• avilo

    Hur mycket städning gör de som renoverar ett badrum, efter sig?

    Apropå städning ja...hur mycket städning tror ni de som renoverar kommer
    att göra i lägenheten?
    Jag tänker på damning/rengöring av själva badrummet och övrigt på golven
    i lägenheten samt att ta bort smuts/skräp
    på ytterdörrens utsida t.ex.

  • Svar på tråden Hur mycket städning gör de som renoverar ett badrum, efter sig?
  • ramsylina

    du kan nog tyvärr glömma att de dammar vardagsrummet åt er ifall de renoverat badrummet. när vi fick vårat badrum renoverat var det dessutom så att det bara ingick en eller om det var två putsningar av kakel och klinkers efter att fogen var satt, så vi behövde putsa till ytorna själva för att det skulle bli riktigt fint.


    du kan ju fråga den specifika personen som ska göra jobbet om han tänker damma men jag tror inte att det är något som normalt sker. dessutom tar det ju ofta ganska lång tid att göra ett badrum, och inte avslutar de varje arbetspass med att torka golv och damma, då skulle de ju aldrig bli klara...

  • Miss Cee

    Min erfarenhet: Ingen alls.

    De hantverkare jag stött på i mitt liv skulle inte ens plocka med sig överblivna brädbitar, ännu mindre torka rent.
    Men det finns säkert de hantverkare som är mer serviceinriktade än de jag träffat på... jag har heller inte orkat kräva att de snyggar upp efter sig, dvs jag har inte klagat.

  • avilo

    Någon som fått sitt badrum renoverat och vet hur det varit för er?

  • Seven

    Hos oss städade de undan allt överblivet byggmaterial efter badrumsrenoveringen (utom kaklet som de lämnade kvar). Damma/dammsuga undan byggdamm och torka golv efter deras smutsiga skor i hela huset fick vi dock göra själva.

  • vackrastarflow

    har tom haft stambyte... De gjorde grovstädningen i badrum och hall där de traskat runt, men sådant damm kommer ÖVERALLT. Och då var detta från en hyresvärd så om man gör det privat gör de nog ännu mindre.

Svar på tråden Hur mycket städning gör de som renoverar ett badrum, efter sig?