• kannik­1
    Äldre 16 May 08:04
    2569 visningar
    10 svar
    10
    2569

    en mormmors undran

    hur hjälper jag min dotter och man i deras hopplösa sorg äfter lilla viggo som hastigt togs bort från dom i påsk. sorgen är outhärdlig. han blev 24 dagar gammal.nu pratar dom om sten. hur ska det se ut och var hittar man någon seriös sten huggare som vill göra en perssonlig.finns det någon som vill visa sin ängla platts!!!!.

  • Svar på tråden en mormmors undran
  • kannik­1
    Äldre 17 May 06:27
    #3
    MinEmPsi skrev 2011-05-16 10:06:58 följande:
    Beklagar oerhört sorgen!

    Det finns många bra stenhuggare där man kan gå dit och disskutera och de kan ge förslag och rita åt en, man kan själv ha med sig en ritning om man har tänkt ut något. Stensort, hur hög-liggande/stående, text och vilken typ av text det ska vara. (inhugget eller målat?) ska det vara någon bild?

    En oerhört svår uppfitgt, jag själv med min sambo letade i 2år över den perfekta stenen till vår dotter.
    och då hade vi gått till olika stenhuggare men vi kom liksom inte "till ro" när vi såg ritiningen på stenen.

    Jag vet inte riktigt vart du bor men fonus är väldigt bra, sen har jag en del i stockholm som jag också tycket är bra! Googla dig fram på stenhuggeri!

    Själv beställde vi våran gravsten ifrån finland då de hade ett hjärtlyckta inbyggd i stenen och "svergie gör inte sådana då det är för avancerat". men efter våran fraktades hit till ett sthlm stenhuggeri som skulle sätta dit den blev den så efterfrågad att de gjorde en egen hjärtlyckta som nu står som "ex" på deras stenhuggeri!

    Många varma kramar! Att hitta sten är inte lätt och det får ta tid att leta!!!
    tack för hjälpen. din sten med hjärtat har jag sett och den är väldigt rofyld jag ska vidarbefodra den när det har gått en tid.
  • kannik­1
    Äldre 17 May 06:36
    #4

    jag tackar för all hjälp jag kan få om gravsten, jag har hittat mycket annat också om sorg på nätet och det har jag tagit ut till dom. det hjälper att läsa att det finns andra i deras sitvation som ochså sörjer och hur man gör för att lindra.dom gör mines låda och mines klipp bok och mycket annat som jag försöker att hitta på för att minena ska vara tydliga och att tårarna får komma ut och inte stana kvar som en stor klump. vi har klumpar alla men vi försöker hjälpas åt alla runomkring dom.tacksam för all hjälp som ni kan komma på hur ni gör i ert sorg arbete.En ledsen mormor.

  • kannik­1
    Äldre 18 May 07:04
    #8

    tack för bilderna på gravstenarn och Ni vad fina dom är, jag ska visa dom det hjälper att se hur andra gör . det här finns inte men i uppfostran hur man sörger sitt äskade barnbarn och ska behöva se en så stor smärta hoss sitt eget barn och svärson som det här är det är som någon säger här skrik vad som det bara går det lenar en stund.det hände en sak en dag i affären för ett tag sen. jag gick där i ett töcken ,när jag plöttsligt blev klarvaken,, det var ett barn som hade komigt in i affären och skrek för fullhals, (som vi brukade säga en bortskämd unge) för mig den här dagen var det juv musik för mina öron, han vrålade hella vägen till kassa och mamman såg rent svettig ut. just då skulle jag vilja gå bort till barnet och krama om han och säga till mamman var glad att han skriker ,,han lever ju,,men jag komm inte för mig att göra det.Tänk hur det kan förändras så snappt. nästa gång jag är med om samma sak ska jag gå bort och spela klan för barnet så han kommer av sig så kaske jag hjälper mamman den dagen.skicka gärna fler råd till mig allt är välkommet. kram

  • kannik­1
    Äldre 18 May 07:10
    #9


    I dag får vi en bättre dag min dotter och svärson och vovven kommer hem en stund så vi kan kramas mycket i dag.från en mormor
Svar på tråden en mormmors undran