• Welma

    Tågbana

    Vilken tågbana är egentligen bäst? Mest prisvärd?

  • Svar på tråden Tågbana
  • Welma
    Lena skrev 2011-06-30 16:28:53 följande:
    elektrisk eller trä?
    Trä.
  • Welma
    WimZy skrev 2011-06-30 16:29:30 följande:
    Brio :)
    Är inte de lite smådyra?
  • Nina 566

    BRIO helt klart. Mina barn har massor av träbana och räls, tunnlar osv. De älskar att leka med det.

    Det kostar en del MEN det är kvalite.

  • Welma

    Då blir det nog brio. Vill ju att det ska hålla en stund också.

  • Insomnie

    Jag skulle helt klart satsa på Brios tillbehör. Fick dock massor med precis lika fin räls (som passar ihop med brios) av min mamma, hon hade fyndat på ÖB till en bråkdel av Brios pris..

  • Maria3

    Brio alla gånger. Mina barn har nu mitt gamla briotågräls. Och det är runt 25 år gammalt och i bra skick!

  • Astarte

    Vi har blandat Brio, Biltema och IKEA och jag tycker att alla är lika bra. Den största skillnaden mellan IKEA och Brio är att IKEA bara har spår på ena sidan. Om biten inte passar måste man leta upp en annan istället för att bara vända på den. Alla de här banorna är i massivt trä vad jag vet.

  • Lincon

    Vi har blandat både brio och Ikea samt ett annat märke som gör jättefina parkeringshus m.m. i trä som går ihop med både ikea och brio.


    Jag vet att jag vet, men jag vet det inte just nu
  • eckin
    Insomnie skrev 2011-06-30 17:21:04 följande:
    Jag skulle helt klart satsa på Brios tillbehör. Fick dock massor med precis lika fin räls (som passar ihop med brios) av min mamma, hon hade fyndat på ÖB till en bråkdel av Brios pris..
    Vi har mest Brio. Har köpt en del nytt när det varit bra erbjudanden och dessutom en hel del begagnat.

    Det enda billigare märke som vi har provat att kombinera med är det som finns på Ö&B, dels en tågstation där det följer med lite räls, dels olika förgreningsbitar. De passar inte särskilt bra ihop med Brio. Det kärvar, och flera av bitarna går bara att sätta ihop med riktigt gamla Briobitar som använts jättemycket så att en del av träet nötts bort. Eller så går det att sätta dit en rak bit men inte en kurva. Så det kan nog vara så att det skiljer sig lite mellan olika omgångar av den billiga rälsen från Ö&B. För oss har den inte gått bra att kombinera med Brio.
  • Busbellan

    Vi har micki, har blivit så eftersom vi inte har särskilt långt till deras fabriksförsäljning där det blir riktigt billigt
    Dottern på 4 år har jätteroligt med den
    Tror nog de flesta träjärnvägar är ganska lika i kvalitet


    Mamma till Nora, August och Ella
  • semchen
    Astarte skrev 2011-06-30 17:23:30 följande:
    Vi har blandat Brio, Biltema och IKEA och jag tycker att alla är lika bra. Den största skillnaden mellan IKEA och Brio är att IKEA bara har spår på ena sidan. Om biten inte passar måste man leta upp en annan istället för att bara vända på den. Alla de här banorna är i massivt trä vad jag vet.


    Jag köpte IKEAs tågbana för någon vecka sedan, de har spår på båda sidorna.

  • Welma

    Det vart brio, vi insåg att ikeas var så dåliga. Stickor överallt.

    Brios var fina och mycket olika delar.

  • JWM

    brio, biltema och ikea
    har blandat nytt, fått och beg

    ungarna är nu i nedre skolåldern och leker fortfarande ibland med tåg!

  • Ruby Red

    Vi köpte en hel låda BRIO på blocket, mycket prisvärt och i bra skick!

Svar på tråden Tågbana