• Anonym (Anon)
    Äldre 4 Feb 11:50
    184743 visningar
    206 svar
    206
    184743

    Unga killar som vill ha sex med kvinnor som är betydligt äldre än dom själva

    Förutom det som redan har sagts i tråden så handlar det nog väldigt mycket om ifall det hela bara skall handla om sex eller om man är ute efter ett fast/seriöst förhållande. Det senare som inte bara bygger på främst sex utan att man funkar ihop i vardagen. Det är trots allt skillnad att främst fokusera på sex (och återkommande sex) med en kvinna som är äldre än man själv jämfört med att vilja leva i ett förhållande med henne. Där kan skilja på vad han och hon vill ha ut av det. Men det finns ju även kvinnor som vill ha sin egna privata sfär och liv men då och då träffa en yngre kille. Så inget är hugget i sten.

  • Anonym (Anon)
    Äldre 4 Feb 12:22
    HäckHäxan skrev 2014-02-04 12:01:20 följande:
    Det är så jag tänkt, att yngre är praktiskt, de har inga krav förutom sex och kunna ha kul utanför sängen, men inte massa känslotrassel eller nåja de flesta iaf, det tar det inte för mer än vad det är. På samma sätt finner jag en gift/sambo man praktiskt också, inget känslotrassel där heller, ren sex, dock så säger min moral nej till det, men det hade varit praktiskt om det hade funkat.

    Eftersom jag vet att jag har svårt att få känslor för någon alls så föreligger det ingen större risk för känslotrassel från min sida heller så =)
    Bra för dig :)

    Och det är nog viktigt att tänka på detta faktum att många yngre tar det för vad det är och inte orkar eller är redo för något mer. Man är med så länge det är lockande och kostnaden eller motkraven inte överstiger det man känner att man får ut av det. För den som är äldre så får man acceptera att den yngre partnern inte har samma livserfarenhet och ser på saker som man också själv gjorde då men som man idag har lämnat bakom sig för flera år sedan. Där kan det funka perfekt med att träffas då och då för sex. Men man har helt olika syn på vart man vill ta det hela ifall den äldre vill ha ett förhållande som är mer klassiskt. Det är ju även så att det som är yngre ofta har mer möjligheter och "får fler erbjudanden" än den som är äldre.

  • Anonym (Anon)
    Äldre 4 Feb 13:28
    HäckHäxan skrev 2014-02-04 12:54:48 följande:

    Verkar variera frisk, alltså detta med erbjudanden och möjligheter alltså. Jag har konstanta erbjudanden, men få möjligheter eftersom jag är ensamstående med ett barn och det är helt emot mina principer att ta hit någon som är oviktig och bara ha sex när hon är hemma. Vill aldrig att hon skall råka vakna eller nått sånt dumt. Det är ingen man jag bara har sex med värd liksom, för mig då. kanske är jätteknäppt men sån är jag.

    Men jag har en annan fråga, du ger ju ett intryck av att vara klok. För nästan sex år sen stötte jag på en ung grabb, jättemysig kille verkligen, men han var bara 17 år då och jag vägrade ses, sa att han kunde återkomma när han blivit myndig, vilket han gjorde, han ringde på sin 18 års dag haha. Dissade honom igen och sa att de är för långa avstånd, varpå han nåja men jag tar snart mitt körkort, yea right sa jag, dagen innan uppkörningen så messade han att imorgon tar jag kortet, han fick det såklart och messade igen. Massor av sånt här, vi tjattrar en del på facebook och så, och mellan varven ramlar de där andra mailen in om när han skall få komma hit. Han är det mest envisa jag stött på tror jag, utan att någonsin vara slemmigt påig eller otrevlig, utan bara verkligen rar.


    Nå frågan jag skulle komma fram till är. Förut tänkte jag att han var så ung och ansåg att han inte hade koll på vad han själv ville, att han borde leka av sig med jämnåriga. Men nu är han ju iaf vuxen med några år plus och vill fortfarande ses. Kan man då anse det som att han verkligen vill detta utan risk för att utnyttja honom. Jag ogillar att trampa på folk och vill aldrig mer utnyttja någon bara för att jag kan, ömsesidigt utnyttjande fungerar, hoppas du fattar vad tusan jag menar här haha ( gör jag knappt själv ) Men iaf han måste ju vara helt på det klara med att han vill vara med äldre när han inte gett sig under dessa år, aldrig surat över något. Så kan jag sluta oroa mig för att det blir galet om vi ses nu eller ska jag ge tusan i honom ett par år till eller helt? Ändå har jag ju killkompisar som är helt sålda på äldre oavsett om det är för relationer eller annat, de har hellre någon som är tio år äldre än jämngammal så de är ju inte så att jag inte vet att "fenomenet" existerar.


    Inser ju nu när jag plitat ner allt att jag borde fråga killen ifråga själv kanske hahaha istället för att spekulera här. Men åsikter är ju alltid trevliga och bolla och vända för och nackdelar också.

    Nån vettig eller helt ovettig tanke på detta?


    Jag är väl ingen grundmall över hur yngre killar tänker men jag kan svara på hur jag tänkte och gjorde när jag var ung och hade ihop det med lite äldre kvinnor:

    Jag ha väl aldrig haft en direkt hook-up på det som idag kallas MILF:s. Däremot så kunde jag tända på kvinnor och tjejer oavsett ålder. Har mao aldrig haft en förkärlek för en viss ålder. De gånger det tände mellan mig och en äldre tjej/kvinna så blev man naturligtvis nyfiken på hur hon skulle vara i sängen. Visst hade hon ett utseende och ett sätt man gillade men det där sista var ju det man var nyfiken på och ville utforska och uppleva. Det jag kommer ihåg var att det ofta inte funkade med pang på som med jämnåriga utan man fick "jobba" på det mycket mer. Vilket man även gjorde för det fanns en tjusning i själva jakten och förspelet också.

    Idag kan känna nån typ av ånger hur man tänkte då. Man kände att man var ung och attraktiv. Man fick för sig att man hade överhanden inom det området. Eftersom hon visade sig intresserad så fick man det bekräftat på nåt sätt. Men samtidigt så var man villig att anpassa sig så långt det gick för att uppfylla de förväntningar och krav hon hade för att de kanske skulle leda till sex. Så man tog det lugnt. Uppvaktade. Väntade och uppvaktade igen. Tills den dag kom då man fick komma hem till henne och man visste att ögonblicket var inne. Och det var bra. Ofta väldigt bra. Så man blev inte besviken. När det gäller det där med förväntan på en  perfekt kropp så var det inget jag brydde mig om. Sexet var bra på ett helt annat sätt än med en med "perfekt kropp" i samma ålder. Jag inte heller säga att jag kände det som många rykten brukar säga att äldre kvinnor är så desperata att göra bra ifrån sig att de gör allt i sängen. Snarare kände jag att åren hade gett dem en erfarenhet och trygghet som märktes. Ingen desperation alltså. Bara kunskap.

    Men. Och det här känns jobbigt att säga. Men efter en tid försvann nyhetens behag lite. Det var fortfarande bra sex och allt. Men i något fall förväntade hon sig mer. Kanske för att hon hade kärat ned sig i mig men inte jag i henne på samma sätt. Idag förstår jag mycket mer hur det måste ha varit för henne och den konflikt det måste ha varit med tanken att ha ett publikt förhållande med en man som var 20 år yngre än henne. Med en annan så var snarare så att hon började dra sig undan lite. Även där förstod jag att hon hade tröttnat lite på mitt ointresse med att se henne som min enda (trots att jag inte hade någon annan då). Hon saknade "det där" som behövs i ett förhållande som inte bara skall bygga på sex då och då och inget annat. Och jag förstår henne för jag var inte engagerad utan såg det bara som en skön sak vi träffades för då och då. I ärlighetens namn så måste jag även erkänna att yngre tjejer hela tiden fanns där som ett orosmoment och ju längre tiden gick sen vi träffades desto mer blev jag påverkad av dem. Mao, jag var inte redo eller beredd på det som krävdes. 

    Hade det bara handlat om sex från båda håll och inget annat, och det hade stannat vid det, så hade det kanske utvecklats till något annat. Vem vet, då kanske jag hade kärat ned mig och velat ta det till nästa nivå och hon inte. Men det är bara spekulationer. Ålderskillnad är svårt men behöver inte vara det. Och idag är det mycket mer accepterat att en kvinna har en ren sexrelation med yngre man.


  • Anonym (Anon)
    Äldre 4 Feb 14:47
    HäckHäxan skrev 2014-02-04 14:15:44 följande:

    Får väl försöka förklara för honom ordentligt hur jag tänker innan han får komma hit så kan han välja själv. Samtidigt så har han ju enligt ditt sätt då "jagat" mig i sex år. Det känns som ja lite långt tid. Brukar säga åt honom att ragga upp nån på krogen och dra på så trycket släpper. Han är både snygg, vacker, smart och trevlig med en jättefin kropp så det är inget egentligt problem för honom att träffa tjejer alls. Men jag får tanken att han liksom snöat in på mig, låst fast sig där. Eller det är så jag hade tänkt om det var jag som försökte få träffa någon i sex år, att då måste jag ha snöat rejält på den personen.


    Har ni regelbundet hållit kontakten under alla år? Eller är lite på/av?

    Om jag hade haft ett gott öga till en kvinna som jag tycker är attraktiv och intressant så skulle jag försöka underhålla det tills en möjlighet öppnas. Om det däremot har gått ett bra tag så hade jag säkert tänkt på henne och blivit mycket intresserad om hon senare vill ta upp kontakten igen.

    Håller med om att det där med åldersskillnad under alla tider har vari en het potatis. De har varit okey för en man att ha en yngre kvinna men inte tvärtom (men även där mannen träffar en "mycket" yngre kvinna så har det för många varit något att prata om). Titta på böcker som "Lolita", "Mandomsprovet" osv. 
    en.wikipedia.org/wiki/List_of_films_featuring_romances_of_significant_age_disparity

    Det finns de som mognar väldigt snabbt och inte känner någon samhörighet med andra i samma ålder. Och sen finns det de som aldrig växer upp ;) Men det är nog inte så ovanligt att saker kan ändras genom åren. De som var omogna när man var yngre kan växa som person genom åren och plötsligt passa en bättre. 

    Men när det gäller just bara sexet så finns nog ingen regel där. En del vill ha hela paketet för att vilja ha sex. Andra vill bara ha sexet och nöjer sig med det. Det är själva ungdomen/äldre som lockar och vi alla söker ju på något sätt ungdomen, antingen i utseende, sätt eller vad vi läser in i det. Om du har läst några tidigare inlägg av mig så var jag sk "toyboy" eller rättare sagt extramannen tillsammans med några par som var äldre än mig. Jag kan med stor säkerhet säga att i alla paren så gillade kvinnan en kombination av att ha sex med en annan men kanske mest av att han var ung, vältränad och viril. Medan mannen gillade att se en ung man med sin kvinna och att hon tände på/njöt av  yngre män (ålderskillnaden) och att jag på hans fru. Det var strikta regler och handlade bara om sex och bara när de kontaktade mig. Tyvärr så slutade även det illa bl.a eftersom en kvinna kärade ned sig i mig (och jag inte i henne). Men jag tror att ålderskillnad åt båda hållen är en kick för vissa och tycker att det inte är mer än rättvist att kvinnor accepteras att göra det som männen har gjort genom åren. Bara de inte gör samma misstag.    
Svar på tråden Unga killar som vill ha sex med kvinnor som är betydligt äldre än dom själva