• Äldre 7 Apr 10:34
    1586 visningar
    1 svar
    1
    1586

    Vilken storlek till sommaren?

    Jag har en 3 månaders liten gosse här hemma nu och funderar lite på vilken storlek som kan tänkas passa till sommaren (räknar 3 månader från nu). För tillfället har han 62/68 och verkar ligga precis där emellan då 62 är på gränsen till för litet och 68 på gränsen till för stort. Är 68 en storlek som de flesta barn "stannar" i en lite längre period eller växer de normalt sätt förbi den lika snabbt som de tidigare storlekarna? Detta är mitt första barn så jag har inget att jämföra med tyvärr. Tänkte mest att längd utvecklingen borde stagnera här relativt snart då han sedan han föddes har växt 1 cm per vecka i snitt.

  • Svar på tråden Vilken storlek till sommaren?
  • Barnkl­äderse­xperte­n Malin
    Äldre 8 Apr 21:58
    #1

    Hej.

    När man ser till stl 68 brukar man räkna att den håller i åldern 4-6 månader, så jag kan förstå om du upplever att den är lite stor. Bara för att man räknar den till den åldern behöver inte det betyda att man inte kan ha den längre än så, tvärtom, många barn använder den storleken längre då man inte växer lika fort då.

    Sommaren har vi snart här och jag kan tänka mig att din son kommer att kunna använda stl 68 och eventuellt börja använda stl 74 när sommaren lider mot sitt slut. Vad det är för kläder spelar även roll, ibland kan man uppleva att en body börjar strama men en t-shirt kan man använda längre.

    Mvh Malin

Svar på tråden Vilken storlek till sommaren?