• chivasregal

    hur länge lever hundar?

    ja har 2 hundar   så nu  undrar  jag  hur länge  eran  hund har levt?

  • Svar på tråden hur länge lever hundar?
  • Lady without tattoo

    Pga sjukdom tvingades vi avliva henne när hon var 9 år


    Arbetar som Leg.pratkvarn
  • Lady without tattoo

    Det är ju väldigt olika beroende på ras också.Om hunden får vara frisk mm mm


    Arbetar som Leg.pratkvarn
  • chivasregal

    oj  jag beklagar. Mina hundar är schäfer,terveuren den andra är schäfer,jämthund  det är jobbit  å tänka på

  • Lady without tattoo
    chivasregal skrev 2011-06-18 10:43:14 följande:
    oj  jag beklagar. Mina hundar är schäfer,terveuren den andra är schäfer,jämthund  det är jobbit  å tänka på
    Finns ingen regel hur gamla hundar blir
    Arbetar som Leg.pratkvarn
  • Anna60

    Man önskar att de ska finnas kvar för evigt! Men tyvärr så blir många hundar inte ens tio år. Man får gosa med och älska sin vovve den tid man har den. Min vovvegumma blev nio år innan hon fick en inoperabel tumör. Jag fick avliva henne i september i fjol. Nu börjar det kännas lite bättre men att jag skulle sörja henne så intensivt hade jag inte räknat med. Har man små barn i familjen så går det säkert mycket lättare att ta bort hunden för då är man ju i symbios med barnen och hunden är ett husdjur. Min vovve var inget husdjur utan min närmaste, kära, älskade vän och förtrogna. Sorgligt? men sant. Jag tror att små hundar blir äldre än stora hundraser. Om man vet att man kommer att få svårt att skiljas från sin hund så kan man kanske skaffa en ny valp medan den andra hunden lever.

  • chivasregal

    det är otrogt vad   man  kan sakna  sina  hundar  som du säger  mina hundar  åxå  mina bästa vänner då  mina barn  så de är mitt liv, Skulle nog aldrig våga  mer skaffa en valp..

  • Cynara

    Ja fy, jag får nästan ångest bara jag ska lämna bort min hund ett par dagar. Jag vet inte hur jag kommer klara den dagen hon inte finns mer. Känner redan nu att jag nog inte kommer klara av att skaffa en hund till då min lilla tjej nu betyder så otroligt mycket för mig och det är smärtsamt att bara tänka tanken att jag inte kommer att ha kvar henne för evigt.

Svar på tråden hur länge lever hundar?