• Äldre 25 Mar 16:06
    3617 visningar
    6 svar
    6
    3617

    Hitta på med barnen??

    Vad ska man hitta på med två aktiva barn... En är ett år och den andra är tre år. Det som är roligast är ju att åka till lekland eller badhus, men det kan vi inte göra varje dag...

    Som redan skrivet är de väldigt aktiva och vill att det ska hända något nästan hela tiden och min fantasi börjar ta slut...

  • Svar på tråden Hitta på med barnen??
  • neecha
    Äldre 25 Mar 17:39
    #1

    Kulturhusets barnvåning är ett förslag!

  • Äldre 25 Mar 17:50
    #2

    Lekparkerna börjar tina fram. Om du bor i Sthlm så rekommenderar jag Vasaparkens lekpark. Vid dåligt väder åker vi ibland till IKEA som jag tycker är mycket barnvänligt.

  • Äldre 25 Mar 17:52
    #3

    Glömde skriva bibliotek, vårt bibliotek har lekhörna där man kan läsa, rita och leka. Gissar att de flesta bibliotek har det. 

  • Äldre 25 Mar 19:30
    #4

    Tyvärr bor vi inte längre i sthlm... det var lättare där. Nu bor vi på en liten ort, där utbudet är lite begränsat. Lekparker är bra, men om man ska vara hemma och det är dåligt väder ute vad göra inne med båda??

  • Äldre 2 Feb 17:37
    #5

    Så här tänker jag.

    Vad du än gör med dina barn tycker de att de är ett äventyr.
    T o m dagliga rutiner.
    Skog o mark är fulla med äventyr. Själv kör jag med det (bättre än lekparker). Det är rätt kul om man läser på lite om naturen innan. Då kan man stanna och inspektera mossa eller vadsom. Man blir delaktig i leken.

    Och, nej jag är ingen hurtbulle med avancerad windstopper och hiking-kängor. Däremot är inte köpcentra min kopp te..

    Vad gjorde du själv som barn? Försök minnas och tala med dina föräldrar. De kan vara fulla av tips!
    Enjoy!

  • Äldre 2 Feb 18:45
    #6

    Öppna förskolan/Kyrkis, skogen.

Svar på tråden Hitta på med barnen??