• Äldre 10 Apr 18:01
    48663 visningar
    19 svar
    +1
    19
    48663

    Chocken från norska polisen: "Alla våldtäkter i Oslo begicks av invandrare"!

    Dominant skrev 2011-04-09 21:23:28 följande:
    Det finns en extremt kraftig överrepresentation även i Sverige men här talas det som vanligt tyst om det.
    Jag tycker att det svenska mediaklimatet är rent ut sagt läskigt. Är det inte PK, tystas det i princip ned av media här i landet. Nyheter som får stor uppmärksamhet i andra länder nämns inte eller får bara en notis i ett undanskymt hörn.

    Om det är en pågående debatt om någonting får åsikten som flest delar också allra mest utrymme. Jag vet många fall där människor fått debattartiklar refuserade av de större dagstidningarna "för att så få delar åsikten".

    Det har gjort att i Sverige får bara en åsikt komma till tals i praktiken, och många svenskar inbillar sig att Sverige är ett öppet och demokratiskt land, när det egentligen är tvärt om. Sverige anses av andra delar av världen som det stora hyckleri-landet.

    Den svenska mentaliteten verkar vara att man har tanke- och yttrandefrihet, men enbart när åsikterna man yttrar är PK. Skulle de inte vara det, är det fritt fram att hota, håna och trakassera personen med avvikande åsikt. Det är skrämmande, för det banar vägen till en totalitär stat (som jag för övrigt anser att Sverige till viss del redan är).

    Huruvida invandrare även i Sverige är de som begår majoriten av överfallsvåldtäkt vet jag inte. Skulle så vara fallet måste det dock fram i ljuset. Man får fråga sig varför och sedan försöka åtgärda detta. Om man hela tiden sticker huvudet i sanden kan man inte lösa problem, man måste ta itu med dem rakt på.
Svar på tråden Chocken från norska polisen: "Alla våldtäkter i Oslo begicks av invandrare"!