• Äldre 9 Apr 08:33
    2197 visningar
    2 svar
    2
    2197

    Flytta til Zürich

    Nu står vi inför en möjlighet att eventuellt flytta tilll Zürich. Givetvis har jag en massa praktiska frågor om hur det går till. Vad tar man med sig? Hur bor man? Hur är prisläget? Hur är arbetskulturen? Får man ha barnen på dagis några timmar trots att man inte jobbar? Skulle det vara möjligt att få ett halvtidsjobb själv? Hur kommer barnen att hantera tvåspråkigheten? (2 och 3,5).
    Ni som har gjort flytten, hur har det gått? Vad gick bra och vad gick mindre bra?

  • Svar på tråden Flytta til Zürich
  • Lonest­ar00
    Äldre 11 May 12:41
    #1

    Hej!
     Finns du kvar i den här tråden? Har ni flyttat till Zürich?/U

  • Äldre 29 Oct 23:36
    #2

    Zurich är en finn stad som jag har set i mitt liv men allting är dyrt.och finns Job hela tiden i den fina staden , men det beror på vad söker ni för Job, men jag tycker det är bäst innan ni flyttar dit hitta Job sen flytta det är bäst eller din man kan åka ditt och hitta Job sen hela familjen kan flytta det är bäst , och om ni har råd och betala dagiset själv klart barn kan gå på dagis, jag har flyttat mycket när man flyttar man börjar från noll i livet det är inte lät men om ni kan hitta Job först sen flytta det gör snabbt att börja ett normalt liv.

Svar på tråden Flytta til Zürich