• Äldre 4 May 22:20
    9407 visningar
    21 svar
    21
    9407

    Fler som vill adoptera från TAIWAN?

    Det lutar nu mot Taiwan CSS för vår del!
    Om vi blir godkända av kommunen och av CSS förstås.
    Finns det fler därute som är på gång/vill att adoptera från Taiwan?
    Finns det typ nån Yahoo-lista eller likande där man får vara med innan man börjat samla papper?Flört

  • Svar på tråden Fler som vill adoptera från TAIWAN?
  • Äldre 5 May 15:45
    #1

    Igår mailade jag med BV. Och fick lite info. Det kom 24 barn från Taiwan CSS förra året, vilket nog är rekord skrev hon. Just nu har de bara ungefär 5 (!!!) familjer som väntar på BB, så de behöver fler familjer som kan adoptera därifrån!

  • Äldre 6 May 12:25
    #3

    Jo, jag vet! Men det kommer dröja till dec/jan innan vi får börja samla papper....

  • Äldre 10 Jun 20:49
    #6
    Hjärtat längtar skrev 2011-05-04 22:20:10 följande:
    Det lutar nu mot Taiwan CSS för vår del!
    Om vi blir godkända av kommunen och av CSS förstås.
    Finns det fler därute som är på gång/vill att adoptera från Taiwan?
  • Äldre 14 Jun 21:59
    #9
    MalleNalle skrev 2011-06-14 17:57:18 följande:
    Vi väntar BB från CSS i Taiwan, vi har väntat på barnbesked i 6½ månad. Vi har en son på 3 år sedan tidigre som är adopterad från Vietnam.
    Hur går era tankar?
    Hej! Vad roligt att träffa någon mer här som ska adoptera från CSS, även om ni har hunnit betydligt längre än oss. Vad spännande, då behöver ni nog inte vänta särskilt länge till! Jag räknade ut att genom snittet på bb-väntan är 7 månader! Skrattande fast sen är ju den långa väntan på RB förstås.
    Vi väntar på att få börja utredningen i höst som vi kommer rikta in för adoption från CSS. Jag tycker det verkar vara ett jättebra alternativ! Vi är längtansfulla och nervösa inför allt som komma skall. Det känns helt rätt. Men det är jobbigt att vänta.

    Hur lång tid tog det att sammanställa alla papper efter ni fått medgivnadet? Kram
    Kvarnlyckan skrev 2011-06-14 18:58:47 följande:

    Vad roligt, samma land som oss också!


    Håller tummarna!


    Kvarnlyckan


    Kul! Jag brukar läsa din blogg ibland! Intressant!  Snodde Taiwan picture! =)
  • Äldre 10 Aug 22:15
    #12
    Mathilda My skrev 2011-08-10 17:01:49 följande:
    Hej på er!

    Vi har också så smått börjat rikta in oss på BV och Taiwan. För vår del är det nog Cathwel det lutar åt eftersom vi inte är aktivt kristna. Undrar dock vad som egentligen menas med just "aktivt kristna": Att leva efter kristna grundvärderingar (check), att regelbundet gå i kyrkan (knappast om inte julottan räknas,vilket jag iofs gör regelbundet ), att var involverad i kyrkligt arbete på något sätt (nej, tyvärr inte det minsta), eller vad? Får jag lov att fråga er som står i kö för CSS, på vilket sätt ni har fått redovisa att ni är aktivt kristna?

    Stor kram

    mailar dig
  • Äldre 26 Aug 16:10
    #14

    Hej vad roligt!
    Vi började vår utredning i tisdags med ett hembesök, troligtvis kommer det gå upp i nämnden i dec!
    Kan ni skicka på en gång när ni fått medgivandet eller?
    Vad roligt för er dotter att få ett syskon! 

  • Äldre 5 Feb 21:34
    #16
    Van01 skrev 2012-02-05 20:14:16 följande:
    Hej! Hur går det för er som ska adoptera från Taiwan? Vi har bestämt oss att göra det genom BV CSS, skulle vara kul att veta hur det gick.
    Hej! Vad roligt att ni också ska adoptera genom CSS!! Skrattande 
    Här går det framåt. Vi väntar nu på den kinesiska översättningen, sedan ska ansökan legaliseras och skickas till Taiwan Skrattande 
    Vart är ni i processen? 
  • Äldre 6 Feb 04:22
    #18

    Vi fick vänta ett halvår på föräldrautb den varade 3 mån, sedan fick vi vänta 9 mån på hemutredning den tog 3,5 månad. Sedan har det tagit 2 mån med beslut från CSS och översättningar m.m men om ett par veckor borde ansökan vara iväg!
    Det är exakt 2 år sen nu vi bestämde oss för adoption. Och snart väntar vi äntligen barn på riktigt!!
    Hoppas det går fort för er med utb och utredning!

  • Äldre 14 Mar 07:29
    #21

    Van01
    Hur går det för er?

    Snöflingan: mellan 13-15 familjer väntar från CSS

Svar på tråden Fler som vill adoptera från TAIWAN?