• saltgu­rkan
    Äldre 22 Mar 13:41
    39170 visningar
    16 svar
    16
    39170

    11-årskalas, vad göra?

    Vi har haft massor med roliga kalas för min dotter genom åren..nu är hon dock femton så "kalas" i den bemärkelsen är inte aktuellt längre..

    Ett tips om det bara är tjejer är att ha en riktigt tjejdag (eller kväll ännu hellre) där de får göra ansiktsmask (det finns massor med recept på nätet om man vill göra egna, det brukar de tycka är roligt) eller färdiga köpta är lite lyxigt, få göra fotbad, fixa naglarna och måla tånaglarna mm mm sen kan de leka roliga lekar under tiden eller efter om de vill t ex  sanning och konsekvens fast under ordnade former, så man skriver ner alla frågorna och utmaningarna på kort innan, så som bus ringa en lärare och fråga hur gammal är storken som kommer med barnen (alla som är elva vet att det inte är storken som kommer med barnen, vilket gör det såå roligt och pinsamt), äta en godis upp och ner, äta en kex och sen försöka vissla mm mm (väldigt roligt!) sen har vi haft skattjakt, du skriver en klurig gåta som de får lita ut vart de skall bege sig, på denna plats finns en ny ledtråd eller uppgift för att komma till nästa... börja lite enkelt så de kommer igång och men gör det inte för enkelt sen så de får klura lite och hjälpas åt..liksom dra ut på det roliga och det brukar tycka det är jätte roligt och spännande.. drygt 6-7 mellan landningar brukar vara lagom innan det kommer till SKATTEN! köp gärna någon kul (och billig sak) som alla får, jag hittade nagellack som var på superrea, bara 10:- som jag köpte till alla tjejerna, de fick samma färg allihop och det blev sedan deras kompis nagellack, jätte lyckat!

    pyjamasparty där alla sover över brukar vara uppskattat men väldigt jobbigt inget jag kommer göra om i alla fall...

    Skattjakt funkar jättebra om man killar också, man kan även göra lag och tävla mot varandra. "fångarna på fortet kalas" gjode jag för min kusin son, så roligt! kan förklara om det känns aktuellt..

    behöver du fler idéer eller tips?

  • saltgu­rkan
    Äldre 22 Mar 17:35
    #9

    Man kan ju även ha tema på maten om man vill.. typ göra milkshakes till hamburgarna..
    eller så kan man servera olika jucie smooties till "spa-tiden" vilket känns lite "vuxnare" vilket tjejerna brukar tycka är lite roligt.
    till båda dessa är sugrör viktigt, det blir såå mycker godare då! 
    det finns massor att göra för att göra det där "lilla extra", man måste bara bestämma vad man vill göra och vilket tema på ett ungefär... 

Svar på tråden 11-årskalas, vad göra?