• phillie12

    Behöver Hcg-hjälp från IVF:are som blivit gravida!

    Hej! 
    Efter vår andra ICSI fick vi äntligen ett plus på (Clearblue)stickan dagen innan TD (RD11, alltså plus på RD10) och eftersom vi haft ganska kasst resultat överlag på våra IVF:er, bara ett embryo som gått att använda per gång så blev vi såklart skitglada att det blev ett plus!
    På sjukhuset sa de att eftersom det visade plus så tidigt måste det redan vara höga nivåer av Hcg i blodet och därför blev vi skitledsna när vi fick veta att Hcg:et bara låg på 41. Det måste ligga över 50 på TD och helst ännu högre såklart. Detta var igår.

    Idag testade vi med Apotekets egna gravtest och det blev ett streck men fortfarande ganska svagt, ungefär som det vi fick på Clearblue. Så nu undrar jag: 

    1. Vilken hcg-nivå mäter Apotekets egna gravtest? (Om det mäter från 50 är det ju bra, greppar efter halmstrån här)
    2. Vad låg er Hcg-nivå på RD11? (Ni som vet då förstås) 
    3. Finns det någon med låg Hcg-nivå som ändå fått behålla sin graviditet?

    Vi ska tillbaka imorgon och ta nytt blodprov och ni tycker säkert att jag bara borde lugna mig och vänta tills imorgon, men ni vet hur det är. Man behöver allt man kan få för att hålla hoppet uppe.  

    Usch, så jobbigt det här. Skulle behöva lite solskenshistorier så jag inte bara går och väntar på ett missfall. :( 


    Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • Svar på tråden Behöver Hcg-hjälp från IVF:are som blivit gravida!
  • Vårtur2010

    Båda gångerna som jag blivit gravid har hcg varit på runt 60 rd 11, nu sist hade det sjunkit till 11 veckan efter fick mf då.
    Vet inte om 40 är dåligt på rd 11, att det låg på runt 60 vet jag eftersom jag begärt ut mina journaler och att det var 11 veckan efter vet jag pga att jag tog nytt blodprov eftersom det inte kändes som det skulle.

    Vid IVF så kan hcg värdet vara lite "trög" startat och inte följa "kurvan" exakt har jag läst och hört så ge inte upp phillie håller tummarna för er!

    Testade också med grav test runt dag 11 och fick svagt utslag och då låg jag ju på 60 så försök att inte oroa dig, ja jag vet det är lätt att skriva men när man är mitt uppe i de så är det så svårt!

  • phillie12

    Tack så mycket för iaf ett försök till hjälp Vårtur! :) 
    Har också hört att det kan vara trögstartat men tror att det gäller FET och blastocyster.
    Men jag får iaf försöka hoppas på det bästa, som sagt. Inte så lätt.

    Kram och tack!  


    Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • Vårtur2010

    Gäller inte bara FET och blasto utan generellt om jag förstått det rätt!!


    kram på dig, länge sen sist Flört

    Finns ju tabeller man kan kolla på där det står vilka värden man kan ha vilka veckor, hoppas hoppas hoppas det ser bra ut imorgon och att värdena har ökat!

  • Malena C

    Jag hoppas det går bra. Jag valde att inte testa själv alls utan bara vänta på blodprovssvaren så jag vet inget om HCG nivåer men efter tre ICSI som ganska ung i mitt förra äktenskap och tre inseminationer och tillslut ett IVF som 40+ i mitt nuvarande äktenskap kan jag säga att ett embryo räcker. Fick bara ett bra embry som resultat vid vår IVF och han fyller två år i maj.
    Lycka till.

  • phillie12

    Det var ju en liten tröst faktiskt Vårtur, men då tänker jag: Varför har de inte koll på det på RMC då? ;) Neggo, jag vet, men det är ju så svårt att hålla andan uppe. 
    Ja, det var längesen, :) hur går det för dig? Kunde inte utläsa något aktuellt från din pres? Kram! 

    Tack för peppen Malena, ja, jag hoppades ju att det hade räckt denna gång, men det verkar tveksamt tyvärr. :(  


    Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • phillie12

    Jag tjyvpuffar upp tråden lite nu när folk börjar komma hemma från jobbet! ;)


    Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • Kelsson1

    Vet att jag svarade dig i andra tråden också men kom att tänka på en sak när jag läste inläggen här. Jag var in på gynakuten när jag började blöda o där tog de blodprov på mig (då var jag i v 6+3 tror jag). Jag fick aldrig resultattet för hcg värdet för VUL visade ett fint tickande hjärta men det som är relevant här är vad läkaren sa till mig. Hon sa exakt det som Vårtur säger att vid IVF kan hcg värdena vara lite trögstartade (lägre) än vid spontangraviditet även om det sedan leder till en fullt frisk normal bebis. Så ge inte upp hoppet än! Kramis!

  • phillie12

    Hej alla fina! 
    TACK så mycket för att ni försökt hjälpa mig! Jag hjärta er!
    TACK och LOV hade Hcg:et stigit som det skulle till 102 och allt var i sin ordning! Jag tror att det är som ni sa, att jag var lite trögstartad!
    Tack än en gång för hjälpen och STOR kram till er!  Hjärta


    Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • Kelsson1

    phillie: Underbart att höra! Konstigt att din klinik inte hört talas om att man kan ha lägre hcg vid IVF men det var egentligen bara bra att de ville ta ett prov till för att vara helt säker! Stor Kram!

  • PMA68

    Precis fått reda på mitt första HCG värde 14d efter FET och det var 977, verkar det normalt? Skall ta ett nytt idag också för att se om det ökar.

  • Nube
    PMA68 skrev 2017-03-01 13:01:31 följande:

    Precis fått reda på mitt första HCG värde 14d efter FET och det var 977, verkar det normalt? Skall ta ett nytt idag också för att se om det ökar.


    Hej, hur har det gått? Jag fick mitt hcg värde idag som låg på 2562 och det var 22 dagar efter återföring. Undrar också om det är bra.
Svar på tråden Behöver Hcg-hjälp från IVF:are som blivit gravida!