• Caroli­ne1988
    Äldre 27 Jun 15:49
    14428 visningar
    27 svar
    27
    14428

    Nyinflyttad i Norrköping söker vänner

    Hej!

    Är en 23-åring som precis flyttat till Norrköping för att börja jobba då jag nyligen tagit examen, men känner inte en människa i stan. Någon annan som känner igen sig eller som bara har lust att utöka bekantskapskretsen? Spelar ingen roll om du har barn eller ej då jag själv inte har det men tycker det är väldigt kul med barn.

    Hör gärna av dig! :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 16:14
    Är intresserad av djur och fotografering, tycker om att shoppa och ta en fika på stan och bara snacka..

  • Svar på tråden Nyinflyttad i Norrköping söker vänner
  • Äldre 28 Jul 23:04
    #1

    Hej!

    Jag är i ungefär samma sits som du. Jag tog examen förra våren och flyttade till Norrköping. Jag har fortfarande inte hittat några vänner här, vilket till stor del beror på att jag inte jobbar här i stan, det blir ganska svårt att träffa nytt folk då.

    Djur och fotografering är ett intresse även hos mig. Jag har tre katter och en sambo, men inga barn. Skulle gärna hitta lite egna vänner i Norrköping. 

  • Äldre 21 Aug 21:11
    #2

    Hej! 

    Samma här! Jag är 25 år och nyinflyttad i Norrköping. Bott här officielt i 8 dagar nu men har spenderat större delen av min sommar här. Anledningen till min flytt var pojkvännen och att jag inte trivdes i staden jag bodde i innan. Jag har inge barn jag heller.

    Visst jag har lärt känna några av sambons kompisar, men det är inte så att jag umgås med dom utan sambon. Så lite egna vänner skulle vara mycket roligt!

    Fotografering är ett väldigt stort intresse för mig. 

    Hur går det för er, hittar ni några vänner?  

  • bianco
    Äldre 5 Sep 19:07
    #3

    Hej!
    Vill tipsa om fotosidan.se där det finns en grupp som som brukar fika någongång i månaden här i Norrköping.
    Gå till rubriken Grupper och sen sällskap - Fotofika.

    Titta även på utsidan.se  och läs under Forum, där finns olika grupper...

    //J

  • Sofia 767
    Äldre 29 Oct 16:08
    #4

    Hej tjejer

    Jag har oxå precis flyttat till norrköping. jag har tagit min examen och fick jobb här. hur har det gåttför er att vänner? Några tips och förslag till en nyinflyttade?

    //Sofia

  • Anna 554
    Äldre 18 Nov 15:03
    #5

    Hejsan Sofia! 
    Jag är också nyinflyttad i Norrköping och för mig har det gått lite trögt med att hitta nya vänner. Jag studerar till miljövetare, och har massa trevliga kompisar i klassen men ingen som jag kan umgås med utanför skolan. Hur går det för dig?

    /Anna 

  • Äldre 28 Dec 19:47
    #6

    Hej alla! Tycker vi ska väcka liv o den här tråden nu. Jag är 27 år och bor sedan ett par år tillbaka utanför norrköping. Jobbet förde mig hit och även om jag trivs kanon så vill jag ha fler vänner i livet. När man pluggade kom det där ju av sig själv, men nu tycker jag det är lite svårare. Har sambo och hund och har precis börjat planera för en liten bebis. Skulle vara så kul att lära känna fler i norrköpingstrakten. Vänner kan man aldrig få för många av :)

  • Äldre 4 Jan 23:13
    #7

    Hallå där ute? Några fler sällskapssjuka norrköpingsbor måste det väl finnas?!

  • Äldre 1 Feb 20:04
    #8
    Emelille skrev 2012-01-04 23:13:34 följande:
    Hallå där ute? Några fler sällskapssjuka norrköpingsbor måste det väl finnas?!
    Självklart! 
    Har bott här sen i Juni nu och har ännu inte hittat några vänner/kompisar/folk att umgås med. Har dock börjat studera på komvux, men det är inte så lätt ändå att hitta folk att umgås med och sådär..

    Tycker den här tråden är rätt så tom faktiskt =P  
  • Äldre 3 Feb 14:22
    #9

    Kiix: Javisst är den här tråden alldeles för tom! Är helt säker på att det finns massor av roliga och sällskapssjuka människor där ute. Vad pluggar du för något på komvux? trivs du bra i norrköping för övrigt?

  • Äldre 4 Feb 15:05
    #10
    Emelille skrev 2012-02-03 14:22:25 följande:
    Kiix: Javisst är den här tråden alldeles för tom! Är helt säker på att det finns massor av roliga och sällskapssjuka människor där ute. Vad pluggar du för något på komvux? trivs du bra i norrköping för övrigt?
    Det gör det nog garanterat ja! 
    Lite ströämnen, mycket data blir det då jag ska försöka söka vidare till universitetet till Grafisk Design. Jag trivs super bra här i Norrköping må jag säga! Hel härlig stad!

    Vad har du för dig på dagarna då? 
Svar på tråden Nyinflyttad i Norrköping söker vänner