• Lady Bird

    Lolita-mode, hur länge är det okej att ha det?

     



    Min femtonåring har fått för sig att klä sig i dessa "bebi-kläder". Jag tycker hon ser ut som en jättebebis, men smaken är ju som baken. Vad tycker du?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lolita-mode, hur länge är det okej att ha det?
  • Lady Bird
    Ronjah skrev 2011-04-15 11:11:29 följande:
    Aldrig!
    Har du lust att säga varför du tänker så?
  • Ronjah

    Tycker att det är så fruktansvärt fult. Så för mig är svaret aldrig. Men smaken är ju som sagt som baken...

  • litenbebis2011

    Jag röstade upp till tonåring, det är ju upp till var och en att bastämma självklart men jag hade inte valt det i vuxen ålder.
    Det är inte fint eller proffetionellt enligt mig men alla går igenom sina "testperioder" vissa stannar där och gillar att vara udda men det brukar ju gå över så småningom. Tycker du ska låta henne ha det hon vill så länge hon inte går naken. Av egen erfarenhet var det oftast ännu roligare med en viss stil när föräldrarna reagerar, iaf enligt mig själv när jag var i 12-16 års åldern :p

  • Lady Bird
    Ronjah skrev 2011-04-15 11:16:18 följande:
    Tycker att det är så fruktansvärt fult. Så för mig är svaret aldrig. Men smaken är ju som sagt som baken...
    Ok. Jag tycker inte att det är fult direkt, men väldigt väldigt "bebis"...
  • Rhoda Horswunce

    Det bestämmer man ju så klart själv, men jag hade nog tyckt att det var lite märkligt om en person som såg ut att vara över 20 klätt sig så. Men när jag ser 15-åringar med sådana kläder så tänker jag inget speciellt.

  • Lady Bird
    litenbebis2011 skrev 2011-04-15 11:17:29 följande:
    Jag röstade upp till tonåring, det är ju upp till var och en att bastämma självklart men jag hade inte valt det i vuxen ålder.
    Det är inte fint eller proffetionellt enligt mig men alla går igenom sina "testperioder" vissa stannar där och gillar att vara udda men det brukar ju gå över så småningom. Tycker du ska låta henne ha det hon vill så länge hon inte går naken. Av egen erfarenhet var det oftast ännu roligare med en viss stil när föräldrarna reagerar, iaf enligt mig själv när jag var i 12-16 års åldern :p
    Jag tvingar henne inte till något, men synpunkter får jag väl ha...
  • Åssi

    Tvekade mellan alternativen "hur länge som helst" och "aldrig" Glad och valde till sist hur länge som helst.
    I mina ögon är det fruktansvärt fult i alla åldrar så därför vill jag säga aldrig, men samtidigt är det ju upp till var och en att klä sig som de vill så därför säger jag hur länge som helst.

  • Miss Lau

    Alla har vi olika smak. Jag skulle aldrig klä mig så men vill andra ska de självklart klä sig så hela livet om det är vad de vill.

Svar på tråden Lolita-mode, hur länge är det okej att ha det?