• Dody

    Bästa väntabarn försäkringen för tvillingar?

    Finns ju en uppsjö att välja på att teckna vad gäller gravidförsäkring, men vilken är eg bäst vid tvåbörd?


    Det svåra är inte att hitta ngn ny att älska utan att älska det du har
  • Svar på tråden Bästa väntabarn försäkringen för tvillingar?
  • Systermalin

    Vi tecknade trygg hansas försäkring för 1050 kr... den betalar bl.a. 200kr/dygn som man är inlagt (per barn, dessutom... alltså 400kr/vårddygn med tvillingar). Våra tvillingar föddes för tidigt och vi var inlagda på Neo i flera veckor... blev en ganska saftig summa att börja barnens sparkonto med ;)

  • Frila2

    Jag har valt Trygg Hansas försäkring för 1050 kr som Systermalin gjort. Det är den enda försäkringen som inte kräver dubbel betalning för att gälla båda barnen. Både If, Folksam och Skandia som jag kollat på har krävt en gravidförsäkring för varje barn. För TH behövs bara en och man får ändå ersättning för båda barnen.

    Vid min förra graviditet föddes dottern mycket förtidigt och vi fick ersättning för hennes vårddygn och sammanlagt fick vi en summa av 13 000 kr . Dubbelt upp för tvillingar då

  • Loova

    Jag har också valt Trygg Hansas för 1050 kr. Tycker den verkar bäst i.o.m att man får för båda barnen utan att betala extra.

  • ProPPens

    Vi tänker teckna i Salus Ansvar där man dessutom inte behöver göra hälsodeklaration när barnen föds utan får full barnförsäkring utan klausuler.

  • SULLIN

    Hej!
    Vi valde också Salus Ansvar för att det är (såvitt jag vet) den enda försäkringen som garanterar att man får lov att teckna deras barnförsäkring sedan utan hälsodeklaration. Ringde och frågade och vi behövde bara teckna en gemensam gravidförsäkring för båda barnen.

  • Kottis

    Jag tecknade också TryggHansas gravidförsäkring. En vän som är i branschen sa att den är bäst så jag gick på det.

  • GeRDiS

    Jag hade trygghansa till mina tidigare barn men när min yngsta föddes med komplicerat hjärtefel som krävde op, så var detta "bortplockat" ur försäkringen, inte nog med det utan hon får fortfarande inte försäkra sig i trygghansa, nu 2,5 år gammal, så trygghansa tillhör väl inte mina favoritbolag...

  • nadja87

    Vi har tecknat Salus Ansva, på grund av att man inte behöver hälsodeklaration för deras barnförsäkring och även på grund av att man under graviditeten bara behövde teckna en försäkring för båda barnen.
    Lycka till!!

Svar på tråden Bästa väntabarn försäkringen för tvillingar?