• madde198702

    Bruna flytningar/sparsam mens vid BIM - GRAVID?

    Är det någon som har erfarenheter av bruna flytningar och/eller sparsammare mens kring BIM-dagen, och det sen har visat sig vara en graviditet?

    Jag brukar få en riklig mens, utan spottings, men när jag hade BIM för en vecka sedan så fick jag endast bruna flytningar och någon strimma med blod. Detta pågick i 4 dagar och slutade sedan helt.

    Har tagit ett gravtest men det visar negativt! Kändes verkligen inte som mensen eftersom att det brukar komma som en mindre flod.

    Har i tillägg fortfarande "mensvärk" och ömma bröstvårtor.... men inget plus!

    Nån som sitter eller har suttit i samma sits?
    Tacksam för svar :)

  • Svar på tråden Bruna flytningar/sparsam mens vid BIM - GRAVID?
  • September7

    Haha, tänkte precis starta en ny tråd om EXAKT samma fråga! Hade BIM i söndags och mensen kom, men bara lite brunt + lite blod och endast på morgonen/förmiddagen, sen har det bara kommit lite på pappret när jag kissat. I går var det dag 3 och då slutade det. Så nu är den slut och jag har lite molvärk i magen, fick aldrig riktigt någon mensvärk som jag brukar.
    I normala fall brukar jag ha riklig mens i ca 4 dagar som kommer direkt på första mensdagen, med p-piller iofs, så jag vet inte exakt hur min mens beter sig. Men detta kändes jättemysko.
    Har inte gravtestat än dock..

    Vill också veta om fler varit med om detta och visat sig vara gravida.

  • madde198702

    Det var ju lite komiskt att vi tänkte precis samma sak! Jag hade BIM i onsdags (exakt en vecka sedan) och fick på kvällen en rosa flytning.. tog en tampong o tänkte att min rikliga mens skulle komma under natten. På morgonen hade jag endast bruna flytningar och hade så i 4 dagar. Endast 1 gång då jag var på toaletten som jag såg rött och "färskt" blod i en liiiten mängd.

    Hoppas att någon kan ge oss svar på detta! Jag vill så gärna att någon skriver att dem brukar ha riklig mens, men fick plötsligt endast bruna flytningar vid BIM och att det sen visade sig att hon var gravid! ;)

    OM det nu inte var mensen så borde jag alltså vara på BIM +7 idag... fast det känns trist att tänka så, för då borde man ju kunna på ett pluss på stickan...

  • September7

    Ja, mitt kom på natten till söndag, så det var ju exakt på dagen. Det har varit blandat färskt/brunt blod, hade tampong, men det var bara den första som blev full, sen har jag haft trosskydd bara för att, men det har knappt behövts. Men jag brukar ha mkt mer än såhär och med typ slemklumpar i, så det är sig inte likt.
    Hade även sex igår och då brukar det blöda lite mer även om det nästan är slut, men det har inte kommit något mer efter det.

    Har skrivit i en tråd med en tjej som hade bruna flytningar några dagar innan BIM och det höll i sig i 4 dagar, hon trodde det var mens, men sen vid nästa BIM så plussade hon och det visade sig att hon varit gravid sen innan den BIM:en med bruna flytninger, så det har ju hänt. Det kan ju förstås vara olika för alla, men det skulle vara intressant att höra fler som har varit med om samma.

    SMS:ade killen och bad honom köpa med gravtest hem. Det kanske inte visar nåt, men då får jag testa senare igen.

    Mina symptom i övrigt är lite molvärk i magen (inte som mensvärk), dålig mage, trött! och hungrig. Gick upp i natt för att ta en macka haha!

  • madde198702

    Uppdatera mig om testet direkt!! :)

    Samma symtom här egentligen! Hungrig som en varg, och kissnödig nästan hela tiden! Bubblig i magen och trött som tusan! Känner du något i brösten?

  • September7

    Kissnödig är jag hela tiden ändå ;) haha! Men hungrig typ jämt brukar jag inte vara.. äter som en gris känns det som :P Brösten har jag inte kännt nåt av, tyckte de kändes och såg lite större ut förra veckan, men det var nog inbillning eller önsketänkade ;)

    Ja, får se om han köper test.. måste veta om jag kan testa när som helst eller om det måste vara morgonurin. Bor med min kille i Turkiet, så han får läsa bipacksedeln åt mig så jag vet hur jag ska göra :P

  • madde198702

    Jag har egentligen inte heller några speciella känningar i brösten, det gör iaf inte ont om jag klämmer på dom... jag skulle mer beskriva det som att dom är "känsligare" på huden, och speciellt bröstvårtorna. Dessutom har dom en tendens att få en lila/blå färg på kvällen?

    Vilken BIM borde du vara på?

  • September7

    Jag känner inget alls direkt i brösten.. men det är ju så individuellt..
    Jag är på BIM+2 i dag så det har ju inte gått många dagar. Har jättelite bruna flytninger nu, så det är märkligt det här..

  • lolisossa89

    Hej :)
    Jag hade mensen förra veckan, eller på BIM dagen så började det med lite brunt på pappret bara, för mig brukar det komma färskt blod direkt och sedan öka i mängden.
    Nu kom det alltså bruna flytningat först, sedan kom de färskt blod från den kvällen tills nästa dag ungefär , sedan avtog det igen, men återkom med blodblandade flytningar och sedan bruna flytningar i 2 dagar.
    Inte alls som min mens brukar vara , men slutade hoppas tills nu i veckan !

    Har haft som träningsverk i hela kroppen sen i helgen, trött & orkeslös. Har lite värk i äggstockarna från & till, samt illamående då och då.
    Mina bröst gör inte så ont längre, men är fort fylligare & blodådrorna är kvar & synligare ! :D
    Vad tror ni?
    Har inte ägglossning förän 1 vecka .. så är d som d brukar är det inte den som spökar.

    Lycka till alla, blev ett långt inlägg :D

  • madde198702

    Kunde lika väl ha varit jag som skrev ditt inlägg. Härligt att man inte är ensam om funderingen! Min mens brukar också komma direkt, utan några bruna flytningar först.

    Dina tecken låter ju absolut positiva! Hoppas ett test visar det också! Har du tagit nått gravtest än?

    Mina bröst har också fått tydligare ådror, spec på vårtgården men även på bröstkorgen litegrann.

  • September7

    Testade i morse, men det var negativt. Vet ju flera som fått vänta med positivt test till sent, nån har sagt v.7, nån v.12, en annan berättade om nån som inte visste förän i 5e månaden osv. Så jag hoppas att det är nåt liknande för mig. För symptomen är kvar..

Svar på tråden Bruna flytningar/sparsam mens vid BIM - GRAVID?