liv. Kan dock tänka mig att den blir lite "fel" när det handlar om ett barn som har syskon. Eller äh nu lindrar jag in mig. Den är BRA
    Tihi, det är "vår låt" till första sonen - för precis så var det ju!
  • Simba79

    Tack för tipsen!

    Då tipsar jag vidare... Texten på Sonja Aldéns "Välkommen hem" tycker jag passar bra in på adoption.

  • Marie IE B
    Simba79 skrev 2011-03-24 12:45:47 följande:
    Tack för tipsen!

    Då tipsar jag vidare... Texten på Sonja Aldéns "Välkommen hem" tycker jag passar bra in på adoption.
    Den hade vi på Alices dop, tillsammans med "Älskade barn" - två underbara låtar som krävde att jag lyssnade på dom många gånger hemma innan dopet för att "härda mig"
  • koalabjörn

    Vi tänker oss att ha "Fallen" av Lauren Wood, fast med lite ändring av texten på några ställen.Min man spelar och sjunger själv...  Den är så fin!


    ">



    Här är ändringarna vi tänker vi vill göra i texten så att den passar ännu mer perfekt Hjärta


    FALLEN lauren wood We can't believe it, you're a dream comin' true. We can't believe how we have fallen for you.  And we were not looking, were content to remain. And it'samazing to be back in the game. You are the one who's led us to the sun. How could weknow that we were lost without you...  And we want to tell you, you control our reins.. And youshould know that you are life in our veins.  Solo You are the one who's led us to the sun. How could weknow that we were lost without you...  We can't believe it, you're a dream comin' true. We can'tbelieve how we have fallen for you.  And we were not looking, were content to remain. And it's

    amazing to be back in the game!!!  


     


    FRI ÖVERSÄTTNING TILL SVENSKA:


    Vi kan inte tro det är sant – du är en dröm som blivit sann! Vi förstår nästan inte hur mycket vi har fallit för dig.


    Vi vågade inte hoppas, vi hade ju bestämt oss för att bita ihop. Det är underbart att vara på rätt väg igen.


    Du är den som visat oss vägen till solen. Hur skulle vi någonsin kunnat förstå hur vilsna vi var utan dig…


    Vi vill tala om för dig att du styr över våra tankar. Du är vår livsglädje som finns i våra hjärtan.

  • fabbemam

    Va många fina låtar! Vilken bra idé att starta denna tråd!
    Själv tycker jag Älska mig för den jag är / Ainbusk Singers är jättefin.
    Fabbemam

  • fabbemam

    Någon som har fler tips!?

     Hoppas att du Ethi inte har något emot att jag försöker sätta igång din tråd igen. Det finns så många fina tips i denna tråd att jag tänker att det är smidigt att ha dem samladeGlad.

  • TomMon

    Favoritar! Har inte hunnit till stunden då jag sitter ner och gör bildspel, men den kommer och då har jag många tips här! :)

Svar på tråden Låt som passar på adoption