• Ljushuvud

    Inristade hakkors på prästers bilar..?

    Det är givetvis inte okej att någon repar eller ristar in något i någon annan människas billack.

    Men jag kan ändå inte låta bli att undra hur man får det till hakkors?! På bilden ser det definitivt INTE ut som ett hakkors.

    Min "poäng" är att de som vill göra sig till underdogs alltid hittar en väg dit!

  • Svar på tråden Inristade hakkors på prästers bilar..?
  • Muminstjej

    I mina ögon kan det mycket väl vara ett hakkors.

  • Ljushuvud

    Nu verkar fler anse att det inte är hakkors...

    Vill man så är det inga som helst problem att göra sig till ett offer oavsett om det finns grund eller ej!

  • Tom Araya

    Nej, detta är inget hakkors. Det närmsta man kommer är ett halvt hakkors med ett Z över istället för den andra halvan av korset. Men allra mest ser det ut som en slarvigt skriven 8.
    Inte ens en korkad nazist skulle rita/rista så dåligt.

  • Ljushuvud

    Precis!

    Det är otroligt dumt av de drabbade att tolka så EXTEMT illa och försöka göra sig till ett offer på ett sätt som med största sannolikhet aldrig varit tanken!

  • puss
    Ljushuvud skrev 2011-06-06 02:37:08 följande:
    Nu verkar fler anse att det inte är hakkors...

    Vill man så är det inga som helst problem att göra sig till ett offer oavsett om det finns grund eller ej!
    får man bilen rispad är man ett offer.
    I will mustardize you
  • Astarte

    Det är ju svårt att säga när man bara sett en bild, undrar hur de andra såg ut. Om det är en svastika kan det mycket väl vara den religiösa symbolen som avses, inte Nazi-symbolen. Ett grepp mot kyrkan, i så fall.

  • Tom Araya
    Midvinterblot skrev 2011-06-07 10:29:39 följande:
    commons.wikimedia.org/wiki/File:Suzhou-Buddha1.JPG?uselang=sv ser ju mer ut som ett sådant om de nu ska föreställa någon form av hakkors.

    de e ju felvänt för o vara ett hitler kors ju...
    Nej, den delen jag menade kunde vara ett halvt hakkors är rättvänt (som nazistflaggan) men den andra delen som jag tyckte mer ser ut som ett Z är felvänt för att bilda ett hakkors tillsammans med det första, därav + att det tillsammans ser ut somen 8 tolkar jag som att förövaren inte ens försökt göra ett hakkors.
  • Ljushuvud
    puss skrev 2011-06-07 10:37:41 följande:
    får man bilen rispad är man ett offer.
    Hej "Puss",, prästerna gjorde sig till "hatbrottsoffer"... De fick detta till att vara ett hakkors och eftersom de är präster,, kan ju inte vara annat än hatbrott!?
  • Ljushuvud

    Mediakåta religiösa fanatiker...  undra om de kryper till korset?

  • Ljushuvud

    Nu blev ju tråden inte så lång som jag hoppats, kanske ett ämne där prästerna i sig redan från början är uträknade och själva har lyckats förlöjliga sig själv så till den grad att ämnet är avklarat?

    Varför gör sig vissa grupper till offer så fort tillfälle bjuds?? Det fanns säkert någon som kände att det var extra viktigt att repa bilarna som stod vid en kyrka, men att dra slutsatsen att det är ett hatbrott utfört av någon med nazistiska motiv. Ujuj,,  bättre att vända andra kinden till och älska sin nästa extra mycket.

Svar på tråden Inristade hakkors på prästers bilar..?