• Mollsan06

    kan inte skicka mms med min samsung galaxy S2, hjälp.....

    Jag har en Samsung galaxy S2, kan ej skicka mms med den, har försökt göra inställningarna som står på telias hemsida men det funkar inte ändå. Nån som har samma telefon och med telia som kan få det att funka?? Hjälp mej i så fall =)

    tack.... 

  • Svar på tråden kan inte skicka mms med min samsung galaxy S2, hjälp.....
  • Kaariin

    Jag kan inte mms:a till operatören Halebop med mina Samsung G2. Jag har själv telenpr. Detta var väl inte svar på din fråga.... Har du testat skicka till olika operatörer? Själv förstår jag inte varför det inte funkar med halebop....

  • Björkman

    Köp en riktig telefon istället...typ Iphone 4. Teckna ett riktigt abbonnemang istället för fattigmans-telefoni så ska du se att allt funkar...

    De har nämligen support på sina produkter... til skillnad från luffar-telefonen i kombination med ullareds-abbonemanget för uteliggare och ficktjuvar!

  • seccasecca

    Björkman: andra tråden jag hittar dig där du bara hackar på folk. Har du inger annat för dig???

  • Mollsan06

    vaddå köp en riktig telefon, den är kanon bra.....
    är så trist när folk ska kommentera allt annat än det man frågar.....suck 

  • Tenshii
    Björkman skrev 2011-07-02 03:20:40 följande:
    Köp en riktig telefon istället...typ Iphone 4. Teckna ett riktigt abbonnemang istället för fattigmans-telefoni så ska du se att allt funkar...

    De har nämligen support på sina produkter... til skillnad från luffar-telefonen i kombination med ullareds-abbonemanget för uteliggare och ficktjuvar!
    Har du inget att tillföra så håll hellre käften, typiskt Apple-troll.

    Mollsan: På min S2a har jag följande inställningar under MMS APN:et. De inställningarna som Telia gav dig är nog de generella, de passar inte till alla telefoner dock. De här under var de som min telefon konfigurerades med oah jag har inga problem med mina MMS så testa dem. 

    Namn: Telia SE MMS            
    APN: mms.telia.se 
    MMSC: http://mmss
    MMS Proxy: 193.209.134.132
    MMS Port: 80
    Mobil landskod: 240 
    Mobil nätverkskod: 01 
    Verifieringstyp: PAP
    APN typ: mms  
  • seccasecca

    Så skönt att det är några mer som håller med mig!!

  • EFI
    Tenshii skrev 2011-07-02 10:02:08 följande:
    Har du inget att tillföra så håll hellre käften, typiskt Apple-troll.

    Mollsan: På min S2a har jag följande inställningar under MMS APN:et. De inställningarna som Telia gav dig är nog de generella, de passar inte till alla telefoner dock. De här under var de som min telefon konfigurerades med oah jag har inga problem med mina MMS så testa dem. 

    Namn: Telia SE MMS            
    APN: mms.telia.se 
    MMSC: http://mmss
    MMS Proxy: 193.209.134.132
    MMS Port: 80
    Mobil landskod: 240 
    Mobil nätverkskod: 01 
    Verifieringstyp: PAP
    APN typ: mms  
    Dra inte skam över Apple pga denna persons otrevliga inlägg. Denna person var på hugget i natt och skrev konstigheter i alla möjliga trådar...
     Apple user since 1987
  • Tenshii
    EFI skrev 2011-07-02 21:45:19 följande:
    Dra inte skam över Apple pga denna persons otrevliga inlägg. Denna person var på hugget i natt och skrev konstigheter i alla möjliga trådar...
    Sa ju Apple-troll, inte användare =) Som utvecklare har jag en hög med iOS-produkter på mitt bord, inga dåliga produkter alls. Att be någon köpa en ny produkt av annat märke för en småsak som detta är fortfarande väldigt kontraproduktivt dock. 
  • Mollsan06

    har lagt in inställningarna enligt ovan, provar o skicka en bild till mig själv nu men det står bara sänder hela tiden. Va tröttsamt....

  • Björkman
    EFI skrev 2011-07-02 21:45:19 följande:
    Dra inte skam över Apple pga denna persons otrevliga inlägg. Denna person var på hugget i natt och skrev konstigheter i alla möjliga trådar...
    Ja, och nu är jag tillbaka!

    Dessutom tycker jag att det är onödigt hård jargong i den här tråden.
Svar på tråden kan inte skicka mms med min samsung galaxy S2, hjälp.....