• beano
    Äldre 30 May 20:39
    3040 visningar
    19 svar
    19
    3040

    Gravid i Stockholm

    Hej
    Jag och min sambo är är äntligen gravida efter lyckad IVF.
    Om allt går väl blir det förlossning i mitten av januari 2012 (allt är alltså väldigt nytt).
    Vi vill gärna ha kontakt med andra tjejpar i liknande situation, gärna i Stockholm.
    Skriv!

  • Svar på tråden Gravid i Stockholm
  • Guldäg­get
    Äldre 19 Jul 20:12
    #1

    Hej

    Jag och min fru ska ha barn i mitten på november 2011 efter en lyckad IVF. Vi bor i Stockholm och skulle också tycka att de vore trevligt med andra i samma sits, kanske utbyta lite tankar m.m.

  • Äldre 21 Jul 10:33
    #2

    Hej!
    Jag och min tjej ska förhoppningsvis få en liten i början av mars 2012.
    Det är min sambo som bär på liten. Den 28/7 ska vi på inskrivning på MamaMia Söder
    och förhoppningsvis den veckan få göra ett vul så vi ser att allt är som det ska.
    Blev gravida efter en IVF, efter att 4 inseminationer misslyckats.

    Hur gamla är ni? Jag är 25år och min sambo C är 21år :)

    Hur mår ni?


    BF 8 Mars 2012
  • Guldäg­get
    Äldre 21 Jul 20:52
    #3

    Å vad kul att ni även lyckats, vi har gjort 2 inseminationer innan och lyckades sen på första IVF försöket. Har ni gjort IVF i Sverige eller utomlands? Vi har hållit hus på Huddinge sjukhus Fertilitetsenhet, vi kom fram ganska fort i kön, annars var det tänkt att åka till Danmark.

    Även vi går på Mama Mia söder, tycker att de är jätte trevliga och verkligen proffsiga där. 

    Jag är snart 25 fyllda och min fru är 38år.

  • Äldre 28 Jul 20:40
    #4
    Guldägget skrev 2011-07-21 20:52:40 följande:
    Å vad kul att ni även lyckats, vi har gjort 2 inseminationer innan och lyckades sen på första IVF försöket. Har ni gjort IVF i Sverige eller utomlands? Vi har hållit hus på Huddinge sjukhus Fertilitetsenhet, vi kom fram ganska fort i kön, annars var det tänkt att åka till Danmark.

    Även vi går på Mama Mia söder, tycker att de är jätte trevliga och verkligen proffsiga där. 

    Jag är snart 25 fyllda och min fru är 38år.
    Härligt!
    Vi har gjort ivf vid Akademiska (uppsala)
    Åh va bra! Vi ska på inskrivning den 2/8 istället, men vi såg ett hjärta på gynakuten i v 7+0
    Känns fantastiskt!

    Hur känns det att det är dags "snart"? Tycker tiden går ganska långsamt såhär i början, vi väntar bara på att ta oss över 12v.. 7+6 idag.

    Hur mycket vul och ul har ni gjort?
    Vet ni könet?

    Ska ni in på priden?
    BF 8 Mars 2012
  • Äldre 1 Aug 15:56
    #5

    Hej svejs,

    vi är två som ska ha barn om 4 veckor och 5 dagar (japp, tänker inte gå över tiden ) så vi ligger ju lite före, men äsch, kan väl skriva och säga hej ändå? Jag som bär barnet fyller 26 i höst och min sambo är 29.

    Vi går på Mama Mia Söder också och är otroligt nöjda, har världens bästa barnmorska som både känns jätteproffsig och är supertrevlig. På besöket idag var det en vikarie, men hon var trevlig hon med och överlag känns bemötandet där väldigt bra.

    Kan väl säga att om ni tycker tiden går långsamt i början så är det inget mot hur långsamt den går nu mot slutet... en dag känns som ett helt jävla liv

    Lycka till allihop, och särskilt ni som är precis i början!!

  • Guldäg­get
    Äldre 9 Aug 19:09
    #6

    Hej hopp.
    Haha känns inte som det är dags snart...men från om man ser det från erat håll så är vi ju närmare BF...
    Vi har gjort 5 UL eftersom jag hade en hel del blödningar i början och så. Nu är det bättre och vi var senast hos Bm i dag och våran son växer som han ska. Cool 
    Lyckobebisen; Hur gick inskrivningen? Vrf har ni gjort IVF i Uppsala? Ska ni kolla vad det är för kön?

    SannaMac; vet ni vad det är för kön på bebisen?

    Solig

     

  • Äldre 9 Aug 19:29
    #7

    Hej!
    Ah okej, vilken vecka är du i nu? "Snart" dags för er ;)
    Här är det lite segt, 9+4 nu.. Inskrivningen gick jättebra, går hos Lotta.
    Känns kanon!
    Ska på ett UL i v 13 och sen Rul. längtar!
    Va mysigt med en liten pojk, vi kommer också ta reda på vad det är.. Är sååå nyfikna!
    Vi gjorde ivf i uppsala för att vi tillhörde uppsala då, eller snarare, vi flyttade tillfälligt på oss.


    BF 8 Mars 2012
  • Guldäg­get
    Äldre 10 Aug 10:35
    #8

    Hej
    Vi är 26 + 1 nu... O lillkillen far runt mycket i magen vid denna tid, väldigt mysigt faktiskt att man känner att de e något där inne man vill vårda och älska. De är lite roligt för han i magen räknas redan som en del av familjen även fast han inte är född ännu. ;)

    Man gör inget rutin ul på Uppsala innan ni blir avskrivna där ifrån, vårat första gjorde vi på Huddinge fertilitetsenheten när vi va i 7+6...
    :)

  • Äldre 10 Aug 14:00
    #9

    3 veckor och 2 dagar kvar till BF... hoppas så innerligt att den vill titta ut tidigare, för nu är man både längtig och aningen trött på att vara tung, kissa stup i kvarten och svettas som en gris. Men, det är mysigt också med en liten sparkis där inne som buffar och snurrar och gör så att hela magen sticker ut åt olika håll (om än lite läskigt ibland... det känns att den väger uppemot 3 kg!!)

    Guldägget: Nej, vi har inte kollat kön och jag är nog väldigt ointresserad av kön överlag, för när jag drömmer om att bebisen kommer ut så har den heller aldrig något kön, eller alltså, det är inget som jag lägger märke till En bebis blir bra, helt enkelt

    Lyckobebisen: Måste iaf kännas bra att ha börjat gå på MVC-kontroller nu! Det tycker iaf jag gör att tiden går aningen fortare, att man har några hållpunkter här och var. Nu ska vi till barnmorskan på tisdag igen, då är vi i 37+3... får se hur många fler besök vi hinner med innan bebisen är ute

  • Äldre 7 Dec 22:03
    #10

    Hej!

    Ser att tråden varit inaktiv i flera månader. Jag och min sambo plussade i söndags (4/12) efter vårt första IVF-försök! Vilken lycka!! Nu håller vi andan och hoppas allt ska gå vägen. Ser att flera nämner Mama Mia. Är det en MVC ni rekommenderar? Tänkte ringa och skriva in oss redan, ivrig som jag är!!!! :) 

  • Äldre 7 Dec 22:18
    #11

    Vi går på Mama Mia, hos Lotta, hon är heeelt fantastisk!
    V 27 nu och vi väntar en liten pojke.. Allt är verkligen nytt och spännande, har varit på föräldragrupp (regnbågsgrupp) och nästa vecka ska vi hälsa på på förlossningen.
    Lycka till!


    www.lyckobebis.blogg.se ♥ Längtar efter lillgrabben bf 120308
  • Äldre 8 Dec 17:41
    #12
    Sarabel skrev 2011-12-07 22:03:44 följande:
    Hej!

    Ser att tråden varit inaktiv i flera månader. Jag och min sambo plussade i söndags (4/12) efter vårt första IVF-försök! Vilken lycka!! Nu håller vi andan och hoppas allt ska gå vägen. Ser att flera nämner Mama Mia. Är det en MVC ni rekommenderar? Tänkte ringa och skriva in oss redan, ivrig som jag är!!!! :) 
    Grattis! Mama mia Söder är toppen! Vi gick hos Maria L, också helt underbar. Vår son föddes 9 september, så han blir 3 mån imorn
  • Söderb­ebis
    Äldre 6 Jan 10:49
    #13

    Hej! Vi bor också i Sthlm, på söder.

    Vi har precis gjort vår första insemination på Karolinska Huddinge. BIM den 12/1 och ska testa den 15/1.

    Vi tror att min tjej har gravsymptom nu. Hon har haft svullen mage sen DI, nu ömmar brösten och det värker i ryggen. Tror ni att vi är med barn??

    Det lite komiska i det hela är att jag som partner har haft en märkligt äl nyss. Mycket kraftigare äl symptom under mååånga dagar. Kanske är jag sympatigravid haha! Någon annan som känt så?

  • Äldre 6 Jan 12:19
    #14
    Söderbebis skrev 2012-01-06 10:49:09 följande:
    Hej! Vi bor också i Sthlm, på söder.

    Vi har precis gjort vår första insemination på Karolinska Huddinge. BIM den 12/1 och ska testa den 15/1.

    Vi tror att min tjej har gravsymptom nu. Hon har haft svullen mage sen DI, nu ömmar brösten och det värker i ryggen. Tror ni att vi är med barn??

    Det lite komiska i det hela är att jag som partner har haft en märkligt äl nyss. Mycket kraftigare äl symptom under mååånga dagar. Kanske är jag sympatigravid haha! Någon annan som känt så?
    Ingen aning om hon kan vara gravid eller inte, men håller tummarna för er
    För oss tog det 4 inseminationsförsök och sedan tog det på första ivf försöket.

    Idag går vi in i vecka 32.. tiden rullar på, men nu börjar det kännas som att det ändå närmar sig lite... med betoning på lite.. hehe
    www.lyckobebis.blogg.se ♥ Längtar efter lillgrabben bf 120308
  • Äldre 6 Jan 13:12
    #15
    Söderbebis skrev 2012-01-06 10:49:09 följande:
    Hej! Vi bor också i Sthlm, på söder.

    Vi har precis gjort vår första insemination på Karolinska Huddinge. BIM den 12/1 och ska testa den 15/1.

    Vi tror att min tjej har gravsymptom nu. Hon har haft svullen mage sen DI, nu ömmar brösten och det värker i ryggen. Tror ni att vi är med barn??

    Det lite komiska i det hela är att jag som partner har haft en märkligt äl nyss. Mycket kraftigare äl symptom under mååånga dagar. Kanske är jag sympatigravid haha! Någon annan som känt så?
    Spännande!
    Ömma bröst och värk i korsryggen var de första gravsymptomen jag hade, ca 9 dagar efter inseminationen. Illamåendet och dålig aptit hade jag även då. Man kan ju aldrig veta, men hoppas ! Kommer ni orka vänta med att testa till den 15:e?? Vi testade positivt den 28/12 (förrförra året, vårt barn är 4 mån nu) fast skulle enligt Huddinge inte testa förrän 2/1. Vänta gick ju inte
  • Söderb­ebis
    Äldre 7 Jan 17:30
    #16

    Vi är på dag 10 efter insemination. Idag har hon mått lite illa och nu ligger hon och sover. Det känns ju som klassiska gravsymptom men vem vet - vi kanske bara inbillar oss :) Vi ska försöka vänta med att testa tills den 15e. Vi är för nervösa för att testa innan. Tror jag... :)

    Hur är det att ha en 4 månaders då? Har du några goda råd att ge på vägen?

    Trevlig lördag!

  • Äldre 7 Jan 20:17
    #17
    Söderbebis skrev 2012-01-07 17:30:53 följande:
    Vi är på dag 10 efter insemination. Idag har hon mått lite illa och nu ligger hon och sover. Det känns ju som klassiska gravsymptom men vem vet - vi kanske bara inbillar oss :) Vi ska försöka vänta med att testa tills den 15e. Vi är för nervösa för att testa innan. Tror jag... :)

    Hur är det att ha en 4 månaders då? Har du några goda råd att ge på vägen?

    Trevlig lördag!
    Det låter ju lovande iaf! Håller tummarna!! Om inte mensen kommer så tycker jag ni ska tjuvtesta Jag testade starkt plus 13 dagar efter DI. Vi var lite för snabba och testade 10 dagar efter först, kunde inte hålla oss, då inte en tillstymmelse till plus förstås.

    Att ha en 4-månaders är mysigt! Han börjar bli ett barn nu, en liten personlighet som utvecklas massor hela tiden och det blir roligare och roligare att vara förälder. Råd jag kan ge är att inte förvänta er att det ska vara alldeles underbart att få en bebis från första stund... det KAN förstås vara det, men de första ca 2-3 veckorna var verkligen riktigt jobbiga för oss. Nu i efterhand känns det som att det gick rätt snabbt, men när vi var i det... då kändes det som att det aldrig skulle ta slut.. hua, en ny liten m,änniska som man inte alls känner, svårt att veta varför han var ledsen, hur ofta han skulle äta, när och hur han skulle sova osv osv. Och själv var man helt fruktansvärt trött... men efter de första veckorna gick det bara bättre och bättre. Nu är det toppmysigt, även om man inte direkt är den piggaste människan på jorden jämt  Han jollrar och skrattar och leker med grejer, helt underbar!

    Vad gäller graviditeten är det bara att vänta och se, det kan ju se så sjukt olika ut. Jag tyckte det var sådär
  • Söderb­ebis
    Äldre 12 Jan 22:48
    #18

    Idag kom mensen...

    Vi tar nya tag och hoppas på nytt försök om ca 2 veckor. Håll tummarna för oss!

  • Guldäg­get
    Äldre 24 Jan 17:12
    #19

    Hej igen alla!!

    Det var ett tag sedan jag var inne märker jag, som sagt så har det hänt en del i ens liv och stor omställning när man får barn. Allt positivt förstås Flört... 10 november föddes våran efterlängtade son och kom ut i en IL-fart. 

    SANNAMAC: STORT GRATTIS till eran pojke!! Gick förlossningen bra?
    Verkligen jätte mysigt att få vara hemma med våra små liv, och följa varje framsteg med förtjusning.  Skrattande

    SÖDERBEBIS: Trist att det inte gick vägen denna gång men håller tummarna att det lyckas nästa försök... 

    LYCKOBEBIS: Å nu är det inte långt kvar, jag tyckte det gick snabbt ända fram till de två sista månaderna sen blev det segt, men nu i efterhand vet jag inte vart alla dagarna har tagit vägen, det bara flyger fram så är man där på förlossningen och sen är man hemma och killen är redan mer än 2 månader... Solig 

Svar på tråden Gravid i Stockholm