• jinxan

    Nu är dom små underverken ÄNTLIGEN här!! (fortsättningstråd på gnälltråden för BF+!!)

    Heeej tjejer!

    Att ni är här betyder förhoppningsvis att våra efterlängtade SENA små darlingar äntligen har tittat ut efter många dagar över tiden.. Grattis!!

    Sååå skönt!

    Våran lilla Freja Lovisa kom den 3 april -11 kl 18.22.. Lillasyster till Linus.. Hjärta


    Mamma till den finaste prinsen och prinsessan i världen..
  • Svar på tråden Nu är dom små underverken ÄNTLIGEN här!! (fortsättningstråd på gnälltråden för BF+!!)
  • Fru Draken

    Hej
    Rasmus kom fredagen den 1 April, efter igångsättning. Så the joke is all on you Rasmus Som tack för att du lät mig gå och vänta och vänta.
    Sebastian 10 år och Linnéa 4 år är stolta storasyskon.

    Nu är det såriga bröstvårtor, sömnbrist och tankar på magträning som gäller.

  • jinxan
    annaapell skrev 2011-04-05 12:21:49 följande:

    Hej
    Rasmus kom fredagen den 1 April, efter igångsättning. Så the joke is all on you Rasmus Som tack för att du lät mig gå och vänta och vänta.
    Sebastian 10 år och Linnéa 4 år är stolta storasyskon.

    Nu är det såriga bröstvårtor, sömnbrist och tankar på magträning som gäller.


    Hej!
    Hehe ja så kan det gå! Tungan ute Myspys med stor familj! Sov helt underbart inatt..  Grabben i sin säng (heeela natten) tösen i sin (förutom amning typ 2 ggr)!! Amazing.. Men det är väl slut på den lyckan snart antar jag....

    Å vad jag längtar till jag kan komma igång med träningen!! Skrattande 

    Storebrorsan här tar det ganska bra tycker jag.. Bara att jag å mannen har liiite olika syn och tankar på hur han ska få närma sig henne.. Jag låter han känna å klämma lite medans mannen bara säger nej och tar bort honom.. Inte ok!

    Men dessa eftervärkar är fan inte å leka meed den här ggn.. Aaaaaajjj!!!
    Mamma till den finaste prinsen i världen..
  • loglady

    Hej bitterfittor ;) Våran Algot föddes den 3 april kl 21:17 på BF+10. Förlossningen startade spontant med värkar men lilleman mådde dåligt under värkarna och plockades ut "genvägen" 12 timmar efter regelbundna värkar började. Storasyster som är 2 har inte varit på besök ännu men vi hoppas komma hem imorgon så det blir spännande att se hur hon reagerar. Grattis till alla bebisar!

  • jinxan

    Åh vad skönt loglady! Då har våra små samma födelsedag! :)


    Mamma till den finaste prinsen i världen..
  • Mrs West

    Kul med en fortsättningstråd! Lily föddes den 2 april kl 20.31. Storebror heter Hugo och är 3år. Japp, eftervärkarna har varit tuffa, känns bättre nu dock. Har oxå lite tuttvärk, lillan tar ibland för litet tag men vi kämpar på. Det sprutar mjölk så det är ju iaf jätteskönt. Härligt att vara i bebisbubblan. Bara myspys med familjen.

  • jinxan

    Mrswest.. Grattis igen!! Fint namn! :)


    Mamma till den finaste prinsen i världen..
  • loglady

    Vilken natt! Under 11 timmar har vi sovit sammanlagt 3. Resterande timmar har han ätit... Nu har vi precis avslutat en 2 timmars session i fåtöljen och han sover på mitt bröst. Törs inte lägga ner honom för då vaknar han. Blir nog till att köpa en sjal till pojken för han verkar ha otroligt närhetsbehov. Storasyster kunde man läggs var som helst och hon bara sov. Hur funkar amningen för er andra? Vi åker hem från BB idag och har ersättningen redo ifall att, känns väldigt skönt då det strulade med amningen förra gången.

  • Mrs West

    Loglady, ja nätterna är lite oförutsägbara. Vår tjej sov hela dagen igår. Sen lagom till kl 21 blev hon superpigg. Åt jättemycket vilket resulterade i kaskadspyor och bajsblöjor x 10. Fick till slut ge henne napp. Den tog hon direkt. Den tar upp hela ansiktet typ, så sött. Sen kl 01 var jag tvungen att ge henne tutten igen. Då somnade hon och sov till kl 07. Åt en tutte och somnade om. Så hon kan ta långa sovpass. Problemet är att hon ska ligga nära mig och bara på sidan. Jag sover därför sådär. Ligger och kollar så hon inte rullar över osv. Sover era på rygg i egen säng? Amningen går fint, hoppas din löser sig fint, Loglady.

  • jinxan

    Tjena tjejer! :) trevligt att fler å fler kommer hit! är just nu påväg till mamma i Gbg med hela familia å ska snylta lite mat.. :P sömnen går det väl sådär med, hon sover dock hela dagarna.. Men det är mest mannen som ställer till problem.. :P vaknar inte på natten och tröttnar på 2 sek men jag tänker inte ta alla vaknätter själv den här ggn!! No way! Han ska dessutom börja jobba lite smått redan imorgon tyvärr.. Men det får funka ändå.. Men hon är helt underbar!! :) å Linus har accepterat henne helt.. Såå skönt!


    Mamma till den finaste prinsen i världen..
  • Emma19871117

    Hej!
    Vi fick våran lilla prins (inte bestämmt namn än) den 30 mars, 3720 g och 52 cm lång:)
    Blev igångsatt då Havandeskapförgiftningen blev värre! på slutet blev blodtrycket jätte högt och det blev tång, men allt slutade bra, och vi alla mår bra:)!
    Nu har vardagen börjat här hemma, med lite sömn, massa amning och blöjbyten!
    Nätterna är väldigt olika, hade en bra natt den som va:) och amningen går jätte bra än så länge:) så skönt:)*

Svar på tråden Nu är dom små underverken ÄNTLIGEN här!! (fortsättningstråd på gnälltråden för BF+!!)