• Mrs Jörling

    I närheten av Lakenheath (Brandon) och Mildenhall!!!

    Hej Hej!!

    Det ser ut som om jag och våra barn (pojk 7 och flicka 15) kommer att flytta i förväg till England under sommaren, och nu är det massor som måste fixas innan dess Förvånad Min man måste jobba kvar ett tag till.

    Barnens skolor är det viktigaste just nu, boendet får komma utefter det. Det får säkert bli ett tillfälligt boende medans vi letar efter något bättre på plats.

    Vi vill hålla oss i områdena runt omkring Lakenheath och Mildenhall och jag undrar om det finns någon som bor där och kanske kan ge mig råd om skolor osv?

    Newmarket, Bury St Edmunds, Thetford, Brandon, Ely...etc

    Tacksam för ALL hjälp jag kan få!!!

    Kram

  • Svar på tråden I närheten av Lakenheath (Brandon) och Mildenhall!!!
  • MamaPapa

    Jag skulle börja med att titta på Ofstedts hemsida (skolinspektionen) för där kan duse vilka skolor som har omdöme Outstanding eller Good plus läsa ingående rapporter om dem. Du kommer ju ha ett barn på High School och ett i Primary School. Det finns färre High Schools så jag skulle börja med att hitta en bra sådan och se vilket upptagningsområde (catchment area) denna har. Sedan söka Primary i samma area och vilket upptagningsområde denna har. Det ger dig sedan ett ganska smalt område att söka boende i.

Svar på tråden I närheten av Lakenheath (Brandon) och Mildenhall!!!