• Anonym (Skäms)

    Långa blygdläppar!

    Hej!

    De finns säker massor med trådar om detta ämne..

    Men är de nån som har problem med sina blygdläppar typ om ni cyklar & får sår & sånt?
    Och någon som har gjort operation? Kanske gått till en läkare/psykolog pga att ni mått dåligt
    & fått de på remiss eller liknande?

    Jag mår fruktansvärt dåligt över mina & visar mig ALDRIG för någon!
    Jag har två barn tillsammans med min sambo & visst har han sett dom, men jag visar dom aldrig frivilligt!
    Även om han säger att han älskar mig för den jag är osv.

    Och om ämnet dras upp & jag är i närheten, så vill jag sjunka under jorden, även om det inta handlar om just mig! Utan allmänt.. Man brukar snacka om att de liknar en kalkon osv... Jag skrattar med som alla andra.....
    Men egentligen blir jag skitledsen, får ännu sämre själförtroende osv....

    Hur har ni gått till väga? Vill gärna operera & de e den högsta önskan jag har. Men har inte råd till de & mår skitdåligt, så dåligt att jag inte ens vågar att prata med läkare eller vad man nu pratar om det.
    Tycker det är så fruktansvärt pinsamt.

    Och jag skäms ju inte bara över det, utan dom e ju ivägen, vid samlag, när man cyklar osv....

    Hjälp!!

  • Svar på tråden Långa blygdläppar!
  • Anonym (Fått dem fixade!)
    Anonym (Skäms) skrev 2011-03-30 09:37:23 följande:
    Jag har tänkt ta tag i o ringa nu. Men hur går jag Till väga för att få remiss till operation!? Man Nämner inte de va? Jag tänkte ringa Gun, berätta Att jag har problem när jag cyklar, går o sexliv. Vad händer sen?? Kommer man till gyn o hon skickar remiss eller Hur blir de??? Berätta hur ni gjorde!!
    Berätta vilka problem du har, och du kan väl visst fråga om det går att göra något åt problemen. Troligen kommer du får en tid hos gyn där man tar en titt och gör en bedömning utifrån hur det ser ut och vad du berättar. Sen beslutas om operation efter det. Remiss behöver inte skickas om du redan är på gyn. Är du däremot på MVC så skickar de remiss till gyn. 
    För min del började jag på MVC, barnmorskan skickade remiss till gyn, jag blev kallad till gyn för undersökning/bedömning, läkaren på gyn beslutade om operation, jag blev kallad till operation. 

    Om det känns jobbigt att ringa och du behöver peppa dig. Tänk på att du säkert inte är den första som ringt om samma problem. Tänk också på att det är inte förrän du ringer och ver om hjälp, som någon faktiskt kan göra något åt dina besvär.

    Lycka till!!  
  • Anonym (Skäms)

    Så om jag börjar med att ringa gyn så får jag bekosta det själv?

  • Anonym (Me2)

    Känner igen mig endel men har inte haft fullt så stora problem med det. När jag var yngre sa en kompis att alla andra brukade skratta åt mig när vi duschade efter gympan för att jag "såg så konstig ut där nere". Det var så himla knäckande! Har faktiskt tyckt att det är jobbigast när man ska duscha bland folk, men inte så jobbigt i kärleksrelationer, har till och med haft one night stands, och till saken hör att INGEN någonsin har klagat. Ett one night stand sa till och med en gång att "du anar inte hur skön du är där nere" eller något sånt, jag tror det finns de som tycker det är sexigt, min man t ex. Det finns ju faktiskt fördelar med det också, om man får vara lite grov: man kan ha bättre känsel eftersom det finns mer yta med känsel i, man blir blötare vid sex för det finns mer slemhinna osv, och det är kanske mer spännande att smeka nån som ser ut så än en som är liksom helt platt. Är man dessutom lite rund som jag är så syns det inte för låren går ihop. Det enda jobbiga är att det skaver.
    Har velat operera men min man bönföll mig att låta bli. Det är dock en rätt billig och enkel närmast rutinoperation skulle jag tro och det finns väl de ställen där de specialliserat sig på intimkirurgi också, så behöver man inte bli generad.

    Lycka till TS! Om du har råd så kosta på dig en operation om du mår så dåligt över detta!

  • Anonym (Skäms)
    Anonym (Me2) skrev 2011-03-30 13:43:11 följande:
    Känner igen mig endel men har inte haft fullt så stora problem med det. När jag var yngre sa en kompis att alla andra brukade skratta åt mig när vi duschade efter gympan för att jag "såg så konstig ut där nere". Det var så himla knäckande! Har faktiskt tyckt att det är jobbigast när man ska duscha bland folk, men inte så jobbigt i kärleksrelationer, har till och med haft one night stands, och till saken hör att INGEN någonsin har klagat. Ett one night stand sa till och med en gång att "du anar inte hur skön du är där nere" eller något sånt, jag tror det finns de som tycker det är sexigt, min man t ex. Det finns ju faktiskt fördelar med det också, om man får vara lite grov: man kan ha bättre känsel eftersom det finns mer yta med känsel i, man blir blötare vid sex för det finns mer slemhinna osv, och det är kanske mer spännande att smeka nån som ser ut så än en som är liksom helt platt. Är man dessutom lite rund som jag är så syns det inte för låren går ihop. Det enda jobbiga är att det skaver.
    Har velat operera men min man bönföll mig att låta bli. Det är dock en rätt billig och enkel närmast rutinoperation skulle jag tro och det finns väl de ställen där de specialliserat sig på intimkirurgi också, så behöver man inte bli generad.

    Lycka till TS! Om du har råd så kosta på dig en operation om du mår så dåligt över detta!
    Jag e rund men låren täcker inte :( :)
    Min man gillar det, men inte jag.. Jag vill kunna visa mig för honom oxå..

    Nej, jag har inte råd, men jag har problem med dom. Plus att jag mår dåligt. Där e felet :(
  • Anonym (Fått dem fixade!)
    Anonym (Skäms) skrev 2011-03-30 12:20:56 följande:
    Så om jag börjar med att ringa gyn så får jag bekosta det själv?
    Det tror jag inte. Gyn är ju också landstinget. Däremot om du ringer någon plastikkirurg med egen klinik och som inte är subventionerad av landstinget så kanske att det kostar.....Finns ju även privata kliniker som är subventionerade av landstinget och då gäller samma taxor som inom landstinget.
  • Anonym (Skäms)
    Anonym (Fått dem fixade!) skrev 2011-03-30 16:32:56 följande:
    Det tror jag inte. Gyn är ju också landstinget. Däremot om du ringer någon plastikkirurg med egen klinik och som inte är subventionerad av landstinget så kanske att det kostar.....Finns ju även privata kliniker som är subventionerade av landstinget och då gäller samma taxor som inom landstinget.
    Ok, för jag vågar verkligen inte prata med min BM face 2 face om de. Måste ringa först & jag vågar inte ta de med henne alls :( :(
    Så jag vill ringa en gyn på sjukhuset tex och beklaga mig.
  • Anonym (gjort det)

    Alltså många skriver att ingen har klagat av era män -MEN såklart ingen gör det om man är normalt funtad, men många tänker men säger såklart inget om det personligen, min förra kille sa till mig en gång- ja du har ju blygläppar som inte är så blyga !!!

    de konstiga med mig va att dom började växa vid 22års ålder??? innan va dom inte så,mina blev jättelånga verkligen,som elefantöron ner till troskanten, hur kan dom börja växa så sent kan man undra? hade inte vart gravid heller.

  • Anonym (Skäms)
    Anonym (gjort det) skrev 2011-03-30 21:51:00 följande:
    Alltså många skriver att ingen har klagat av era män -MEN såklart ingen gör det om man är normalt funtad, men många tänker men säger såklart inget om det personligen, min förra kille sa till mig en gång- ja du har ju blygläppar som inte är så blyga !!!

    de konstiga med mig va att dom började växa vid 22års ålder??? innan va dom inte så,mina blev jättelånga verkligen,som elefantöron ner till troskanten, hur kan dom börja växa så sent kan man undra? hade inte vart gravid heller.
    Oj! Hade min kille sagt så så hade jag mått jättedåligt... :(
    Vet inte fall jag hade kunnat va tillsammans med han mer, hade blivit sjukt sårad & tagit illa vid mig!
  • Anonym (gjort det)
    Anonym (Skäms) skrev 2011-03-30 22:00:19 följande:
    Oj! Hade min kille sagt så så hade jag mått jättedåligt... :(
    Vet inte fall jag hade kunnat va tillsammans med han mer, hade blivit sjukt sårad & tagit illa vid mig!
    hmm ja du, jag höll på att sjunka under jorden faktiskt, men han va elak i allmänhet så de va en liten sak mot allt annat,lite OT här, men du sjuka va att vi va tillsammans när jag opererat mig och jag sa aldrig att jag gjort de,och han sa aldrig något om att dom va radikalt mindre heller.

    finns bara 1 människa som vet att jag opererat mig och de är en gammal vän,ingen annan vet,då förstår du hur jobbigt jag tycker att prata om de va? de va liksom 2år sen sista op gjordes.
  • Anonym (Skäms)
    Anonym (gjort det) skrev 2011-03-30 22:04:35 följande:
    hmm ja du, jag höll på att sjunka under jorden faktiskt, men han va elak i allmänhet så de va en liten sak mot allt annat,lite OT här, men du sjuka va att vi va tillsammans när jag opererat mig och jag sa aldrig att jag gjort de,och han sa aldrig något om att dom va radikalt mindre heller.

    finns bara 1 människa som vet att jag opererat mig och de är en gammal vän,ingen annan vet,då förstår du hur jobbigt jag tycker att prata om de va? de va liksom 2år sen sista op gjordes.
    Sista op? Hur många har du gjort & varför??
    Jag & min kille snacka om de igår & vi har vatt tillsammans 4 år.. Aldrig har jag vågat innan..
Svar på tråden Långa blygdläppar!