• Anonym (Räddh­are)
    Äldre 26 Apr 17:02
    5778 visningar
    18 svar
    18
    5778

    Zombie rädsla!

    Är det någon mer än mig som har en irrationell rädsla för zombies?

    Jag har haft det sen jag var 12 år och såg "day of the dead". Jag har mardrömmar där jag drömmer om hur fler och fler av alla runt mig blir zombiez och det slutar med att jag springer och springer men det spelar ingen roll hur snabb jag är, även om dom bara hasar så kommer dom åt mig till slut för det finns så många av dom.. Till slut är jag inlåst med en panikkänsla. 

    En psykolog sa att han trodde att det kunde bero på att så många människor har dött runt mig i mitt liv. (mamma dog sakta i cancer, styvpappa i stroke med mera..) jag har alltid haft tron att folk kommer någonsannan stans när dom dör, dvs lever vidare på nåt sätt.. Vilket psykologen tycker passar med zombies då dom är döda men änå lever. Tror ni det skulle kunna vara så?

    Nu är jag 25 år och vaknar fortfarande upp av zombiedrömmar varje vecka.. Skillnaden är att jag ofta vet att jag drömmer när jag gör det. Och i början sprang jag bara, nu slås jag och kämpar! (började med att jag slog en sopborste i huvudet på en zombie när jag var 14.. Sen åt den upp mig! men det gav mig en "aha" upplevelse att jag KAN ju slåss tillbaka. Så det är ju positivt..  

    Kan bli rädd för fyllon när det är mörkt som vinglar fram :och få för mig att det kanske är en zombie! :P Och igår var jag varken och var rädd att det var en zombie utanför dörren när hunden morrade.. Helt ologiskt.

    Och jag vet självklart att zombies inte är verkliga.. Därför gör det allt bara ännu värre att jag är så rädd för något som inte finns..

    hade varit kul att höra om någon annan har liknande rädsla/fobi! 
  • Svar på tråden Zombie rädsla!
  • Anonym (Räddh­are) Trådstartaren
    Äldre 26 Apr 21:08
    #4
    kaliber skrev 2011-04-26 18:33:10 följande:
    Inte en irrationell rädsla kanske.

    Men när jag var husvakt till ett hust lååångt ute på landet så kunde jag inte sova där på natten för att jag var rädd för zombies. 28 dagar senare har estat sig fast i mitt minne för alltid. Ser framför mig hur en armé av zombies ska springa imot mig från långt avstånd och hur jag ska försöka springa därifrån eller gömma mig. Usch!
    Ja precis så kännerj ag med! Sånt får jag  med för mig.. även om man vet att dom inte finns så är det ändå läskigt.  Ska till en enslig sommarstuga snart.. Är ju inte grönt och fint än så jag kommer säkert få den tanken också! :P ush
  • Anonym (Räddh­are) Trådstartaren
    Äldre 23 May 18:14
    #9
    charmed86 skrev 2011-04-29 10:01:40 följande:
    Har också zombiefobi!
    Mina drömmar kommer och går, ibland är det några dagar emellan och ibland flera månader.
    Måste alltid dubbelkolla att dörren är låst så att ingen kan ta sig in på natten. Och då är ändå porten låst..
    Är sambon bortrest så måste jag kolla alla rum och garderober och sova med ett par lampor tända.
    Har problem att gå ut med hunden när det är mörkt pga att jag jagar upp mig själv.
    Zombies är min stora skräck.
    Känner igen det där! precis så har jag också det
  • Anonym (Räddh­are) Trådstartaren
    Äldre 23 May 18:14
    #10
    Rakad Apa skrev 2011-04-29 10:36:55 följande:
    Värsta drömmen var nog när jag i drömmen gick in till min dotters rum och en zombie stod där och käkade på henne, hade till och med ångest när jag vaknade.
    Ush.. Ja det låter förfärligt. :(
  • Anonym (Räddh­are) Trådstartaren
    Äldre 23 May 18:15
    #11
    Anonym (rysare) skrev 2011-04-29 10:20:21 följande:
    Tror inte psykologen har rätt här, verkar mer försöka hitta ett "djup" som inte finns...  Jag såg skräckfilm som liten (tyvärr) och detta påverkar mig än idag. Jag är 30 år och rädd för dockor. Rädd de kommer bli levande och onda. Ser ju hur dumt det ser ut (och låter) nu när jag skriver det, men jag är fortfarande rädd/orolig för det. Blivit mycket bättre nu de senaste åren dock.

    Tror vissa berörs mer utav rysare/skräck än andra. Tittar inte på sådan film alls längre då jag mår dåligt av det numera. Ändå älskade jag skräckfilm under tonåren, skulle helst se de med 18årsgräns. Riktigt sjuka filmer. Tanken slog mig ifall det har med trygghet att göra, men tror inte det. Beror nog mer på ens psyke och fantasi :).
    Jag ha ringen aning ifal han har rätt eller ej, det är bara en teori som sagt :) Jag kollar fortfarande på rysare, inklusive zombie filmer.. Kan inte låta bli då det är så spännande :) Men jag dörmmer aldrig om något annat än just zombies
Svar på tråden Zombie rädsla!