• Plural­isa
    Äldre 8 Jun 17:45
    1255 visningar
    7 svar
    7
    1255

    Hjälp mig att tolka Bm tack ;-))

    Var på RUL idag och allt såg bra ut! Vi valde att INTE ta reda på könet på bebisen eftersom vi gärna vill ha "överraskningen" med könet kvar tills förlossningen. Vad vi däremot VILL göra är att sitta här hemma och spekulera kring det.... SÅ....nån som vill hjälpa till att överanalysera och "tolka" barnmorskan som utförde ultraljudet?..... Vore så kul att höra hur ni tänker och tror......


    Vi frågade henne vid ett tillfälle om hon sett vilket kön det var, och hon svarar då att: "Ja, jag vet vad det är, den här bebisen visar upp sig så bra att det inte går att undvika att se. När den ligger på det här viset med rumpan upp och benen isär som den här så ser man tydligt!"


    Vad tror ni? Ska man då automatiskt tolka det som att det är en pojke? Sambon tycker inte det, men jag ser det som en självklarhet att det är en pojke om man kan se det så tydligt!?!?


    Senare frågade hon mig om vilka kön mina två tidigare barn har och jag svarar då att jag har två pojkar. (min sambo är inte pappa till dem.) Då ler hon lite finurligt och säger: "Ja men den här bebisen har ju en annan pappa så då är det ogjort och kan bli vilket som denna gång eftersom det är pappan som avgör könet"......


    Jag med min vilda fantasi kan tolka det på två sätt....ANTINGEN så hintade hon där om att det är en flicka denna gång. ELLER så menade hon att jag kan ju få en till pojke den här gången eftersom tidigare barns kön inte har betydelse nu eftersom det är en annan pappa......


    Hoppas nån förstår mitt röriga inlägg!?


    Vill bara poängtera att könet inte spelar nån roll ALLS! MEN, jag tyker det är fantastiskt roligt att spekulera kring det för kul skull!


    Nån som vill tolka med mig och säga hur NI skulle tolkat BM!? Tack

  • Svar på tråden Hjälp mig att tolka Bm tack ;-))
  • Plural­isa
    Äldre 8 Jun 20:14
    #1

    Ingen?

  • Äldre 8 Jun 23:48
    #2

    jag tror som du för när jag var på mitt ul så sa hon likadant om att det inte går att missa och att det är tydligt, och jag tror att när hon sa det med att denna bebbe har en ny pappa och att det är han som bestämmer könet så tror jag också att hon menade pojke men det ska bli roligt o se vad du får o vad hon menade med hennes kommentarer.
      Lycka till med din graviditet och hoppas att du inte glömmer o skriva vad du får för kön sen. {#emotions_dlg.flower}

  • Plural­isa
    Äldre 9 Jun 07:27
    #3

    Tack för svaret!


    Fler?

  • jumpdo­g
    Äldre 9 Jun 10:00
    #4

    Vi ville inte veta könet men frågade om dom kunde se (på två ultraljud). Ja, det syns tyyyydligt här, jag ser allt vad det är, svarade dom. Och det var en pojke. Jag tror ni väntar en pojke. Glad

  • Plural­isa
    Äldre 10 Jun 12:23
    #5

    Fler som vill spekulera?

  • Äldre 13 Jun 17:29
    #6

    Jag skulle gissa på flicka när hon fäller kommentaren om den nya pappan och flickor kan man ju oxå se tydligt på när dom bresar


    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღEn prins & en prinsessaღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Sun 30 Jun 2019 20:39
    #7

    Vad blev det??? Jag har precis haft en exakt likadan upplevelse hos bm och försöker nu tolka det hit och dit

Svar på tråden Hjälp mig att tolka Bm tack ;-))