• Svar på tråden Filmklassiker man måste se innan man dör?
  • Oreos
    festia skrev 2011-07-04 17:59:21 följande:
    Borta med vinden!
    Har precis sett den, såå bra! :)
  • Oreos
    Lena skrev 2011-07-04 18:00:14 följande:
    Apollo 13
    Casablanca
    Nyckeln till frihet
    Vet inte om jag skulle kalla Nyckeln till frihet och Apollo 13 för klassiker.
    Men Casablanca ska jag ta och se, såg den i skolan för massor av år sen men man var inte så intresserad av att sitta still i flera timmar då..
  • Lena
    Oreos skrev 2011-07-04 18:05:50 följande:
    Vet inte om jag skulle kalla Nyckeln till frihet och Apollo 13 för klassiker.
    Men Casablanca ska jag ta och se, såg den i skolan för massor av år sen men man var inte så intresserad av att sitta still i flera timmar då..
    Även om de är relativt nya så måste filmer få bli klassiker någon gång och dessa är omtalade och populära flera år efter de har släppts.

    Alien är även det en klassiker
  • Elenas hasselbackspotatis 86

    Såg "Everything is Illuminated" igår kväll - både jag och mannen skrattade högt 100 gånger ! mysig och fin film, fina miljöer och mysiga saker att titta på (viktigt i film, det är inte bara berättelsen som räknas). Men bra story o riktigt roligt, vacker, och fin. Handlar om en amerikansk turist som åker till Ukraina för att hitta sina rötter och som där nystar upp en spännande historia Hjärta

  • Elenas hasselbackspotatis 86

    ( ahaa, måste det vara gamla filmer för att kallas klassiker, det missade jag )

  • Alecto

    Katt på hett plåttat
    Härifrån till evigheten
    jätten
    ung rebell
    gamla errol flynn matineer
    Myteriet på Bounty
    Blåsningen


    Sen finns det ju fler äldre men kanske inte räknas som klassiker
    Gökboet
    Gudfadern
    Bullitt
    Papillon
    Hair (inte jättegammal men så bra)
    French Connection


     

Svar på tråden Filmklassiker man måste se innan man dör?