• Anonym (oroli­g)
    Äldre 3 May 18:01
    18586 visningar
    8 svar
    8
    18586

    ont i ögonen!!

    har under dagen fått ont i ögonen,gör ont i ögonhålorna när jag tittar åt sidorna,men känner av det lite hela tiden,vad kan detta vara,nån som varit med om något liknande,är jätte jobbigt.

  • Svar på tråden ont i ögonen!!
  • Anonym (oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 3 May 18:05
    #2
    lilla mej skrev 2011-05-03 18:02:41 följande:
    i ogonen eller runt ogonen? ar det runt ogonen nar du tittar at olika hall kan det ju vara bihalorna. Men da gor det ju inte ont i sjalva ogongloben.
    det är runt ögonen det gör ont. Har inga andra symtom,kan det vara bihålorna ändå?
  • Anonym (oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 3 May 18:15
    #4
    lilla mej skrev 2011-05-03 18:11:25 följande:
    om hanger huvudet nerat, star upp och haller huvudet ner mot knana trycker det da mot ogonen och typ pannbenet mot nasan? ibland brukar jag fa ont dar nar jag borjar bli riktigt forkyld.
    nej känner inte alls så.. känner mig inte förkyld heller,men det kanske är på g ändå.. tack för du tar dig tid att svara
  • Anonym (oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 3 May 18:22
    #6
    Pondus skrev 2011-05-03 18:16:38 följande:
    Jag får ont i "ögon hålan" när jag har spänningshuvudvärk. Känns som synnerven är för kort och man kan inte riktigt titta åt andra håll än rakt fram.
    ok,jag lider ju av migrän annars,men just nu har jag ingen huvudvärk alls,bara ögonen som ömmar..jättejobbigt..
  • Anonym (oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 3 May 19:09
    #8
    Anonym (ögonakuten) skrev 2011-05-03 18:38:56 följande:
    Jag har ofta ont där du beskriver och som du beskriver. Lite molande värk,  Jag har förhöjt intrakraniellt tryck (ingen huvudvärk, vilket normalt är vanligt då). Jag har även ngt relativt unikt; att jag har ödem i gula fläcken som kommer och går. Smärtan i ögonen känner jag när synnerven är i sämre skick.  De synnedsättningar som detta ger upphov till är för mig så pass subtila att det inte alls märktes förren dess att jag blev extremt uppmärksam på dem.

    Kanske bör du göra en synfältsundersökning för att se om synfältet är påverkat?  Viktigt för den sjukdom som jag har är att låta ögonläkare se om du har ngt som heter staspapill, det är ödem på synnerven. Om värken fortsätter till och från under kvällen och även i morgon, tycker jag att du ska söka akut och kolla just staspapill. Om  du har det, kommer doktorn vilja att du gör fler undersökningar.

    Viktigt för dig att veta är att den sjukdom jag har, är väldigt ovanlig.  Om du har staspapill, skriv här, så kommer jag att hjälpa dig med mer info.
    tack för ditt svar,avvaktar tills i morgon och känner hur det känns då.
Svar på tråden ont i ögonen!!