• sessan10

    ytterkläder

    Hej!

    Vad för slags ytterkläder klär jag bäst min 3 månaders lilla kille i nu i vår? Han är född i januari och vi använder samma overall (en flecceoverall) och mössa (en fleccefodrad mössa) som han haft sen nyfödd. Det börjar kännas lite för varmt för honom och än så länge ligger han bara nedbäddad i vagnen. Hur ska jag tänka storleksmässigt? I vanliga kläder har han precis gått över till 62?

     

  • Svar på tråden ytterkläder
  • Barnklädersexperten Malin

    Hej.

    Om du använder en Babybjörn eller något liknande när din son är uppe är en fleeceoverall tacksam att använda, men jag kan förstå om det börjar kännas för varmt om han ligger nerbäddad i en vagn. Kanske du kan utesluta filt och täcke om du vill fortsätta använda din overall. Ett annat alternativ är att du använder en tunnare overall, te x en velouroverall eller en bomullsoverall. Många gånger är de tunnare overallerna inte tänkta att ha som ytterplagg så då kan det vara lämpligt att gå upp till stl 68 där det då blir plats att ha en body och ett par byxor under. Titta i butikerna bland de vanliga kläderna och inte bland ytterkläder så tror jag nog att du kan hitta något lämpligt till din son.

    Lycka till.
    Mvh Malin

Svar på tråden ytterkläder