• Anonym (Bunden)

    Bondage

    Vi funderar på att ha lite bondage-sex nu i sommar, det är alltså jag (kvinnan) som ska bindas hade vi tänkt men jag undrar lite hur man ska göra.
    Vilken är den bästa ställningen, på rygg eller mage eller på alla fyra? Jag har ju ingen sänggavel så det kan bli svårt att binda mig över sängen. Vad ska man använda för rep? Jag vill ha något som inte skaver men ändå sitter ordenligt så jag inte kommer loss då jag gärna spelar lite motvillig om det är ok med den snälle lille pojken.

    Hur brukar ni göra för att det ska bli extra bra? Ögonbindel? Munkavel? Någon som har erfarenhet?

  • Svar på tråden Bondage
  • Anonym
    Anonym (Bunden) skrev 2011-05-31 17:33:07 följande:
    Vi funderar på att ha lite bondage-sex nu i sommar, det är alltså jag (kvinnan) som ska bindas hade vi tänkt men jag undrar lite hur man ska göra.
    Vilken är den bästa ställningen, på rygg eller mage eller på alla fyra? Jag har ju ingen sänggavel så det kan bli svårt att binda mig över sängen. Vad ska man använda för rep? Jag vill ha något som inte skaver men ändå sitter ordenligt så jag inte kommer loss då jag gärna spelar lite motvillig om det är ok med den snälle lille pojken.

    Hur brukar ni göra för att det ska bli extra bra? Ögonbindel? Munkavel? Någon som har erfarenhet?

    Sök runt lite på nätet efter butiker som säljer grejer, det finns ju både snällare och "elakare" rep, det finns bondagetejp (tror det är lack) man kan använda (det är inget klister på tejpen utan den fastnar i sig själv). Det är väldigt individuellt om det är med eller utan munkavle, ögonbindel etc. Jag kan tycka att det är lite kittlande när jag får sätta fast min sambo i handbojjor och sätta för en ögonbindel som jag vet att han ser igenom och sedan ge honom oralsex.


    Var försiktiga i början då det kan kännas lite ovant att sitta fast, ha ett kodord som betyder SLUTA NU! tex gurka eller något annat helt vardagligt ord.


     


    Lek väl och ha roligt! Man kan göra otroligt mycket med bondage och det finns en hel uppsjö med leksaker att köpa kring ämnet.... Allt ifrån en försiktig nybörjare till veteraner med rejäla läderdoningar.

  • Emmi27

    Det finns faktiskt en grej man kan köpa som gör att man kan binda fast lite hur som helst utan sänggavel, man spänner remmar under sängen och sen sätter man fast handbojorna där =) finns som ett paket att köpa på nätet, rätt dyrt iof men praktsikt och bra för  nybörhare!

  • Anonym (Bunden)
    Anonym (obunden just nu) skrev 2011-06-01 18:53:33 följande:
    Här hittar du enklare bondageartiklar som Emmi27 pratar om. Remmar som går upp när man önskar det. Jag rekommenderar också att börja med något lättare.

    Kolla in här www.vuxentoys.se/bdsm-dominans/bondage-set/
    Men jag vill ju inte ha remmar som går upp. Vill ju kunna kämpa emot lite och inte vara orolig för att de ska lossna.
  • Anonym
    Anonym (Bunden) skrev 2011-06-01 18:55:41 följande:
    Men jag vill ju inte ha remmar som går upp. Vill ju kunna kämpa emot lite och inte vara orolig för att de ska lossna.
    Oh och så finns det remmar eller vad man nu ska kalla det som man först spänner runt låren med hjälp av kardborrband och sedan fäster handlederna i band som sitter fast i de som man fäste runt låren... Dem är snälla men lossnar inte alltför lätt. Bondagetejp lossnar inte heller alltför lätt om man sätter fast den ordentligt
  • Hama2

    I butiker som säljer båtgrejer finns rep som är mjuka och inte så riviga. Barar att binda på, kolla in sidor som handlar om shibari.. finns lite härliga uppslag på sådana om hur man kan binda, om man vill ge sig tid till det ;). Släpp fram scouten i Er!

  • Ropewrangler

    Enklaste för nybörjaren är att köpa ett par arm och fot manchetter som spänns fast runt respektive ankel / handled. Hur dessa sedan förankras beror alldeles på tillit till din partner.

    En enkel och billig lösning är att skaffa liten kedja och en bunt karbiner från Bauhaus och förankra runt en sängstolpe eller liknande. Dom är rigida och du kan slita o rycka hur mkt du vill i dessa utan att komma loss för den delen. Notera dock att det kan låta en del. ;)

    Andra lösningen är att köpa 8mm polypropylen lina och förankra med ist. Denna skall aldrig bindas mot huden dock för det kan ge upphov till elaka brännmärken. Det är viktigt när man väljer ett rep att välja ett av naturliga fibrer eller som har en sk. "Silk" behandling om det skall bindas mot hud.

    Bomullsrep som finns i många av de där kitten är helt förkastliga, dom är som regel för tunna och alldeles för kort så binder man "ordentligt" så kan dom som regel skära in och strypa av blodtillförseln.

    Min personliga favorit är 8-10mm hampa rep, dessa köper man obehandlade hos en välsorterad båthandlare. Man vill ha ett par meter dock. Skall man bara binda armar och ben så räcker det som regel med 4st 7 meters längder. Kom ihåg att i början aldrig "knyta" utan bättre att göra avlastade loopar som löper tllbaka i sig själv och låser. Detta för de ska vara lätt och få bort dom ifall att panik eller annat sätter in.
    Vill man gå vidare köper man med 1 eller 2 14m längder med. Dessa är tillräckligt för att göra bröst bondage eller t.om i vissa fall selar om man så önskar.

    Allt hampra rep måste dock behandlas, detta görs genom koknig, kokar man rep i 2-3 timmar och sedan låter droppa av o torka så mjuknar repen och kommer inte kännas så riviga mot huden.

    Många väljer ett "Silkroap" istället.. Kom dock ihåg detta är ett syntetiskt rep, vilket gör det lite svårare att skära eller klippa av om man skulle behöva.

    Säkerhet: Skaffa en kirurg sax för bandage - detta är ett MÅSTE.. Ni borde inte sätta fast ngn med rep eller lina utan att ha en sådan här hemma. Som nybörjare, skaffa ett bra säkerhetsord.. Det kan vara "Blåbär" eller ngt annat allt annat än "Nej", "jag vill inte" eller "sluta".. Utan måste vara ngt helt out of context. Och till sist knyt aldrig "Löpknutar".. alltså knutar som glider och sluter tätt. Pålstek är en förträfflig knut för handleder och fotleder, annars är "Double loop knots" den bästa, där den lindas flera varv runt en lem och slutligen förankras och avlastar i sig själv. När man binder, lägg aldrig ett varv med rep..utan gärna 8-10.. det avlastar bättre och man slipper få blåmärken, sprängningar och andra otäcka saker i en lem.

    Hoppas detta hjälper.. Mycket nöje. =)

    http://www.wonderhowto.com/topic/bondage-knots/  << mer läsning om vettiga knutar. =) 

  • Agridulce
    Ropewrangler skrev 2011-06-06 09:50:22 följande:
    Min personliga favorit är 8-10mm hampa rep, dessa köper man obehandlade hos en välsorterad båthandlare. Man vill ha ett par meter dock. Skall man bara binda armar och ben så räcker det som regel med 4st 7 meters längder. Kom ihåg att i början aldrig "knyta" utan bättre att göra avlastade loopar som löper tllbaka i sig själv och låser. Detta för de ska vara lätt och få bort dom ifall att panik eller annat sätter in.
    Vill man gå vidare köper man med 1 eller 2 14m längder med. Dessa är tillräckligt för att göra bröst bondage eller t.om i vissa fall selar om man så önskar.

    Allt hampra rep måste dock behandlas, detta görs genom koknig, kokar man rep i 2-3 timmar och sedan låter droppa av o torka så mjuknar repen och kommer inte kännas så riviga mot huden.
    Underbar Bondage 101 Ropewrangler.

    Hampa är en favorit här också. Fast jag måste säga att fläckvis så är den där råa hampan ganska skön mot huden. Det blir underbara kontraster.
    Vi kör både och just för att man ibland vill ha det råa. Men för längre sessioner är den behandlade sorten bättre.
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Bunden) skrev 2011-05-31 17:33:07 följande:

     Munkavel? Någon som har erfarenhet?


    Varför då? vill ni inte väcka någon mitt i natten men hörs det inte i alla fall 
  • Anonym (Varför)
    Anonym skrev 2011-05-31 17:39:14 följande:

     munkavle,


    Var försiktiga i början då det kan kännas lite ovant att sitta fast, ha ett kodord som betyder SLUTA NU! tex gurka eller något annat helt vardagligt ord.


     


    Hur funkar det hörs det om personen säger gurka? Antar att det går att föra ett normalt samtal ändå det dämpar inget alls?
  • MammaTill2monster

    Repen kan man sätta olika du behöver ju inte binda fast dig i något utan du kan binda fast händer och fötter i samma rep eller bara armarna bakom ryggen. 
    Sen behöver man ju faktiskt inte vara i sängen heller. 
    Sen finns det andra leksaker som ex leg spreader.Jag vill gärna ha ögonbindel för älskar spänningen och det lekfulla i att inte veta vad som händer. 

    Finns repa att köpa på nätbutiker (sexbutiker) och det finns olika så det är bara att kolla vilket rep som skulle passa er bäst. 

  • Anonym (Varför)
    MammaTill2monster skrev 2018-12-29 02:52:28 följande:

    Sen finns det andra leksaker som ex leg spreader.Jag vill gärna ha ögonbindel för älskar spänningen och det lekfulla i att inte veta vad som händer. 

    Finns rep att köpa på nätbutiker (sexbutiker) och det finns olika så det är bara att kolla vilket rep som skulle passa er bäst. 


    Gör du så med gubben också 
  • MammaTill2monster
    Anonym (Varför) skrev 2018-12-29 10:54:37 följande:
    Gör du så med gubben också 
    Vad tänkte du på? Binda eller?

    Han är inte så mycket för detta egentligen men han hakar på bara för att jag ska få min njutning.
  • Anonym (Varför)
    MammaTill2monster skrev 2018-12-30 00:05:28 följande:
    Vad tänkte du på? Binda eller?

    Han är inte så mycket för detta egentligen men han hakar på bara för att jag ska få min njutning.
    Så han gör det för din skull. Vilka saker gillar du att använda
  • MammaTill2monster
    Anonym (Varför) skrev 2018-12-30 00:34:32 följande:
    Så han gör det för din skull. Vilka saker gillar du att använda
    Japp han gör det för min skull men visst njuter han mycket av det vi gör men kanske inte lika mycket som jag gör.

    Repen, leksaker... Sen har jag haft ett tycke för nålar men använder inte de i akten då han inte tycker om det. Jag satt nålar i bröstvårtan. 
    Stearin, oljor är också ett plus. 
Svar på tråden Bondage