• Analoga

    Flicka lämnades ut till FEL föräldrar på Ikea idag!

    Hörde nyss på TV4 nyheterna att en liten flicka, som lämnats in på Leklandet på Ikea i Uppsala, lämnades ut till FEL (!?) föräldrar! Jag förstår verkligen inte hur något sådant överhuvudtaget kan hända.


    1. Barnet och den inlämnande föräldern stämplas ju med ett nummer som identifiikation. Så hur i hela friden kunde ikea-personalen lämna ut fel barn??


     


    2. MEn det konstigaste av allt är nog ändå detta: den "felaktiga" föräldern som fick flickan utlämnad till sig - var han/hon BLIND eller? Såg inte han/hon att det inte var deras barn de fick??


     


    Man fick ganska knapphändig information; men tydligen hade flickan återfunnits. Tydligen hade de bara lämnat flickan när de såg att det var fel barn. Ja förbryllande är ju bara förnamnet i denna händelse!!!


     


     


     


     

  • Svar på tråden Flicka lämnades ut till FEL föräldrar på Ikea idag!
  • HannaS86

    Vem bryr sig, det är bara attentionwhores som kontaktar aftonbladet/expressen när sånt händer. Tycker inte det räknas som en "nyhet" när det bara hänt en gång och bara berör en person/familj.

  • Startrooper

    Tja, vad kan man säga? Vill man inte att den mänskliga faktorn ska fucka upp med ens barn, så kanske man ska ha dom under översikt? Alternativt ta dom med när man handlar.

  • Analoga
    HannaS86 skrev 2011-06-19 21:20:25 följande:
    Vem bryr sig, det är bara attentionwhores som kontaktar aftonbladet/expressen när sånt händer. Tycker inte det räknas som en "nyhet" när det bara hänt en gång och bara berör en person/familj.
    Tycker inte det är så "bara" faktiskt. Sånt här ska inte kunna hända. Det är allvarligt.
  • Analoga
    Startrooper skrev 2011-06-19 21:23:03 följande:
    Tja, vad kan man säga? Vill man inte att den mänskliga faktorn ska fucka upp med ens barn, så kanske man ska ha dom under översikt? Alternativt ta dom med när man handlar.

    Det var ju oxå ett sätt att se på saken. Men nu var det ju inte riktigt det som min frågeställning gällde.


    Jag undrar helt enkelt hur det ens kunde hända? Vad var det för förälder som fick flickan utlämnad till sig och inte såg att det var hans/hennes barn??

  • Dixie
    MammaEmelie91 skrev 2011-06-19 21:27:09 följande:
    Tycker att det är lite konstigt att varken föräldrarna eller flickan reagerade. En 4åring borde kunna säga ifrån kan man ju tycka.
    håller med - min 4åring skulle inte gå med någon hon inte kände........ 
  • Queenie70

    ..och när de insett att de fått fel barn, så LÄMNADE de 4 åringen UTANFÖR ikea......Tror vår mänsklighet är dömd att gå under faktiskt...

  • Queenie70
    Dixie skrev 2011-06-19 21:28:43 följande:
    håller med - min 4åring skulle inte gå med någon hon inte kände........ 
    Tror du ja....Praktiska undersökning där man testat barn, har visat att nästan alla ungar följer med främlingar, oavsett hur mycket man talat med dem om saken....De följer med ändå...Superläskigt.
Svar på tråden Flicka lämnades ut till FEL föräldrar på Ikea idag!