Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

    Längd & vikt på 8-åring?

    Genomsnittslängden och vikten vet jag inte riktigt, vet bara att jag har en son som ligger under medel.
    Han blir 8 år i oktober och är ca 120 cm ång och väger 19-20 kg


    Mamma till Nora, August och Ella
  • Anonym (Kaffedraken)
    amasonas skrev 2011-05-15 13:31:35 följande:
    Äldsta sonen är 142 cm & väger runt 30 kg och är längst i klassen, han har alltid varit ett huvud längre än sina jämnåriga på dagis/ i skolan.

    Testade den där länken Bettiz skrivit & då var han högst upp. Det verkar vara ett lotteri detta med hur lång ens barn blir.

    Vi har tre söner jag & maken (jag är 166cm maken 192cm)
    De var alla normala/korta vid födseln, 50, 48 & 48 cm 

    Äldsta (8 år) är som sagt långt över medel & verkar inte stanna av alls i tillväxtfarten, bara blir längre och längre.
    Dock så låg han på mittenkurvan sina första 1½ år i livet sen sköt han iväg.

    Mellansonen (5 år) är strax över medel  (ett streck över)& växer lite lagom fort. 

    Yngsta (3 år)ligger mitt på medelkurvan och växer normalfort. 

    Lite roligt när man gjort sådanna där uträkningar "hur lång kommer ditt barn bli" Vi har ju som sagt tre söner och alla ska ju då bli lika långa.....betvivlar jag skarpt.... 
    Ja, jag tror inte alls man kan beräkna längden efter föräldrarnas längd
    Jag har 5 syskon och vi varierar i längd så att säga.
    har två systrar som är 154 cm, jag och två systrar är 167 cm och min bror är 190 cm
    Tror knappas att han skulle blirvit så lång heller om man gick efter mammas och pappas längd som var 162 cm pch 172 cm
    Mamma till Nora, August och Ella
Svar på tråden Längd & vikt på 8-åring?