• troddeduja

    Orkar man köra 43 mil i sträck?

    Ska köra 43 mil i morgon varav över hälften av dem på E4:an. Orkar man köra det i ett sträck under förutsättning att man inte behöver gå på toa och har proviant i bilen?

    Är det nån "långmilare" därute som har några tips om hur man orkar; det är första gången jag kör så här kångt själv.

  • Svar på tråden Orkar man köra 43 mil i sträck?
  • Luulu

    Jag körde ofta själv fram och tillbaka till Göteborg från Dalarna när jag pluggade där, vilket är ungefär samma stäcka som du ska åka.
    Även fast det är jävligt tråkigt så klarar man det, se till att ha bra musik/radio att lyssna på. Är mätt i magen och stanna om du blir trött! :)


    Mamma till Wilde 091230 & en till i magen - louisevestin.blogspot.com/
  • vivianne

    Jag har i och för sig kört så långt (och längre för den delen) men efter två-tre timmar vill jag gärna stanna till och sträcka på benen i fem minuter så i sträck har jag nog aldrig kört så långt. Någon särskild anledning till att du inte ens vill stanna för ett snabbt toabesök? (nyfiken)

  • ÄjjKäjj

    Lite bra musik så är det inga problem. Jag har 74mil för att komma till mina föräldrar. Har aldrig varit något problem.

  • Lioal

    Jag ser inga problem i att köra det i ett sträck, men jag brukar oftast behöva ett snabbt toastopp på så pass många mil, men om man inte behöver det är det ju inga problem.

  • Amazina

    Tjaa... Jag bor i Schweiz och bilar till Sverige då och då. Då har vi 110 mil ungefär enkel väg, men en stor del på tyska Autobahn och där går det ju undan. Det orkar man precis i ett sträck (med raster) om man är två som turas om och det inte är några köer. Men då är man slut sen!! Det är rätt skönt att ta en bensträckare då och då och du kan ju passa på att tanka. Med bra musik, matsäck i bilen, mycket körvana och bra med sömn natten innan går det nog!

  • troddeduja
    vivianne skrev 2011-04-03 19:25:45 följande:

    Jag har i och för sig kört så långt (och längre för den delen) men efter två-tre timmar vill jag gärna stanna till och sträcka på benen i fem minuter så i sträck har jag nog aldrig kört så långt. Någon särskild anledning till att du inte ens vill stanna för ett snabbt toabesök? (nyfiken)


    Jag vill bara komma fram så fort som möjligt utan att köra så att jag blir av med körkortet.
  • flipperkulan

    Åker till Ullared med en kompis två gånger om året och vi har ganska precis den sträckan att köra. Vi stannar och fikar i bilen samt tar en kisspaus då samtidigt som vi byter av så båda kör. Att stanna och sträcka på benen, ett toa besök och få något i magen tror jag kan vara bra när man kör så långt. Var rädd om dig. :)


    (¯`°?.¸ ღ♥ MAJA ♥ღ ¸.?°´¯)
  • vivianne
    troddeduja skrev 2011-04-03 19:29:27 följande:
    Jag vill bara komma fram så fort som möjligt utan att köra så att jag blir av med körkortet.
    OK, dår förstår jag.

    Godis tycker jag är bra när jag kör långt!
  • Drop Dead Gorgeous

    Jag brukar köra sthlm-gbg ganska ofta. Utan något stopp! Jag gillar iof att köra bil. Bra musik, bubbel vatten och lite godis så är det inga problem! Se till att vara mätt i magen och gå på toa innan start bara. Glad

  • troddeduja
    vivianne skrev 2011-04-03 19:36:15 följande:
    OK, dår förstår jag.

    Godis tycker jag är bra när jag kör långt!
    Godis ska jag nog undvika för det får jag bara tjall i magen av!
Svar på tråden Orkar man köra 43 mil i sträck?