• rajsiin333

    Uppdrag på möhippa??

    Förslag mottages tacksamt.

    Hela möhippan är planerad men vi har idétorka när det gäller uppdrag att göra på stan. Någon som har idéer att dela med sig av?
    Bruden är inte en person som skulle uppskatta att bli utskämd så det är inte något alternativ.

    De två uppdragen vi hittills har är att samla äktenskapliga råd och fotografera olika personer/saker.

    Hjälp?!

  • Svar på tråden Uppdrag på möhippa??
  • Lönnsirap

    Om bruden inte gillar att bli utskämd är det ju jättesvårt att hitta på uppdrag.... Uppdrag har ju en tendens att bli pinsamma!

    Ett förslag är att hita saker att fotografera: Typ: Ta ett kort på en man med en banan. Ta ett kort på någon som liknar din man om 20 år. Ta ett kort på ett kärlekspar. Ta ett kort som symboliserar det som hände när ni träffades!

  • Iluna

    jag är inte heller en sån som gillar att bli utskämd och fick några ändå helt okej uppdrag på min möhippa.. det ena var att jag skulle gå fram till 4 st olika killar..sen skulle jag ha en tävling med dom..ni vet såna där tex kolaremmar(haribo tror jag det är) å så skulle vi äta dom utan att använda händerna. rätt kul faktist. sen hade jag ett halsband på mig med olika pris, så de som vann fick ett pris av mig..de andra uppdraget var att jag skulle hitta olika peroner att måla av på 30sec och sen föröska sälja dem så dyrt som möjligt till den jag målade av.

  • MammaJohanna1

    Jag blev tränad i "husmorssysslor" på stan. Allt fotades och jag fick även ett kort med "legitimerad maka" skrivet på. Det hela var väldigt ironiskt eftersom både jag och mina kompisar är mycket jämställda och i mitt förhållande är det mannen som gör de traditionella "husmorssysslorna". Jag fick bland annat spika i spikar i en planka med en brödkavel och tvätta min mans kalsonger i en fontän.

    Mannen fick utfodra a-lagarna med ärtsoppa klädd som mattant på sin svensexa. Mycket uppskattat, av både honom och de hungriga a-lagarna.

  • 071001

    Då tycker jag att ni skippar uppdrag om hon inte uppskattar sånt. Jag verkligen avskyr allt sånt trams men slapp inte undan ändå och tro mig, det är inte kul alls.

  • Kinya
    071001 skrev 2011-05-30 09:49:22 följande:
    Då tycker jag att ni skippar uppdrag om hon inte uppskattar sånt. Jag verkligen avskyr allt sånt trams men slapp inte undan ändå och tro mig, det är inte kul alls.
    Jag håller med! Jag tycker att uppdrag bara är pinsamma och de som nämnts här i tråden hade jag vägrat att göra.

    På min möhippa hade tärnan gjort en frågesport som jag och alla deltagare skulle svara på. Det var roligt. Frågorna handlade om mig och oss kompisar och saker vi gjort tillsammans.
  • 071001

    Frågesport är bra idé. Den kan vara om blivande maken också, hur väl ni känner varandra.
    Ni kan också göra så att alla deltagare tar med en sak som relaterar er till bruden. Tex om ni som barn åt extremt mycket glass så en glasspinne. Hade ni en favoritfilm ihop, ta med den, ett foto från en resa. Kan vara vad som helst.  Så ska bruden gissa vem som har med vad.
    Helt harmlöst och inget skämsigt över det.

  • framsteg

    Senaste möhippan jag var på ville bruden inte alls bli utskämd. Det "värsta" hon fick göra var att vi drog med henne till Röda korsets secondhand och så fick hon (med hjälp av oss) "nya kläder" som inte matchades så fint.


    Sen fick hon faktiskt åka kollektivt i stan också i dessa kläder, vilket hon väl inte var helt nöjd över - men det var enda sättet att få oss till aktiviteten så då var det helt okej.

  • konstmodell

    Jag har trots eller just i egenskap sv man varit med på jättemånga möhippor som nakenmodell för kroki, kroppsmålning och liknande. :)

  • Ginny

    Man måste inte ha uppdrag alls. När min kompis gifte sig förra året kidnappade vi henne hemma (hon visste inte om det), satte på henne ögonbindel och tryckte in henne i bilen. Vi åkte till stadsparken och fikade, spelade minigolf och spelade möhippebingo. Därefter spa-besök och sedan middag. Hon tyckte det var jätteroligt.
    Jag var tärna och visste att hon inte ville skämma ut sig så därför hade hon bara en liten krona med slöja på sig. Möhippan kan lika gärna vara bara en mysig dag.

Svar på tråden Uppdrag på möhippa??