Varför är försäkringskassan så dålig?
Åh jag måste bara skriva av mig - håller på att koka över efter ytterligare ett misslyckat försök att få besked från försäkringskassan. Hur kan de fortsätta att vara så totalt och komplett omöjliga att kunna ge ett svar?
Mitt första försök gällde att vi ville få information kring hur allt funkar kring adoption. En enkel fråga- vilka papper ska vi skicka in till F-kassan? Damen i telefonservicen kunde ingentng om adoption och skulle be en handläggare ringa tillbaka till mig. *KÖTID 45 minuter*
Efter 3 dagar hade jag inte hört något och ringer tillbaka. *KÖTID 25 minuter* BORTKOPPLAD * RINGER IGEN, KÖTID 30 minuter*
Då ber damen i telefonservicen om ursäkt och meddelar att när det har gått längre än 48 timmar så skickas ärendet vidare till en chef som då ringer tillbaka till mig.
Efter 3 dagar hade jag igen inte hört något och ringer tillbaka *KÖTID 20 minuter*
Damen i telefenservicen ber om ursäkt och säger att chefen skulle ha ringt inom 48 timmar, men hon lägger in ärendet igen och kommer att kontaktas av en chef inom 48 timmar. Jag frågar om inte hon kan hjälpa mig istället, men eftersom det hade eskalerats till chefen så skulle det gå den vägen. (?! ja inte var det jag som bad om att det skulle eskaleras till chefen...)
Efter 3 dagar får jag syrligt meddelande på mobilsvar där en chef från Försäkringskassan säger att hon har försökt flera gånger nu att nå mig, men eftersom jag inte svarade så får jag väl själv ringa tillbaka. (jag hade inga andra meddelanden eller missade samtal... )
Sedan dess har bitvis fått lite information här lite där från vänner och bekanta samt pratat med föräkringskassan några gånger till. Men det som är helt fantastiskt är att så fort jag nämner ordet ADOPTION till telefonservicen så är det om jag hade bett dem att förklara relativitetsteorin... och så hänvisas jag gång på gång till att "en handläggare ringer tillbaka till dig inom 48 timmar". Jag har alltid en kötid och blir fortfarande bortkopplad lite till och från...
Jag jobbar själv i serviceyrket och har full förståelse att man inte kan kunna allt, så jag är alltid trevlig i telefon, men nu snart känner jag att jag bara vill skrika på den stackars okunniga människan som sitter där och inte kan någonting. Ju mer jag pratar med andra så är märker jag att jag inte är den enda som inte får vettiga svar...
HUR KAN FÖRSÄKRINGSKASSAN FORTSÄTTA ATT FUNGERA PÅ DET HÄR SÄTTET?!?!?!
Sorry - ville bara bli av med lite frustation.