• Anonym (arg)

Blir kallad svennehora o.dyl varenda dag...

Varenda dag när jag går till och från min dotters skola med barnen så är där ett gäng med pojkar i 10-13-årsåldern som ropar fula saker efter mig. Jag fattar inte vad jag har gjort dem? Jag vet inte vilka de är förutom att några av dem går på min dotters skola. De har aldrig varit elaka mot henne, har aldrig sagt något till henne alls, utan det är mig de är på hela tiden.

Min dotter är 7 år och ska börja 1:an till hösten, min son är 2 år och går på dagis. Dottern undrar vad dessa ord betyder (svennehora, svennefitta, billigt svenneluder osv men ordet "svenne" brukar vara prefix till det mesta de säger) och hittills har vi sagt att det är fula ord som inte kan förklaras. Sen undrar hon ju varför de säger fula ord åt mig och där kan jag enbart svara att jag inte vet (för det gör jag inte). Droppen kom idag när sonen sa ett av dessa ord här hemma. Han är inne i en fas nu då han upprepar allt man säger, han kan fråga "vad gör du" och när man svarar så upprepar han det man säger ord för ord.

Jag har tagit upp detta i skolan, har pratat med min dotters lärare och fritidsfröknar om det. De säger att de känner till några av pojkarna, att de är väldigt stökiga och så, men att de inte kan göra så mycket mer än föra det vidare till deras lärare och rektorn som får prata med deras föräldrar. Det har de dock gjort tidigare och föräldrarna bryr sig inte (givetvis).

Ja, jag vet inte vad jag vill med denna tråden, skriva av mig antar jag... Jag blir så himla arg på detta och tycker inte att jag ska behöva stå ut med sådant här... 

• Svar på tråden Blir kallad svennehora o.dyl varenda dag...
  • Anonym

Fy vad förbannad jag hade blivit! Jag hade gjort en polisanmälan för upprepade trakasserier samt etnisk och könlig diskriminering då man tydligen vet vilka några av dessa pojkar är! Stå på dig, för det är INTE ok! Och att inte göra någonting ger dessa pojkar signaler om att man kan bete sig hur som helst i samhället utan påföljd. Vad händer när de blir äldre? Kanske går till fysisk attack? De tycks ju ha något emot just kvinnor, kanske just svenska kvinnor.

• Anonym

Ta med en stor man som kan skrämma upp dem så de pissar i byxan.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-05-30 12:01:34 följande:
    Fy vad förbannad jag hade blivit! Jag hade gjort en polisanmälan för upprepade trakasserier samt etnisk och könlig diskriminering då man tydligen vet vilka några av dessa pojkar är! Stå på dig, för det är INTE ok! Och att inte göra någonting ger dessa pojkar signaler om att man kan bete sig hur som helst i samhället utan påföljd. Vad händer när de blir äldre? Kanske går till fysisk attack? De tycks ju ha något emot just kvinnor, kanske just svenska kvinnor.
    De är inte straffmyndiga, så inget kommer hända vid polisanmälan.
  • enny signatur
    Anonym skrev 2011-05-30 12:03:35 följande:
    De är inte straffmyndiga, så inget kommer hända vid polisanmälan.
    socialen konataktas..
  • Cahn
    Anonym skrev 2011-05-30 12:03:03 följande:
    Ta med en stor man som kan skrämma upp dem så de pissar i byxan.
Svar på tråden Blir kallad svennehora o.dyl varenda dag...