• Anonym
    Äldre 27 Mar 21:17
    34569 visningar
    18 svar
    18
    34569

    Hur kan man "bli av med" någon som är fastanställd?

    Hej.

    Min fråga till er är om det går att bli av med någon som är fastanställd?

    Har en resande säljare som för det första inte säljer alls bra. H*n är dessutom negativiteten själv och en riktig energi-tjuv. Fortsätter det så här så kommer ingen ha jobbet kvar...
    Hur kan jag göra? Om jag kan göra något...

  • Svar på tråden Hur kan man "bli av med" någon som är fastanställd?
  • Anonym
    Äldre 27 Mar 21:21
    #1

    köpa ut personen?! det är väldigt svårt att bli av med nån "lagligt"

  • Anonym
    Äldre 27 Mar 21:22
    #3

    Och vad har du/företaget gjort för att förbättra situationen? 

  • Anonym
    Äldre 27 Mar 21:26
    #6

    Vi har varit i en sån situation på min arbetsplats att vi ville bli av med en tillsvidareanställd. Hon har fått ett schema hon inte är nöjd med, hon har blivit förflyttad till en annan enhet inom företaget som hon inte är nöjd med, det har bestämts att vi ska genomföra en del nya reformer som hon inte alls är nöjd med. Hon sa upp sig häromdagen. 

  • Anonym
    Äldre 27 Mar 21:43
    #9
    Themis skrev 2011-03-27 21:36:44 följande:
    Ja det där är det fula sättet att bli av med nån, men visst, det brukar fungera... Obestämd
    Ja. Det gjorde det också. 
    Flera anställda hade slutat. Samtliga övriga anställda var på väg att säga upp sig p.g.a. denna personen. Det hade kommit in nytt folk. Som sen också hade sagt upp sig p.g.a. denna personen.
     
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 28 Mar 00:40
    #16

    Tusen tusen tack för alla era svar!!!

    Egentligen är det inte jag som jobbar i företaget utan 2 personer som står mig väldigt nära.
    Det är ett litet företag med 10 anställda.
    Den personen jag nämde är en som sätter sig på tvären när det gäller ALLT! När det är mässor, konferanser m.m (och det står i kontraktet att det ingår i * arbetsuppgifter) vägrar h*n komma. Och om h*n skall komma kräver h*n att få en massa olika förmåner. Det är en som lägger sig i alla andras uppgifter och klagar men har inget eget att komma med och sköter inte sitt eget arbete!
    Baktalar sina kollegor och arbetsgivare.
    Flera har slutat pga av denna person. Känns trist att andra skall behöva sluta pga av en person..

    Ska nu läsa igenom några av era svar ännu en gång och se om jag får ytterliggare lite mer kläm på hur det fungerar!

Svar på tråden Hur kan man "bli av med" någon som är fastanställd?