• Äldre 11 Jun 22:13
    1137 visningar
    2 svar
    2
    1137

    Bäst ö / kanarieöarna / feb 2012

    Vi funderar på att åka till kanarieöarna i februari med våra två barn på 3 och 5 år. 

    Först var vi inne på att åka till Teneriffa men sen hittade vi fina hus att hyra på Lanzarote. Spelar det ngn roll till vilken ö man åker?  Finns det ngn ö som är bättre eller sämre av ngn anledning? 


  • Svar på tråden Bäst ö / kanarieöarna / feb 2012
  • Äldre 12 Jun 16:17
    #1

    Jag har varit på alla öarna dock har jag endast varit på Gran canaria, Teneriffa och Lanzarote med vår dotter. Jag tror att det är fuerto ventura som det pratas mycket om att det oftast blåser mer på. Förövrigt skall det inte vara så stor skillnad. I februari kan du få en kanonvecka likväl du kan få ett par dagar med regn eller mulet. Å andra sidan kan det var rätt gott det med då man åker med barn och nog finns det aktiviteter vid sådana väder också för barn Jag tycker ni ska köra på lanzarote! Vart ligger huset ni funderar på att hyra?

  • Äldre 12 Jun 22:09
    #2
    Mareldsbarn skrev 2011-06-12 16:17:18 följande:
    Jag har varit på alla öarna dock har jag endast varit på Gran canaria, Teneriffa och Lanzarote med vår dotter. Jag tror att det är fuerto ventura som det pratas mycket om att det oftast blåser mer på. Förövrigt skall det inte vara så stor skillnad. I februari kan du få en kanonvecka likväl du kan få ett par dagar med regn eller mulet. Å andra sidan kan det var rätt gott det med då man åker med barn och nog finns det aktiviteter vid sådana väder också för barn Jag tycker ni ska köra på lanzarote! Vart ligger huset ni funderar på att hyra?
    Tack, det låter bra som du skriver att det inte skiljer så mycket mellan öarna. Jag tror vi hittat billigast flyg till Lanzarote så det får nog bli dit.
    Ett av husen vi kollat på ligger i närheten av Puerto del Carmen. Tror vi håller oss till södra delen av ön. 
Svar på tråden Bäst ö / kanarieöarna / feb 2012