• Maloma

    Ondare i magen med andra barnet?

    Hej, tänkte höra om det är någon annan som upplever att det spänner, drar och gör ondare i magen med andra barnet (eller 3e eller....)

    Jag har gått in i v 30 nu och det gör ont när jag sitter, står och ligger. Som att magen, musklerna och livmodern är för små. Kan inte minnas detta från första graviditeten, i alla fall inte såhär mycket! Ibland när jag reser mig är det som att det slagit knut därinne och jag får stanna halvvägs o vänta ut magen, sedan ställa mig upp. Känns det bekant?

    Jag är inte direkt orolig, och ska dessutom till BM senare i veckan och ventilera :)  Men hade varit intressant att se om andra upplever samma sak.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 14:41
    Glömde skriva att det även gör betydligt ondare när barnet snurrar/vänder sig i magen.

  • Svar på tråden Ondare i magen med andra barnet?
  • rAngel

    Jag känner precis som du!!!
    Jag är i v 28 och allt känns tightare och ondare denna gång, fastän min bild var precis tvärtom eftersom kroppen borde va "van" sen sist liksom!
    Det gör ont med sparkar & vändningar från pyret rätt så ofta, och jag minns inte alls att det kändes såhär redan nu i förra graviditeten...?! Vill minnas att de började kännas ont/obehagligt/jobbigt vid v 35 el nåt då...
     
    Bara å hålla ut, antar jag... å hålla tummarna att den vill titta ut liiiiite före BF iaf... annars dör jag!!! :P

    Kram!

  • wickan 78

    Japp ja känner likadant ...
    Pratade med barnmorskan och hon menade på att allt gör mycket ondare.
    Ja trodde som du att det skulle vara tvärt om.

  • jelt

    Jag väntar fjärde barnet och har mer ont, vad jag kan minnas ;)

Svar på tråden Ondare i magen med andra barnet?