• Mendo

    Köpa tvilling bärsele!

    Då jag bor på 4de våningen UTAN HISS... behöver jag komma på ett sätt snabbt för att komma ner med mina tvillingpojkar...för just nu är lägenheten som ett fängelse.
    Tänkte att en tvillingsele kanske kunde hjälpa?!
    Någon som vet var man kan få tag på en? SNABBT

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Köpa tvilling bärsele!
  • Kerstin W

    Den här har räddat mig! Scootababy heter den och finns på mammabarn.se Haka på våra facebookgrupper SECOND HAND FÖR TVILLINGAR och VI SOM HAR TVILLINGAR I GÖTEBORG OCH OMNEJD! Där finns massor med bra tips för vardagen med tvillingar!


  • Mendo

    kerstin w...vilken gullig bild!!!! hahhaa..så vill jag med ha!

  • Kerstin W
    Mendo skrev 2011-04-01 11:23:39 följande:
    men hur sitter båda fast? har du 2 scootababy?
    Hej! Nej det är bara en Scotababy. Den andra skrutten bär jag på samma sida men på bar arm. Funkar jätte bra och nu väger mina 10 kg var. Använder den verkligen dagligen i alla möjliga situationer. Utan den skulle det vara ett helvete då jag har trappor från huset ner till bilen t ex. Kan tom sätta in / ta ut den ena i bilbarnstolen medan den andra hänger i selen. Ju stabilare barnens huvud blir desto bättre funkar den. Började använda den när dem var 6 månader men fick då stötta huvudet lite. Har äve en video jag fixat till en vän om du vill se hur jag gör. Meddela mig din email i så fall eller leta upp mig på Facebook (Kerstin Werder).
  • Fialottis

    Hej, hittade denna gamla tråden!
    En fråga, hur bar du det andra barnet, jag hängde inte riktigt med där.. En scotababy och vaddå?
    Mvh ANn-Sofie

  • strojes

    Det går att bära två bebisar i en sjal. Elastisk rekomenderas från nyfödd.

  • Fialottis
    strojes skrev 2011-12-15 11:00:39 följande:
    Det går att bära två bebisar i en sjal. Elastisk rekomenderas från nyfödd.

    Är det inte krångligt att få i dem i en sjal? Jag har inga erfarenheter av sjal nämligen...
  • strojes
    Fialottis skrev 2011-12-15 11:20:22 följande:
    Är det inte krångligt att få i dem i en sjal? Jag har inga erfarenheter av sjal nämligen...
    Det kan ju vara en del bök framförallt i början innan man är van. Tyvärr så bar jag inte mina tvillingtjejer speciellt ofta i sjalen jag köpt inför deras ankomst då de var kräkbebisar.

    Här finns en bra instruktion om hur man knyter för att bära två:
    www.babyheaven.se/info/knyta/xomslut_twins.htm
Svar på tråden Köpa tvilling bärsele!