• jenka76

Illamående mitt i graviditeten

Hej,
    Jag mådde knappt illa i början av graviditeten, någon gång i bland om jag var hungrig kanske.
    Nu i vecka 22+6 så mår jag illa nästan varje morgon om jag väntar för länge med frukost eller under tiden jag äter frukost.

Har inte hört någon förut som börjar må illa mitt i.
    Har ni varit med om det?

• Svar på tråden Illamående mitt i graviditeten
  • JoaMel

Jag har vänner som mått illa mitt i graviditeten och själv så mådde jag illa från och till genom hela graviditeten och det har hänt i alla 3 graviditeter, så det är nog inget ovanligt tror jag.. Glad

• smurfen08

jag hade så...måde inte alls illa förens runt vecka 22-24. Kräktes t om vilket jag aldrig gjort tidigare.
    Fick veta att det troligtvis berodde på att det är magen växer och tarmar rör sig som skapar illamåande.

• jenka76

Tack för era svar. Inte roligt att ni mått illa men skönt att höra att man inte är ensam.
    Det är nog som du skriver smurfen att den växer ju och trycker på.

Må så gott!

• MJ70

Jag mådde jätteilla i början, sen hade jag bara svårt att äta. Nu i v 21 har jag börjat må jätteilla igen, kan inte ens borsta kindtänderna för då går kräkreflexen igång. Har sen v 16 mycket sd, så jag tror det är därför. Det trycker helt enkelt överallt. : )

• jenka76

Usch stackare vad jobbigt!
    Vad är SD för något... förlåt en ovetande.

• MJ70

Där föll svaret bort. : )
    Sd

• MJ70

Sammandragningarbetyder det.
    Det går visst inte att använda likamedtecken här i fl-appen då försvinner all text. : )

• jenka76

Jaha, ja det borde jag ju ha förstått att det betyder.
    Hoppas du har mindre jobbigt med illamåendet nu!

Mitt kommer oftast på morgonen på vägen till jobbet eller när jag precis kommit dit sen brukar det ge sig men då känns det rejält, imorse funderade jag på att stanna och kräkas :(
    Det var dock inte läge för att stanna så tur jag inte behövde.

• 070815

Du borde faktiskt höra med din barnmorska/läkare och be att de kollar upp dina thyroideahormoner. Förhöjda novåer under graviditet kan ge illamående. Kanske inte så jättevanligt men någonting som läkare bör kolla upp om en gravid klagar på illamående som uppkommit efter första trimestern. 
    Lycka till.

Svar på tråden Illamående mitt i graviditeten