• Natali84

    adoptera bort ett svenskt barn

    aHej jag hoppas ingen kommer tycka illa om mig för att jag vill adoptera bort barnet så snäll ni som svarar döm inte.
    Jag är oplanerat gravid i veck 8 . Har ett handikappat barn som kräver massa tid mm. Och en ett åring. Har svårt som det är att ens gå ut o handla utan att be om hjälp. TVå barn som nu ej kan gå och de blir sen 3 som ej kan gå.. Förhoppningvis kommer min pojke som e 1 gå snart men inte långt.. MIn handikappade barn kommer alltid sitta i rullstol.
    Så jag har gråtit mycket föt jag vill ej göra abort !!! .. Så adoption är alt. Som sitsen är nu skulle ja aldrig klara det med dessa 3 barn o dålig ekonomi mm

  • Svar på tråden adoptera bort ett svenskt barn
  • en glad

    Varför skall någon tycka illa om dig för att du har tankar om att adoptera bort ditt barn? Så tänker ett antal tjejer som föder barn i Sverige varje år och du får all hjälp att tänka kring detta om du vänder dig till dem på socialkontoret som handlägger adoptionsärenden! Gör det per omgående så hinner planeringen för det kommande barnet att bli bättre ...

  • xena

    Som mamma till en adopterat svenskt barn kan jag bara hålla med "en glad". Kontakta soc så kommer du få hjälp och vägledning! Lycka till!

  • fabbemam

    Hej!

    Va modig du är som berättar för oss om din situation. Det finns många ensamstående och par runt om i Sverige som inget hellre vill än att bli föräldrar. Att adoptera från Sverige är dessutom idag den enda möjligheten för homosexuella att bli föräldrar genom adoption vad jag vet.

    Få barn adopteras innom Sverige, socialtjänsten dit du ska vända dig placerar istället många, många barn i fosterhem. Det är ju det bästa ifall barnen innom en snar framtid kan flytta hem till sina biologiska föräldrar men om man antingen som du som förälder är övertygad om att adoption är det bästa för det kommande barnet och er som biologisk familj eller att man ser att det kommer att ta flera år innan barnet som omhändertagits kan flytta hem till bio-familjen igen är adoption för både barn och familj  mycket tryggare.

    Jag hoppas att du får svar av någon här som adopterat bort sitt barn så du kan få bra info. Jag tror, men bara tror att man kan adoptera bort barn i Sverige antingen så att man som bio-mamma får insyn i barnets liv eller inte jag tror att det är du själv som bestämmer hur du vill ha det. Som sagt är detta bara vad jag tror så jag hoppas att du får ett sakligt svar av någon, kanske får du fler svar från de som adopterat bort sitt barn om du öppnar en liknande tråd i Känsligarummet, alla är nog inte likna modiga och öpppna med sitt beslut som du.

    Jag önskar dig och din familj LYCKA TILL!

    Fabbemam

  • Ethi

    Jag tycker att det är jättefint av dig om du hellre väljer adoption än abort! Lycka till! *kram*

  • Astakvasta

    Oj, jag beklagar verkligen din sitvation.
    Väljer du att föda och adoptera bort barnet är jag liksom tidigare personer övertygad om att barnet kommer att få ett bra hem med adoptivföräldrar som har längtat efter att få bli föräldrar i många år.
    Stort av dig att vara beredd att föda barnet och adoptera bort det. Det är ju inte så vanligt att man väljer att göra så här i västvärlden, när det är så "lätt" att göra abort.

  • Fracklands

    Jag kan absolut förstå dina tankar och jag respekterar det.  Det är ditt liv och dina barn. Jag undrar vad pappan tycker? Lever ni tillsammans?


    Mycket kan ju förändras bara på nåt år med boende och ekonomi och då kanske du helt plötsligt ångrar att du adopterat bort ditt barn. Finns det ingen som kan ge dig stöd under tiden? Föräldrar, syskon, kompisar?

  • Natali84
    Fracklands skrev 2011-04-12 19:53:43 följande:

    Jag kan absolut förstå dina tankar och jag respekterar det.  Det är ditt liv och dina barn. Jag undrar vad pappan tycker? Lever ni tillsammans?


    Mycket kan ju förändras bara på nåt år med boende och ekonomi och då kanske du helt plötsligt ångrar att du adopterat bort ditt barn. Finns det ingen som kan ge dig stöd under tiden? Föräldrar, syskon, kompisar?


    vi lever ihop , men han vill ej ha ett 3dje barn ...
    Han är helt inne på abort o ja övertalade till adoption , han vill däremot inte ha något me barnet o göra
  • ruby84

    Fin tanke kanske kan du skriva ett brev som barnet kan få i tonåren som finns att hämta ut någonstans varför du inte kunde behålla dina tankar kort på er föräldrar i olika åldrar så den kan se ev likheter om den vill så finns brevet????

Svar på tråden adoptera bort ett svenskt barn